BibTex RIS Cite

5. SINIF ÖĞRENCİLERİYLE STEM EĞİTİMİ UYGULAMALARI

Year 2017, Volume: 18 Special Issue, 1 - 17, 01.11.2017

Abstract

Bu çalışma rehberli araştırma ve sorgulamaya dayalı eğlenceli fen etkinlikleri, kodlama eğitimi ve eğitsel oyun destekli kodlama öğreniminden oluşan STEM eğitimi uygulamalarının öğrencilerin kodlama öğrenimine olan tutumlarına etkisini belirlemek ve öğrencilerin uygulamalar ile ilgili duygu ve düşüncelerini tespit etmek amacıyla gerçekleştirilmiştir. Çalışma dört hafta süresinde gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu 5. sınıfta eğitim gören 30 öğrenci oluşturmaktadır. Çalışmada karma araştırma yöntemi kullanılmıştır. Çalışmanın veri toplama araçları olarak eğitsel oyun destekli kodlama öğrenimine yönelik tutum ölçeği EODKÖTÖ ve öğrenci günlükleri kullanılmıştır. EODKÖTÖ’ den elde edilen puanlar t-testi kullanılarak analiz edilmiştir. Gerçekleştirilen uygulamalar sonucunda öğrencilerin eğitsel bilgisayar oyunları destekli kodlama öğrenimine yönelik tutumlarında anlamlı bir artış olduğu bulunmuştur, t 29 =-2.971, p

