Research Article
BibTex RIS Cite

Writing Education for Iraqi Learners of Turkish and English as Foreign Languages: A Comparison Between Zaho and Cihan Universities

Year 2025, Volume: 13 Issue: 1, 1 - 22, 27.06.2025
https://doi.org/10.58638/kebd.1607476

Abstract

This study examines the writing skill development processes of students learning Turkish and English as foreign languages at Zaho and Cihan Universities in Iraq. The research addresses the challenges students face in key components of writing education, such as grammar, vocabulary, expression, and sentence structures, as well as the impact of feedback, technological tools, and cultural differences on writing skills. Conducted using a mixed-method approach, the study provides an in-depth analysis of the difficulties encountered and the strategies suggested for improving writing skills. The findings highlight the significance of feedback, technological tools, and collaborative learning in overcoming challenges related to writing anxiety, linguistic differences, and motivation. The study underscores the necessity of developing more effective methods for writing education while emphasizing the importance of enhancing cultural and pedagogical awareness in the process of improving students' writing skills.

References

  • Altan, M. Z. (2017). Globalization, English Language Teaching and Turkey. International Journal of Languages’ Education and Teaching, 5(4), 764-776.
  • Arslan, M., & Klıcıc, E. (2015). Yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde yazma becerisinin gelişiminde karşılaşılan sorunlar: Bosna Hersek örneği. Kırıkkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 5(2), 169-182.
  • Arslan, Y. (2023). The effect of CEIT undergraduate courses on technical documentation based on technical writers' perceptions (Master's thesis, Middle East Technical University).
  • Atabay, S., & Sönmez, S. (2020). The validity and reliability of the Turkish form of the Early Childhood Assessment Scale. Cukurova University Faculty of Education Journal, 49(2), 769-793.
  • Aytan, N., & Tunçel, H. (2015). Yabancı dil olarak Türkçe yazma kaygısı ölçeği. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 12(30), 50-62.
  • Azizoğlu, N. İ., Tolaman, T. D., & Tulumcu, F. İ. (2019). Yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde akademik yazma becerisi: Karşılaşılan sorunlar ve çözüm önerileri. Uluslararası Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi Dergisi, 2(1), 7-22.
  • Bayraktar, V., & Temel, F. (2014). Okuma-yazmaya hazırlık eğitim programının çocukların okuma yazma becerilerine etkisi. Hacettepe University Journal of Education, 29(3), 08-22.
  • Boylu, E. (2014). Yabancı dil olarak Türkçe öğrenen temel seviyedeki İranlı öğrencilerin yazma problemleri. Zeitschrift für die Welt der Türken, 6(2).
  • Çakır, İ. (2010). Yazma becerisinin kazanılması yabancı dil öğretiminde neden zordur?. Erciyes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 1(28), 1-12.
  • Demir, F., & Özkan, Y. (2024). İNGİLİZCEYİ YABANCI DİL OLARAK ÖĞRENEN ÖĞRENCİLERİN KELİME ÖĞRENME STRATEJİLERİ VE ÖĞRENEN ÖZERKLİĞİ SEVİYELERİ ARASINDAKİ İLİŞKİ. Hakkari Eğitim Fakültesi Dergisi, 3(1), 83-101.
  • Hamaratlı, E., & Aliyeva Çınar, M. (2024). Metin Türü Temelli Yazma Eğitiminin Türkçe Öğrenen Yabancı Öğrencilerin Yazma Başarısına Etkisi. Uluslararası Türkçe Öğretimi Araştırmaları Dergisi, 4(2), 262-278. https://doi.org/10.5281/zenodo.14345343
  • Ishtiaq, M. (2019). Book Review Creswell, JW (2014). Research design: Qualitative, quantitative and mixed methods approaches. Thousand Oaks, CA: Sage. English Language Teaching, 12(5), 40.
  • Kaya, A. Y., Fışkın, R., & Nas, S. (2013). “Safety Science” dergisinde 2006-2010 yılları arasında yayınlanan makalelerin içerik analizi. Dokuz Eylül Üniversitesi Denizcilik Fakültesi Dergisi, 5(1), 121-139.
  • Kılıç, M., Genç, B., & Bada, E. (2016). Topical Structure in Argumentative Essays of EFL Learners and Implications for Writing Classes. Journal of Language and Linguistic Studies, 12(2), 107-116.
  • Maden, S., Dincel, Ö., & Maden, A. (2015). Türkçeyi yabancı dil olarak öğrenenlerin yazma kaygıları. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim (TEKE) Dergisi, 4(2). https://doi.org/10.7884/teke.488
  • Melanlıoğlu, D., & Atalay, T. D. (2016). Yabancı dil olarak Türkçe öğrenenlerin yazma öz yeterlikleri üzerinde yaratıcı yazma uygulamalarının etkisi. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, 20(3), 697-721.
  • Okyay, D., & Ekti, M. (2024). Yabancı/İkinci dil olarak Türkçe öğretiminde temel seviyede yazma becerisi değerlendirme ölçütlerine ilişkin puanlama anahtarı örneği. RumeliDE Dil ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi(Ö14), 94–106. https://doi.org/10.29000/rumelide.1455117
  • Takıl, N. (2016). Yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde yazma becerisini geliştirmeye yönelik bir eylem araştırması: Döngüsel yazma etkinliği. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, 20(1), 299-312. https://doi.org/10.20296/tsad.06624
  • Tiryaki, E. N. (2013). Yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde yazma eğitimi. Ana Dili Eğitimi Dergisi, 1(1), 38-44. https://doi.org/10.16916/aded.16018
  • Şimşek, R., & Erdem, İ. (2021). Yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde yazma becerisi ve kazanım ilişkisi. RumeliDE Dil ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi, (22), 280-289.
  • Şimşek, B., & Bozkırlı, K. Ç. (2024). Yabancı dil olarak Türkçe öğretimi dil ihtiyaç analizi: Kafkas Üniversitesi Türkçe Öğretimi Uygulama ve Araştırma Merkezi (TÖMER) örneği. RumeliDE Dil Ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi(Ö14), 44-58. https://doi.org/10.29000/rumelide.1454358

