Review
BibTex RIS Cite

Türkiye’de Farklı Eğitim Düzeylerinde Biyoteknoloji Eğitiminin Önemi

Year 2022, Volume: 10 Issue: 1, 62 - 68, 30.06.2022

Abstract

Bilim ve teknolojideki sürekli görülen ilerlemeler sonucunda her temel bilimde olduğu gibi biyoloji alanında da uygulamaya yönelik, teknolojik cihaz ve metodları daha sık ve verimli kullanan alt bilim dalları ortaya çıkmıştır. Biyoteknoloji’de bunlardan biridir. Bilindiği üzere biyoloji canlı bilimidir ve başta insan faydasına yönelik olarak biyoteknoloji yardımıyla sağlık bilimlerinden gıda veya ziraat endüstirisine kadar çok geniş yelpazede biyolojik materyaller temel alınarak pek çok yenilik keşfedilmiş ve icat edilmiştir. Kimi bilim insanlarına göre biyoteknoloji gelecek yüzyılın en önemli bilim konusu olarak görülmektedir. Hal böyleyken söz konusu bilim alanına yönelik yapılan yatırımlar ve araştırmalara verilen değerin yanında, farklı eğitim düzeylerindeki öğrencilere bu konuda verilen eğitim kalitesi de önemlidir. Mevcut revizyon çalışmamızın da amacı bu doğrultuda ülkemizde biyoteknoloji eğitimine verilen önemi değerlendirmek ve genel olarak farklı eğitim düzeylerindeki öğrencilerin biyoteknoloji hakkındaki bilgi ve tutumlarını analiz etmektir.

Supporting Institution

-

Project Number

-

Thanks

-

References

  • Altıparmak, M. & Yazıcı, N. N. (2010). Kolay Biyoteknoloji: Öğrenmede Takım Faaliyetleri İçinde Pratik Malzeme Tasarımları Biyoteknolojik Kavramlar Ve Süreçleri. Procedia Social And Behavioral Sciences, (2), 4115–4119.
  • Altun, A., Çelik, S. & Elçin A. E. (2011). Genetik Mühendisliği, Biyoteknoloji Ve Moleküler Biyolojiyle İlgili Rehber Materyallerin Öğrenci Başarısına Etkisi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, (40), 21-32.
  • Crafts, A. & Lighty, A. (1983). In Information Sources in Biotechnology; Macmillan puplishers, New York: U.S.A.
  • Dawson, V. & Schibeci, R. (2003). Western Australian High School Students’ Attitudes Towards Biotechnology Process. Journal of Biological Education; 38(1), 7-12.
  • Doğru, M. S. (2010). İlköğretim 8.Sınıf Öğrencilerinin Biyoteknoloji İle İlgili Yaklaşımları Ve Bilgi Seviyelerinin Ölçülmesi, Yüksek Lisans Tezi, Kastamonu Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Kastamonu.
  • Sönmez, E. & Pektaş, M. (2017). Ortaokul Öğrencilerine Müfredat Dışında Uygulanan Bazı Biyoteknoloji Etkinliklerinin Bilimin Doğası Görüşleri ve Biyoteknoloji Bilgilerine Etkisi. Kastamonu Eğitim Dergisi 25(5) 2019- 2036.
  • Gunter, B., Kinderlerer, J. & Beyleveld, D. (1998). Teenagers and Biotechnology: A Survey of Understanding and Opinion in Britain. Studies in Science Education, (32) 81- 112.
  • Gülhan, F. (2012). Sosyobilimsel Konularda Bilimsel Tartışmanın 8. Sınıf Öğrencilerinin Fen Okuryazarlığı, Bilimsel Tartışmaya Eğilim, Karar Verme Becerileri ve Bilim-Toplum Sorunlarına Duyarlılıklarına Etkisinin Araştırılması. Yüksek Lisans Tezi. Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Sürmeli, H. & Şahin, F. (2009). Üniversite Öğrencilerinin Biyoteknoloji Çalışmalarına Yönelik Bilgi Ve Görüşleri; Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 3(37); 33-45.
  • Lock, R. & Miles, C. (1993). Biotechnology and Genetic Engineering: Students’ Knowledge and Attitudes. Journal of Biological Education. 27 267-273..
  • Masakazu, I. & Macer, D. (2004). Policy, Regulation and Attitudes Towards Agricultural Biotechnology in Japan; Journal of International Biotechnology Law. 1, 45-53.
  • Massarani, L. & Moreira, I. (2005). Atitudes Towards Genetics: A Case Study Among Brazilian High School Students; Public Understanding Of Science, 1(4) 201-212.
  • Özel, M., Erdoğan, M., Uşak, M. & Prokop, P. (2009). Lise Öğrencilerinin Biyoteknoloji Uygulamalarına Yönelik Bilgileri ve Tutumları. Educational Sciences: Theory & Practice, 9(1) 297-328.
  • Olcay Sinan (2015). Öğrencilerin Biyoteknoloji İle İlgili Bilgi Ve Tutumların Farklı Değişkenlere Göre İncelenmesi; Yyu Journal Of Education Faculty; 7(1) 183-201.
  • Tatar N., Cansüngü Koray Ö. (2005). İlköğretim Sekizinci Sınıf Öğrencilerinin “Genetik” Ünitesi Hakkındaki Kavram Yanılgılarının Belirlenmesi; Kastamonu Eğitim Dergisi; 13(2) 415-426.
  • Yazıcı N.N. (2009). Bilimkurgu İle Biyoetik Grup Tartışmalarının Biyoteknolojiye Yönelik Tutumlar Ve Akademik Başarı Üzerine Etkileri. Yüksek Lisans Tezi, Muğla Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü; Muğla.

