Bu çalışmada fen bilimleri dersi “Elektrik” ünitesinin öğretiminde geleneksel laboratuvar uygulamaları ile sanal laboratuvar uygulamalarının 5.Sınıf öğrencilerinin Akademik başarılarına ve öğrenmenin kalıcılığına etkisi araştırılmıştır. Araştırmanın kontrol grubunda geleneksel laboratuvar ortamında öğretim gerçekleştirilirken deney grubunda ise fen bilimleri öğretim programı dahilinde hazırlanan sanal laboratuvar ortamında işlenmiştir. Oluşturulan sanal laboratuvarda Colorado Üniversitesinin hazırladığı “Devre Yapım Kiti” simülasyonları, EBA ve Morpakampüs uygulamaları kullanılmıştır. Çalışma grubunu 2017- 2018 yılında Ankara ilinde bulunan bir devlet ortaokulunun 5. Sınıf öğrencileri oluşturmuştur. Deneme ve kontrol gruplarında 27’şer öğrenci olmak üzere toplam 54 erkek öğrenci araştırmaya dahil edilmiştir. Bu araştırmada araştırmacı tarafından modifiye edilen güvenirliliği KR20= 0.850, madde güçlüğü ortalaması 0,524 ve madde ayırt ediciliği ortalaması 0,458 olan “Elektrik Başarı Testi” kullanılmıştır. Araştırma sonunda elde edilen bulgular SPSS-12 istatistik paket programı ile çözümlenmiştir. Gruplar arası karşılaştırmalar bağımsız gruplar t testi ile yapılmıştır. Grup içi karşılaştırmalar da ise bağımlı gruplar, t testinden yararlanılmıştır. Araştırma sonunda, sanal laboratuvar yönteminin kullanıldığı deney grubu ile geleneksel yöntem uygulanan kontrol grubu arasında başarı ve kalıcılık yönünden deney grubu lehine anlamlı p
This study investigates the effect of traditional and virtual laboratory-based instruction on the fifth graders' academic achievement and permanence of learning in the electricity unit. In the control group of the research, teaching is carried out in the traditional laboratory environment. In contrast, in the experimental group, it is processed in the virtual laboratory environment prepared within the science education program. "Circuit Construction Kit" simulation prepared by the University of Colorado, EBA, and Morpacampus applications were used in the virtual laboratory applications. Participants are 5th-grade students from a state school in the province of Ankara in the 2017-2018 academic year. Twenty-seven students in the control group and 27 students in the experimental group, a total of 54 students participated in the study. "Electricity Achievement Test," which is modified by researchers, is used to collect data. The reliability coefficients KR-20 is calculated as 0,850; item difficulty index as 0,524; and item discrimination index as 0,458. Data is analyzed by using the SPSS-12 package programme. Independent groups t-test was performed to compare the means across groups, and a dependent ttest was performed to compare means within groups. Findings reveal a significant difference p
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | January 1, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 21 Issue: 1 |