Bu araştırmada, Fen Bilimleri öğretmenlerinin Web 2.0 araçları hakkındaki görüşleri incelenmiştir. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması yöntemi kullanılmıştır. Araştırma verilerinden elde edilen bulgular yarı yapılandırılmış ve yönlendirici olmayan görüşme tekniği ile toplanmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 2018 -2019 öğretim yılında farklı illerdeki MEB’e bağlı devlet ve özel kurumlarda çalışmakta olan sekiz Fen Bilimleri öğretmenleri oluşturmuştur. Gerçekleştirilen görüşmelerin bir kısmı telekonferans aracılığıyla bir kısmı ise öğretmenler ile yüz yüze ses kaydı alınarak gerçekleştirilmiştir. Araştırma verileri iki veri kodlayıcısı tarafından içerik analizi tekniği kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Elde edilen analizler doğrultusunda kodlar ve kodlara bağlı temalar oluşturulmuştur. Çalışma sonucunda öğretmenlerin Web 2.0 araçlarından haberdar oldukları, bu araçları kullanmaya karşı olumlu düşünceler içerisinde oldukları ve bu araçları derslerinde kullanmayı eğitimin önemli öğeleri olan öğretmen, öğrenci ve sınıf ortamı için uygun buldukları görülmüştür. Bu çerçevede Web 2.0 uygulamalarının öğretmen, öğrenci ve eğitimle ilgili farklı paydaşlar açısından yararlı olduğu tespit edilmiştir. Ayrıca, Fen Bilimleri öğretmenlerinin Web 2.0 araçlarını derslerinde kullanmaya karşı istekli oldukları ve bu araçları diğer meslektaşlarına da tavsiye ettikleri görülmüştür.
In this study, the view of science teachers about Web 2.0 tools were examined. Case study method, one of the qualitative research methods, was used in the study. The findings obtained from the research data were collected by semi-structured and non-directive interview technique. The study group consisted of eight science teachers working in public and private institutions affiliated to the Ministry of National Education in different provinces in the 2018-2019 academic year. Some of the interviews with science teachers were conducted through teleconferencing and some of them were interviewed face-to-face by voice recording. The research data were carried out by two data encoders using content analysis technique. Codes and related themes were created in accordance with the analysis. As a result of the study, it was determined that teachers were aware of Web 2.0 tools, they had positive thoughts about using these tools and they found it suitable for teachers, students and classroom environment which are important elements of education. In this context, it has been found that Web 2.0 applications are useful for teachers, students and different stakeholders in education. In addition, it was seen that science teachers were eager to use Web 2.0 tools in their courses and recommended these tools to their colleagues.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | January 1, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 21 Issue: 1 |