Bu çalışmada ortaokul öğrencilerinin geometriye yönelik tutum ve öz-yeterlilikleriyle ilgili bir araştırma yapılmıştır. Araştırmada veri toplama araçları olarak Özdişçi, 2019 tarafından geliştirilen Geometriye Yönelik Tutum Ölçeği ile Geometriye Yönelik Öz-Yeterlik Ölçeği kullanılmıştır. Araştırma, nicel araştırma yöntemlerinden tarama modeline uygun şekilde gerçekleştirilmiştir. Elde edilen veriler için SPSS 25 paket programından faydalanılarak analizler yapılmıştır. Araştırmanın veri toplama araçları Bingöl ilindeki 121’i kız, 106’sı erkek olmak üzere toplam 227 ortaokul öğrencisine uygulanmıştır. Bu araştırmada ortaokul öğrencilerinin geometriye yönelik tutum ve öz-yeterlilikleriyle ilgili betimsel araştırmalar yapılmıştır. Ortaokul öğrencilerinin geometriye yönelik tutumlarında ve öz-yeterliliklerinde cinsiyet değişkenine göre bir farklılık olup olmadığını öğrenebilmek için bağımsız örneklemler t testi yapılmıştır. Analizler sonucunda ölçeklerden alınan toplam puanlara göre cinsiyet değişkenine bağlı olarak geometriye yönelik tutum ve öz-yeterliliklerinde anlamlı farklılıklar gözlenmemiştir. Ayrıca geometriye yönelik tutum ve öz-yeterliliklerinin sınıf düzeylerinde değişiklik gösterip göstermediğini anlamak için sınıf düzeylerine göre tek yönlü ANOVA uygulanmış ve sonuçlar incelenmiştir. Ortaokul öğrencilerinin geometriye karşı tutum ve öz-yeterlilikleri arasında bir ilişki olup olmadığını anlamak için korelasyon analizi yapılmıştır. Yapılan araştırmalar sonucunda ortaokul öğrencilerinin geometriye yönelik tutum ve öz-yeterlilikleri arasında orta düzey bir ilişki olduğu belirlenmiştir. Sonuç olarak verilerin değerleri değerlendirilmiş ve araştırmacılara önerilerde bulunulmuştur.
In this study, research was conducted on the attitudes and self-efficacy of middle school students towards geometry. The Attitude Scale towards Geometry and the Self-Efficacy Scale towards Geometry were used as instruments Ozdisci, 2019 . The research was carried out in accordance with the screening model, which is one of the quantitative research methods. For the data obtained, analyses were done by using the SPSS 25 package program. The instruments of the research were administered to 227 middle school students, 121 girls and 106 boys in Bingöl, Turkey. Descriptive research about the attitudes and self-efficacy of middle school students towards geometry were conducted. An independent samples t test was conducted in order to find out whether there was a mean difference in the attitudes and self-efficacy of middle school students according to gender. As a result of the analyses, no significant mean differences were found in the attitudes and self-efficacy towards geometry depending on the gender variable according to the total scores obtained from the instruments. In addition, ANOVA was run according to grade levels and the results were examined in order to understand whether their attitudes and self-efficacy towards geometry varied at grade levels. Correlation analysis was conducted to understand whether there was a significant relationship between attitude and self-efficacy of middle school students towards geometry. As a result, medium level relationship was determined between the attitudes and selfefficacy of middle school students towards geometry. The values of the data were evaluated and suggestions were made to researchers
Primary Language | English |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | January 1, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 21 Issue: 1 |