References

  • Akgündüz, D., Aydeniz, M., Çakmakçı, G., Çavaş, B., Çorlu, M.S., Öner, T.,ve Özdemir, S. (2015). STEM Eğitimi Türkiye Raporu “Günün Modası mı Yoksa Gereksinim mi?”.İstanbul Aydın Üniversitesi, STEM Merkezi ve Eğitim Fakültesi. Akpınar, Y. programlama 4. Y. (2014). Bilgi İlköğretim Online, 13(1), eğitimi gereksinimi. 1
  • Altan, E. B., Yamak, H., ve Kırıkkaya, E. B. (2016). Hizmetöncesi öğretmen eğitiminde FETEMM eğitimi Uygulamaları: Tasarım temelli fen eğitimi. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 6(2).
  • Baran, E., Canbazoğlu Bilici, S. ve Mesutoğlu, C. (2015). Fen, Teknoloji, Mühendislik ve Matematik (FeTeMM) Spotu Geliştirme Etkinliği. Araştırma Temelli Etkinlik Dergisi (ATED), 5(2), 60-69.
  • Çakıroğlu, Ü., Sarı, E. ve Akkan, Y. (2011). The View of the Teachers about Students International Symposium (22-24 September), Fırat University, Elazığ. & to presented 5th in Problem Paper Instructional at Technologies Computer
  • Calder, N. (2010). Using Scratch: An Integrated Problem-Solving Approach to Mathematical Thinking. Australian Primary Mathematics Classroom (APMC), 15(4), 9-14.
  • Çepni, S. (2014). Araştırma ve Proje Çalışmalarına Giriş (Geliştirilmiş Yedinci Baskı), Trabzon: Celepler Matbaacılık.
  • Corlu, M. S., Capraro, R. M., & Capraro, M. M. (2014). FeTeMM Eğitimi ve Alan Öğretmeni Eğitimine Yansımaları. Eğitim Ve Bilim, 39(171).
  • Çorlu, M.A., Adıgüzel, T., Ayar, M.C., Çorlu, M.S., ve Özel, S. (2012, Haziran ). Bilim, teknoloji, mühendislik ve matematik (BTMM) eğitimi: disiplinler arası çalışmalar ve etkileşimler. X. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi kongresi’nde sunulmuş bildiri, Niğde.
  • Erduran Avcı, D. (2008). Using Students’ Diary on Science and Technology Education. Eurasian Journal Of Educational Research, 30, 17-32.
  • Fesakis, G. ve Serafeim, K. (2009). Influence of the Familiarization with Scratch on Future Teachers’ Opinions and Attitudes about Programming and ICT in Education. In proceedings of the 14th Annual ACM SIGCSE Conference on Innovation and Technology in Computer Science Education (ITiCSE-2009), pp. 258-262, Vol II, ACM, New York, NY, USA.
  • Gencer, A. S. (2017). Fen eğitiminde bilim ve mühendislik uygulaması: Fırıldak Etkinliği. Journal of Inquiry Based Activities, 5(1), 1-19.
  • Gülhan, F., ve Şahin, F. (2016). Fen-Teknoloji-Mühendislik-Matematik entegrasyonunun (STEM) 5. sınıf öğrencilerinin bu alanlarla ilgili algı ve tutumlarına etkisi. International Journal of Human Sciences,13(1), 602-620.
  • http://www.meb.gov.tr/kodlama-egitimi-icin-akademisyenlerle-toplanti- yapildi/haber/10701/tr. Erişim Tarihi: 23.03.2016
  • İlköğretim Kurumları İlkokullar ve Ortaokullar Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı (2013). Milli Eğitim Bakanlığı Talim Terbiye Kurulu Başkanlığı, Ankara.
  • Kalelioğlu, F. ve Gülbahar, Y. (2014). The Effects of Teaching Programming via Scratch on Problem Solving Skills: A Discussion from Learners’ Perspective. Informatics in Education,13(1), 33–50
  • Kaucic, B. ve Asic, T. (2011). Improving introductory programming with Scratch? In Proceeding of the 34th MIPRO International Conference, pp. 1095–1100, Opatija, Croatia.
  • Keçeci, G., Alan, B., ve Kırbağ Zengin, F. (2016). Eğitsel Bilgisayar Oyunları Destekli Kodlama Öğrenimine Yönelik Tutum Ölçeği :Geçerlilik ve Güvenirlik Çalışması. Education Sciences (NWSAES), 1C0661, 11(3), 184-194
  • Kelleher, C., Pausch, R. ve Kiesler, S. (2007). Storytelling Alice motivates middle school girls to learn computer programming, ACM, San Jose, California, USA
  • Kobsiripat, W. (2015). Effects of the Media to Promote the Scratch Programming Capabilities Creativity of Elementary School Students. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 174, 227-232
  • Liao, Y.C. ve Bright, G.W. (1991). Effects of computer programming on cognitive outcomes: A meta-analysis. Journal of Educational Computing Research, 7(3), 251-268.
  • Mishra, S., Cellante, D.ve Igoche, D. (2016). Is the Integration of the STEM Disciplines with Computing Occurring at the Secondary School Level in K-12 School System? An Exploratory Study. Issues in Information Systems, 17(1),253-259.
  • National Research Council (2000). Inquiry and the national science education standards: A guide for teaching and learning. Washington, DC: National Academy Press. National Science Foundation.
  • STEM + Computing Partnerships (STEM+C). http://www.nsf.gov/funding/pgm_summ.jsp?pims_id=505006, Tarihi:10/12/2016. Erişim
  • Ortaokul ve İmam Hatip Ortaokulu Bilişim Teknolojileri Ve Yazılım Dersi(5, 6, 7 ve 8. sınıflar) Öğretim Programı (2012). Millî Eğitim Bakanlığı Talim Ve Terbiye Kurulu Başkanlığı. http://ttkb.meb.gov.tr/program2.aspx adresinden 06.06.2016 tarihinde erişilmiştir.
  • Resnick, M., Kafai, Y., Maloney, J., Rusk, N., Burd, L. ve Silverman, B. (2003). A Networked, Media-Rich Programming Environment to Enhance Technological Fluency at After-School Centers in Economically-Disadvantaged Communities. Proposal to National science Foundation.
  • Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri, Çıkarımsal İstatistikler: Parametrik Testler I. www.acikders.org.tr/dersler/sbay-tonta/sbay.../sbay-10-cikarimsal-istatistikler- I.pptx, Erişim Tarihi:28.02.2017
  • STEM Eğitimi Raporu (2016). Milli Eğitim Bakanlığı. Yenilik ve Eğitim Teknolojileri Genel Müdürlüğü (YEĞİTEK), Ankara.
  • Şahin, A., Ayar, M.C. ve Adıgüzel, T. (2014). Fen, Teknoloji, Mühendislik ve Matematik İçerikli Okul Sonrası Etkinlikler ve Öğrenciler Üzerindeki Etkileri. Educational Sciences: Theory ve Practice, 14(1), 297-322.
  • Yamak, H., Bulut, N., Dündar, S. (2014). 5. Sınıf Öğrencilerinin Bilimsel Süreç Becerileri ile Fene Karşı Tutumlarına FeTeMM Etkinliklerinin Etkisi. GEFAD/GUJGEF 34(2): 249-265.
  • Yükseltürk, E. ve Altıok, S. (2015). Bilişim Teknolojileri Öğretmen Adaylarının Bilgisayar Programlama Öğretimine Yönelik Görüşleri. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 4(1), 50-65.

