Bu çalışmanın amacı ilköğretim matematik öğretmeni adaylarının olmak istedikleri matematik öğretmeni profilini ortaya koymak ve bu doğrultuda lisans eğitimlerine ilişkin değerlendirmelerine yer vermektir. Bu amaçla araştırmaya 2012-2015 yılları arasında Okul Deneyimi dersini almış olan Karadeniz Teknik Üniversitesi Eğitim Fakültesi son sınıf öğrencilerinden toplam 50 öğretmen adayı katılmıştır. Araştırmanın yöntemi durum çalışması olup, veri toplama aracı olarak iki açık uçlu sorudan oluşan bir form kullanılmıştır. Ankette öğretmen adaylarına "Nasıl bir öğretmen olmak isterdiniz?" ve " Üniversitede aldığınız eğitimin iyi bir öğretmen olmanıza katkısı nedir?" şeklinde sorular yöneltilmiştir. Elde edilen veriler içerik analizine tabi tutulmuştur. Verilerin analizleri sonucunda öğretmen adaylarının olmak istedikleri öğretmen profili ile ilgili “Bilgi”, “Değerler”, “Liderlik”, “İletişim”, “Rehberlik”, “Matematik” ve “Kültür” olmak üzere yedi farklı tema ortaya çıkmıştır. Öğretmen adaylarının lisans eğitimlerine ilişkin verilerin analizi sonucunda da cevaplar “Öğretmen Yetiştirme Programı”, “Akademisyen”, “Mesleki Boyut”, “İletişim” olmak üzere dört ana tema altında toplanmıştır.
The aim of this study is to present pre-service mathematics teachers' opinions of what kind of mathematics teacher they want to be and in this regard to examine their view about the quality of the teacher education program. The research was conducted with 50 senior undergraduate students taking school practice course in the Department of Elementary Mathematics Teacher Education Program at Faculty of Education in Karadeniz Technical University. Case study method was used in this research and the data were collected through a questionnaire composed of two open-ended questions.In the form, "What kind of teacher you want to be?" and "how teacher education program in your university effect you to be a good teacher?" questions were posed to these preservice teachers. A qualitative research analysis method, content analysis was utilized to analyze the data. As a result of the analysis of the data, seven different themes appeared about the teacher profile: “"Information", "Values", "Leadership", "Communication", "Counseling", "Mathematics" and "Culture".As a result of analyzing the data about preservice teachers' view of their undergraduate program, the answers were collected under four main themes as "Communication". "Teacher
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | January 1, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 18 Issue: 1 |