Importance of Biotechnology Education at Different Education Levels in Turkey

Year 2022, Volume: 10 Issue: 1, 62 - 68, 30.06.2022

Abstract

As a result of the continuous advances in science and technology, sub-branches have emerged that use technological devices and methods more frequently and efficiently in the field of biology as well as in every basic science. Biotechnology is one of them. As it is known, biology is the science of life and many innovations have been discovered and invented based on a wide range of biological materials, from health sciences to food or agriculture industry, with the help of biotechnology, primarily for human benefit. According to some scientists, biotechnology is seen as the most important science subject of the next century. And yet, in addition to the value given to the investments and researches made in the field of science in question, the quality of education given to students at different education levels is also important. The aim of our current revision study is to evaluate the importance given to biotechnology education in our country and to analyze the knowledge and attitudes of students at different education levels about biotechnology in general.

Project Number

-

References

  • Altıparmak, M. & Yazıcı, N. N. (2010). Kolay Biyoteknoloji: Öğrenmede Takım Faaliyetleri İçinde Pratik Malzeme Tasarımları Biyoteknolojik Kavramlar Ve Süreçleri. Procedia Social And Behavioral Sciences, (2), 4115–4119.
  • Altun, A., Çelik, S. & Elçin A. E. (2011). Genetik Mühendisliği, Biyoteknoloji Ve Moleküler Biyolojiyle İlgili Rehber Materyallerin Öğrenci Başarısına Etkisi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, (40), 21-32.
  • Crafts, A. & Lighty, A. (1983). In Information Sources in Biotechnology; Macmillan puplishers, New York: U.S.A.
  • Dawson, V. & Schibeci, R. (2003). Western Australian High School Students’ Attitudes Towards Biotechnology Process. Journal of Biological Education; 38(1), 7-12.
  • Doğru, M. S. (2010). İlköğretim 8.Sınıf Öğrencilerinin Biyoteknoloji İle İlgili Yaklaşımları Ve Bilgi Seviyelerinin Ölçülmesi, Yüksek Lisans Tezi, Kastamonu Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Kastamonu.
  • Sönmez, E. & Pektaş, M. (2017). Ortaokul Öğrencilerine Müfredat Dışında Uygulanan Bazı Biyoteknoloji Etkinliklerinin Bilimin Doğası Görüşleri ve Biyoteknoloji Bilgilerine Etkisi. Kastamonu Eğitim Dergisi 25(5) 2019- 2036.
  • Gunter, B., Kinderlerer, J. & Beyleveld, D. (1998). Teenagers and Biotechnology: A Survey of Understanding and Opinion in Britain. Studies in Science Education, (32) 81- 112.
  • Gülhan, F. (2012). Sosyobilimsel Konularda Bilimsel Tartışmanın 8. Sınıf Öğrencilerinin Fen Okuryazarlığı, Bilimsel Tartışmaya Eğilim, Karar Verme Becerileri ve Bilim-Toplum Sorunlarına Duyarlılıklarına Etkisinin Araştırılması. Yüksek Lisans Tezi. Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Sürmeli, H. & Şahin, F. (2009). Üniversite Öğrencilerinin Biyoteknoloji Çalışmalarına Yönelik Bilgi Ve Görüşleri; Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 3(37); 33-45.
  • Lock, R. & Miles, C. (1993). Biotechnology and Genetic Engineering: Students’ Knowledge and Attitudes. Journal of Biological Education. 27 267-273..
  • Masakazu, I. & Macer, D. (2004). Policy, Regulation and Attitudes Towards Agricultural Biotechnology in Japan; Journal of International Biotechnology Law. 1, 45-53.
  • Massarani, L. & Moreira, I. (2005). Atitudes Towards Genetics: A Case Study Among Brazilian High School Students; Public Understanding Of Science, 1(4) 201-212.
  • Özel, M., Erdoğan, M., Uşak, M. & Prokop, P. (2009). Lise Öğrencilerinin Biyoteknoloji Uygulamalarına Yönelik Bilgileri ve Tutumları. Educational Sciences: Theory & Practice, 9(1) 297-328.
  • Olcay Sinan (2015). Öğrencilerin Biyoteknoloji İle İlgili Bilgi Ve Tutumların Farklı Değişkenlere Göre İncelenmesi; Yyu Journal Of Education Faculty; 7(1) 183-201.
  • Tatar N., Cansüngü Koray Ö. (2005). İlköğretim Sekizinci Sınıf Öğrencilerinin “Genetik” Ünitesi Hakkındaki Kavram Yanılgılarının Belirlenmesi; Kastamonu Eğitim Dergisi; 13(2) 415-426.
  • Yazıcı N.N. (2009). Bilimkurgu İle Biyoetik Grup Tartışmalarının Biyoteknolojiye Yönelik Tutumlar Ve Akademik Başarı Üzerine Etkileri. Yüksek Lisans Tezi, Muğla Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü; Muğla.
There are 16 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Other Fields of Education, Studies on Education
Journal Section Review
Authors

Canan Sevimli Gür 0000-0002-2210-5925

Ahmet Öz 0000-0001-6924-5856

Project Number -
Publication Date June 30, 2022
Submission Date March 9, 2022
Published in Issue Year 2022 Volume: 10 Issue: 1

Cite

APA Sevimli Gür, C., & Öz, A. (2022). Türkiye’de Farklı Eğitim Düzeylerinde Biyoteknoloji Eğitiminin Önemi. Karaelmas Eğitim Bilimleri Dergisi, 10(1), 62-68.