STEM Education Practices with 5th Grade Students

Year 2017, Volume: 18 Special Issue, 1 - 17, 01.11.2017

Abstract

This study was carried out to determine the effect of STEM practices which consists of fun science activities based on inquiry, coding and educational game-supported coding learning, on students' attitudes towards coding learning and the students' feelings and thoughts about the applications. The study was conducted for four weeks. The study group of the study is composed of 30 fifth grade students. In the study, the mixed method was used. The data of the study were collected using educational computer games assisted learning coding attitude scale ECGLCAS and student journal. The scores of ECGLCAS were analyzed using the related sample t test. As a result of the implemented practices, it has been found that there is a significant increase in the attitudes of the students, t 29 =2.971, p

References

  • Akgündüz, D., Aydeniz, M., Çakmakçı, G., Çavaş, B., Çorlu, M.S., Öner, T.,ve Özdemir, S. (2015). STEM Eğitimi Türkiye Raporu “Günün Modası mı Yoksa Gereksinim mi?”.İstanbul Aydın Üniversitesi, STEM Merkezi ve Eğitim Fakültesi. Akpınar, Y. programlama 4. Y. (2014). Bilgi İlköğretim Online, 13(1), eğitimi gereksinimi. 1
  • Altan, E. B., Yamak, H., ve Kırıkkaya, E. B. (2016). Hizmetöncesi öğretmen eğitiminde FETEMM eğitimi Uygulamaları: Tasarım temelli fen eğitimi. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 6(2).
  • Baran, E., Canbazoğlu Bilici, S. ve Mesutoğlu, C. (2015). Fen, Teknoloji, Mühendislik ve Matematik (FeTeMM) Spotu Geliştirme Etkinliği. Araştırma Temelli Etkinlik Dergisi (ATED), 5(2), 60-69.
  • Çakıroğlu, Ü., Sarı, E. ve Akkan, Y. (2011). The View of the Teachers about Students International Symposium (22-24 September), Fırat University, Elazığ. & to presented 5th in Problem Paper Instructional at Technologies Computer
  • Calder, N. (2010). Using Scratch: An Integrated Problem-Solving Approach to Mathematical Thinking. Australian Primary Mathematics Classroom (APMC), 15(4), 9-14.
  • Çepni, S. (2014). Araştırma ve Proje Çalışmalarına Giriş (Geliştirilmiş Yedinci Baskı), Trabzon: Celepler Matbaacılık.
  • Corlu, M. S., Capraro, R. M., & Capraro, M. M. (2014). FeTeMM Eğitimi ve Alan Öğretmeni Eğitimine Yansımaları. Eğitim Ve Bilim, 39(171).
  • Çorlu, M.A., Adıgüzel, T., Ayar, M.C., Çorlu, M.S., ve Özel, S. (2012, Haziran ). Bilim, teknoloji, mühendislik ve matematik (BTMM) eğitimi: disiplinler arası çalışmalar ve etkileşimler. X. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi kongresi’nde sunulmuş bildiri, Niğde.
  • Erduran Avcı, D. (2008). Using Students’ Diary on Science and Technology Education. Eurasian Journal Of Educational Research, 30, 17-32.
  • Fesakis, G. ve Serafeim, K. (2009). Influence of the Familiarization with Scratch on Future Teachers’ Opinions and Attitudes about Programming and ICT in Education. In proceedings of the 14th Annual ACM SIGCSE Conference on Innovation and Technology in Computer Science Education (ITiCSE-2009), pp. 258-262, Vol II, ACM, New York, NY, USA.
  • Gencer, A. S. (2017). Fen eğitiminde bilim ve mühendislik uygulaması: Fırıldak Etkinliği. Journal of Inquiry Based Activities, 5(1), 1-19.
  • Gülhan, F., ve Şahin, F. (2016). Fen-Teknoloji-Mühendislik-Matematik entegrasyonunun (STEM) 5. sınıf öğrencilerinin bu alanlarla ilgili algı ve tutumlarına etkisi. International Journal of Human Sciences,13(1), 602-620.
  • http://www.meb.gov.tr/kodlama-egitimi-icin-akademisyenlerle-toplanti- yapildi/haber/10701/tr. Erişim Tarihi: 23.03.2016
  • İlköğretim Kurumları İlkokullar ve Ortaokullar Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı (2013). Milli Eğitim Bakanlığı Talim Terbiye Kurulu Başkanlığı, Ankara.
