Üç boyutlu yazıcı teknolojisi sanayi, tıp ve sağlık, uzay ve havacılık, mimari, inşaat, askeri, tekstil, gıda, eğitim gibi birçok farklı
alanda kullanılmıştır. Eğitimde mekanik ve teknik derslerde üç boyutlu yazıcıların kullanılması yaratıcılığın artırılmasında
önemli bir etkiye sahiptir. Üç boyutlu yazıcıyı öğrenme ortamlarında kullanacak olan öğretmenler ve öğrencilerdir. Bu
bağlamda, öğretmenlerin üç boyutlu yazıcıları etkin bir şekilde kullanabilmeleri için hizmet öncesi lisans programlarında veya
hizmet içi eğitimlerde yeterli deneyime sahip olmaları önemlidir. Öğretmenlerin lisans eğitiminde hizmet öncesi üç boyutlu
yazıcılarla deneyim kazanabilmeleri için öğretmen eğitimi programlarındaki derslerin içeriğinin gözden geçirilmesi
gerekmektedir. Buna paralel olarak, öğretmen adaylarının üç boyutlu yazıcılarla ilgili eğitim almadan önce üç boyutlu yazıcılar
hakkındaki görüşlerinin belirlenmesinin, üç boyutlu yazıcılarla ilgili eğitim içeriğinin planlanmasına katkıda bulunacağına
inanılmaktadır. Bu kapsamda araştırmanın amacı; Fen Bilgisi öğretmen adaylarının üç boyutlu yazıcılar hakkındaki görüşlerini
belirlemektedir. Araştırmada nitel araştırma yaklaşımına dayalı durum çalışması yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma
grubunu 2018-2019 eğitim öğretim yılında Trabzon Üniversitesi Fatih Eğitim Fakültesi Fen Bilgisi Öğretmenliği bölümünde
öğrenim gören 33 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak yarı-yapılandırılmış görüşme formu
kullanılmıştır. Araştırma verileri içerik analizi yöntemine göre çözümlenmiş ve öğretmen adaylarının ifadelerinden alıntılara
yer verilmiştir. Çalışmada öğretmen adayları; üç boyutlu yazıcıların maliyetli olması, okullardaki alt yapı ve teknolojik
yetersizliğin olması, bu teknolojiyi kullanacak eğitimli kişilerin az olduğu şeklinde görüş belirtmişlerdir. Eğitim alanında üç
boyutlu yazıcıların kullanılmasına yönelik öneriler sunulmuştur.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education, Studies on Education |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | December 30, 2020 |
Submission Date | July 10, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 8 Issue: 2 |