Türkçe ve İngilizceyi Yabancı Dil Olarak Öğrenen Iraklı Öğrencilerde Yazma Eğitimi: Zaho ve Cihan Üniversiteleri Karşılaştırması

Year 2025, Volume: 13 Issue: 1, 1 - 22, 27.06.2025
https://doi.org/10.58638/kebd.1607476

Abstract

Bu çalışma, Irak'taki Zaho ve Cihan Üniversitelerinde Türkçe ve İngilizceyi yabancı dil olarak öğrenen öğrencilerin yazma becerilerini geliştirme süreçlerini incelemektedir. Araştırmada, yazma eğitiminin dil bilgisi, kelime dağarcığı, anlatım ve cümle yapıları gibi temel bileşenlerdeki zorluklar ile geri bildirim, teknolojik araçlar ve kültürel farklılıkların yazma becerilerine etkisi ele alınmıştır. Karma yöntem kullanılarak gerçekleştirilen çalışmada, öğrencilerin yazma becerilerini geliştirme sürecinde yaşadığı zorluklar ve önerilen stratejiler derinlemesine analiz edilmiştir. Bulgular, öğrencilerin yazma kaygısı, dilsel farklılıklar ve motivasyon gibi temel faktörler doğrultusunda yazma becerilerinin geliştirilmesinde geri bildirimin, teknolojik araçların ve işbirlikçi öğrenmenin önemini ortaya koymaktadır. Çalışma, yazma eğitimine yönelik daha etkili yöntemlerin geliştirilmesi gerektiğine dikkat çekerek, öğrencilerin yazma becerilerini geliştirme sürecinde kültürel ve pedagojik farkındalıkların artırılması gerektiğini önermektedir.