  • Kalelioğlu, F. ve Gülbahar, Y. (2014). The Effects of Teaching Programming via Scratch on Problem Solving Skills: A Discussion from Learners’ Perspective. Informatics in Education,13(1), 33–50
  • Kaucic, B. ve Asic, T. (2011). Improving introductory programming with Scratch? In Proceeding of the 34th MIPRO International Conference, pp. 1095–1100, Opatija, Croatia.
  • Keçeci, G., Alan, B., ve Kırbağ Zengin, F. (2016). Eğitsel Bilgisayar Oyunları Destekli Kodlama Öğrenimine Yönelik Tutum Ölçeği :Geçerlilik ve Güvenirlik Çalışması. Education Sciences (NWSAES), 1C0661, 11(3), 184-194
  • Kelleher, C., Pausch, R. ve Kiesler, S. (2007). Storytelling Alice motivates middle school girls to learn computer programming, ACM, San Jose, California, USA
  • Kobsiripat, W. (2015). Effects of the Media to Promote the Scratch Programming Capabilities Creativity of Elementary School Students. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 174, 227-232
  • Liao, Y.C. ve Bright, G.W. (1991). Effects of computer programming on cognitive outcomes: A meta-analysis. Journal of Educational Computing Research, 7(3), 251-268.
  • Mishra, S., Cellante, D.ve Igoche, D. (2016). Is the Integration of the STEM Disciplines with Computing Occurring at the Secondary School Level in K-12 School System? An Exploratory Study. Issues in Information Systems, 17(1),253-259.
  • National Research Council (2000). Inquiry and the national science education standards: A guide for teaching and learning. Washington, DC: National Academy Press. National Science Foundation.
  • STEM + Computing Partnerships (STEM+C). http://www.nsf.gov/funding/pgm_summ.jsp?pims_id=505006, Tarihi:10/12/2016. Erişim
  • Ortaokul ve İmam Hatip Ortaokulu Bilişim Teknolojileri Ve Yazılım Dersi(5, 6, 7 ve 8. sınıflar) Öğretim Programı (2012). Millî Eğitim Bakanlığı Talim Ve Terbiye Kurulu Başkanlığı. http://ttkb.meb.gov.tr/program2.aspx adresinden 06.06.2016 tarihinde erişilmiştir.
  • Resnick, M., Kafai, Y., Maloney, J., Rusk, N., Burd, L. ve Silverman, B. (2003). A Networked, Media-Rich Programming Environment to Enhance Technological Fluency at After-School Centers in Economically-Disadvantaged Communities. Proposal to National science Foundation.
  • Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri, Çıkarımsal İstatistikler: Parametrik Testler I. www.acikders.org.tr/dersler/sbay-tonta/sbay.../sbay-10-cikarimsal-istatistikler- I.pptx, Erişim Tarihi:28.02.2017
  • STEM Eğitimi Raporu (2016). Milli Eğitim Bakanlığı. Yenilik ve Eğitim Teknolojileri Genel Müdürlüğü (YEĞİTEK), Ankara.
  • Şahin, A., Ayar, M.C. ve Adıgüzel, T. (2014). Fen, Teknoloji, Mühendislik ve Matematik İçerikli Okul Sonrası Etkinlikler ve Öğrenciler Üzerindeki Etkileri. Educational Sciences: Theory ve Practice, 14(1), 297-322.
  • Yamak, H., Bulut, N., Dündar, S. (2014). 5. Sınıf Öğrencilerinin Bilimsel Süreç Becerileri ile Fene Karşı Tutumlarına FeTeMM Etkinliklerinin Etkisi. GEFAD/GUJGEF 34(2): 249-265.
  • Yükseltürk, E. ve Altıok, S. (2015). Bilişim Teknolojileri Öğretmen Adaylarının Bilgisayar Programlama Öğretimine Yönelik Görüşleri. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 4(1), 50-65.
There are 30 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Research Article
Authors

Gonca Keçeci This is me

Burcu Alan This is me

Fikriye Zengin This is me

Publication Date November 1, 2017
Published in Issue Year 2017 Volume: 18 Special Issue

Cite

APA Keçeci, G., Alan, B., & Zengin, F. (2017). 5. SINIF ÖĞRENCİLERİYLE STEM EĞİTİMİ UYGULAMALARI. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 18, 1-17.

2562219122   19121   19116   19117     19118       19119       19120     19124