Bu araştırma yabancı dil ağırlıklı ortaokul 5.sınıf öğretim programının öğrencilerin İngilizce dersine yönelik akademik başarılarına, tutumlarına ve öz yeterlik inançlarına olan etkisini ortaya çıkarmayı amaçlamıştır. Çalışma öğrencilerin konuya yönelik görüşlerini ortaya çıkarmayı amaçlaması yönüyle deneysel bir çalışmadır. Araştırmada yabancı dil ağırlıklı ortaokul 5.sınıf öğretim programının öğrencilerin akademik başarılarıyla, İngilizce dersine yönelik tutumlarıyla ve öz yeterlik inançlarıyla arasında bir ilişki olup olmadığını ortaya koymak amacıyla ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Veri toplama araçları olarak "İngilizce Dersine Yönelik Öz Yeterlik Ölçeği", "İngilizce Dersine Yönelik Tutum Ölçeği" ve "İngilizce Dersine Yönelik Akademik Başarı Testi" kullanılmıştır. Araştırmada kullanılan ölçeklerin veri analizleri IBM SPSS STATICS 20 programı aracılığıyla yapılmıştır. Araştırmaya Zonguldak İli merkezinde bulunan 5 ortaokul ile Kilimli ilçesinde bulunan 3 ortaokulun yabancı dil ağırlıklı 5. sınıflarında 2018-2019 eğitim-öğretim yılında okuyan öğrencileri katılmıştır. Araştırmanın örneklemini 216 kız ve 184 erkek olmak üzere toplamda 400 öğrenci oluşturmaktadır. Çalışmaya katılan öğrenciler İngilizce dersine yönelik tutumları, öz yeterlik inançları ve akademik başarıları açısından incelenmiştir. Araştırmanın sonunda öğrencilerin akademik başarı, İngilizce dersine yönelik tutum ile öz-yeterlik inancı öntest-sontest puanları arasında düşük düzeyde anlamlı bir ilişki görülmüştür. Ayrıca, 5. Sınıf öğrencilerinin öz-yeterlik inancı ile İngilizce dersine yönelik tutum öntest-sontest puanları arasında orta düzey bir ilişki olduğu belirlenmiştir.
: İngilizce Dersi Öğretim Programı Yabancı Dil Ağırlıklı Öğretim Programı Akademik Başarı Tutum Öz Yeterlik
This study aims to reveal the effect of intensive English language 5th grade curriculum on students’ academic achievement, self-efficacy beliefs and attitudes towards English course. This study is experimental design to reveal students’ opinions about the subject. In the study relational survey model was used to determine whether there is an effect of curriculum on students’ academic achievement, attitudes toward English course and self-efficacy or not. As data collection instrument, “Self-Efficacy Scale for English Course”, “Attitude Scale Toward English Course” and “Academic Achievement Test” were used. Analysis of the scales used in the study were done via IBM SPSS Statics 20 programme. In 2018-2019 academic year intensive English 5th grade students attended to the study who were at 5 secondary school in Zonguldak city centre and 3 secondary school in Kilimli District. Totally 400 students (216 female and 184 male) organize the sample of the study. Students’ opinions were examined in terms of their academic achievements, attitudes toward English course and self-efficacy for English course. As a result low level significant relation was realized among pretests and post-test of academic achievement, attitude toward English and self-efficacy beliefs. Also, mid-level meaningful relation was realized among pretests and protests of attitude and self-efficacy.
English Course Curriculum Intensive English Curriculum Academic Achievement Attitude Self-Efficacy Beliefs
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education, Studies on Education |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | December 20, 2019 |
Submission Date | September 2, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 7 Issue: 2 |