References

  • Altan, M. Z. (2017). Globalization, English Language Teaching and Turkey. International Journal of Languages’ Education and Teaching, 5(4), 764-776.
  • Arslan, M., & Klıcıc, E. (2015). Yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde yazma becerisinin gelişiminde karşılaşılan sorunlar: Bosna Hersek örneği. Kırıkkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 5(2), 169-182.
  • Arslan, Y. (2023). The effect of CEIT undergraduate courses on technical documentation based on technical writers' perceptions (Master's thesis, Middle East Technical University).
  • Atabay, S., & Sönmez, S. (2020). The validity and reliability of the Turkish form of the Early Childhood Assessment Scale. Cukurova University Faculty of Education Journal, 49(2), 769-793.
  • Aytan, N., & Tunçel, H. (2015). Yabancı dil olarak Türkçe yazma kaygısı ölçeği. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 12(30), 50-62.
  • Azizoğlu, N. İ., Tolaman, T. D., & Tulumcu, F. İ. (2019). Yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde akademik yazma becerisi: Karşılaşılan sorunlar ve çözüm önerileri. Uluslararası Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi Dergisi, 2(1), 7-22.
  • Bayraktar, V., & Temel, F. (2014). Okuma-yazmaya hazırlık eğitim programının çocukların okuma yazma becerilerine etkisi. Hacettepe University Journal of Education, 29(3), 08-22.
  • Boylu, E. (2014). Yabancı dil olarak Türkçe öğrenen temel seviyedeki İranlı öğrencilerin yazma problemleri. Zeitschrift für die Welt der Türken, 6(2).
  • Çakır, İ. (2010). Yazma becerisinin kazanılması yabancı dil öğretiminde neden zordur?. Erciyes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 1(28), 1-12.
  • Demir, F., & Özkan, Y. (2024). İNGİLİZCEYİ YABANCI DİL OLARAK ÖĞRENEN ÖĞRENCİLERİN KELİME ÖĞRENME STRATEJİLERİ VE ÖĞRENEN ÖZERKLİĞİ SEVİYELERİ ARASINDAKİ İLİŞKİ. Hakkari Eğitim Fakültesi Dergisi, 3(1), 83-101.
  • Hamaratlı, E., & Aliyeva Çınar, M. (2024). Metin Türü Temelli Yazma Eğitiminin Türkçe Öğrenen Yabancı Öğrencilerin Yazma Başarısına Etkisi. Uluslararası Türkçe Öğretimi Araştırmaları Dergisi, 4(2), 262-278. https://doi.org/10.5281/zenodo.14345343
  • Ishtiaq, M. (2019). Book Review Creswell, JW (2014). Research design: Qualitative, quantitative and mixed methods approaches. Thousand Oaks, CA: Sage. English Language Teaching, 12(5), 40.
  • Kaya, A. Y., Fışkın, R., & Nas, S. (2013). “Safety Science” dergisinde 2006-2010 yılları arasında yayınlanan makalelerin içerik analizi. Dokuz Eylül Üniversitesi Denizcilik Fakültesi Dergisi, 5(1), 121-139.
  • Kılıç, M., Genç, B., & Bada, E. (2016). Topical Structure in Argumentative Essays of EFL Learners and Implications for Writing Classes. Journal of Language and Linguistic Studies, 12(2), 107-116.
  • Maden, S., Dincel, Ö., & Maden, A. (2015). Türkçeyi yabancı dil olarak öğrenenlerin yazma kaygıları. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim (TEKE) Dergisi, 4(2). https://doi.org/10.7884/teke.488
  • Melanlıoğlu, D., & Atalay, T. D. (2016). Yabancı dil olarak Türkçe öğrenenlerin yazma öz yeterlikleri üzerinde yaratıcı yazma uygulamalarının etkisi. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, 20(3), 697-721.
  • Okyay, D., & Ekti, M. (2024). Yabancı/İkinci dil olarak Türkçe öğretiminde temel seviyede yazma becerisi değerlendirme ölçütlerine ilişkin puanlama anahtarı örneği. RumeliDE Dil ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi(Ö14), 94–106. https://doi.org/10.29000/rumelide.1455117
  • Takıl, N. (2016). Yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde yazma becerisini geliştirmeye yönelik bir eylem araştırması: Döngüsel yazma etkinliği. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, 20(1), 299-312. https://doi.org/10.20296/tsad.06624
  • Tiryaki, E. N. (2013). Yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde yazma eğitimi. Ana Dili Eğitimi Dergisi, 1(1), 38-44. https://doi.org/10.16916/aded.16018
  • Şimşek, R., & Erdem, İ. (2021). Yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde yazma becerisi ve kazanım ilişkisi. RumeliDE Dil ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi, (22), 280-289.
  • Şimşek, B., & Bozkırlı, K. Ç. (2024). Yabancı dil olarak Türkçe öğretimi dil ihtiyaç analizi: Kafkas Üniversitesi Türkçe Öğretimi Uygulama ve Araştırma Merkezi (TÖMER) örneği. RumeliDE Dil Ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi(Ö14), 44-58. https://doi.org/10.29000/rumelide.1454358
There are 21 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Applied and Developmental Psychology (Other)
Journal Section Research Article
Authors

Kawar Abdulqader 0009-0002-5956-142X

Publication Date June 27, 2025
Submission Date December 26, 2024
Acceptance Date May 5, 2025
Published in Issue Year 2025 Volume: 13 Issue: 1

Cite

APA Abdulqader, K. (2025). Türkçe ve İngilizceyi Yabancı Dil Olarak Öğrenen Iraklı Öğrencilerde Yazma Eğitimi: Zaho ve Cihan Üniversiteleri Karşılaştırması. Karaelmas Eğitim Bilimleri Dergisi, 13(1), 1-22. https://doi.org/10.58638/kebd.1607476