BibTex RIS Cite

ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÖZEL ALAN YETERLİKLERİ İLE ÖĞRENME STİLLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİNİN İNCELENMESİ

Year 2017, Volume: 18 Issue: 1, 471 - 483, 01.01.2017

Abstract

Bu araştırmanın amacı, Ahi Evran Üniversitesi Eğitim Fakültesi son sınıfta öğrenim gören öğretmen adaylarının özel alan yeterlikleri ile öğrenme stilleri arasındaki ilişkinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesidir. Araştırmanın çalışma evrenini 2014-2015 öğretim yılında Ahi Evran Üniversitesi Eğitim Fakültesinde öğrenim gören toplam 275 son sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Bu çalışmada veri toplama aracı olarak, araştırmacı tarafından geliştirilen kişisel bilgi formu, öğretmen yeterliklerinden öğretmenlik mesleği özel alan yeterliklerinin A2 düzeyi performans göstergeleri dikkate alınarak oluşturulan form ve Kolb Öğrenme Stilleri Envanteri’nin KÖSE-3 üçüncü sürümü kullanılmıştır. Araştırma sonucunda öğretmen adaylarının özel alan yeterlikleri ile öğrenme stilleri arasında istatistiksel olarak anlamlı fark bulunmamıştır. Özel alan yeterlikleri algılarında ise cinsiyet ve öğrenim görülen bölüme göre anlamlı bir fark olduğu sonucuna ulaşılmıştır.

References

  • Aktağ, I. ve Walter J. (2005). Öğretmen adaylarının mesleki yeterlilik duygusu. Spormetre Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 3(4), 127-131.
  • Aşkar, P. ve Akkoyunlu, B. (1993). Kolb öğrenme stili envanteri. Eğitim ve Bilim, 87, 37– 47.
  • Ateş, A. ve Altun, E. (2008). Bilgisayar ve öğretim teknolojileri eğitimi öğrencilerinin öğrenme biçemleri ve öğrenme tercihleri. Eurasian Journal Of Educational Research, 30, 1-1.
  • Çapri, B. ve Çelikkaleli, Ö. (2008). Öğretmen adaylarının öğretmenliğe ilişkin tutum ve mesleki yeterlik inançlarının cinsiyet, program ve fakültelerine göre incelenmesi. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 9 (15), 33-53.
  • Çavaş, B. (2010). Fen laboratuarının önemi. http://kisi.deu.edu.tr/bulent.cavas/ders/flu1.ppt adresinden erişilmiştir.
  • Demiral, H., Baydar, F. ve Gönen, İ. (2010). Sınıf öğretmenliği özel alan yeterlilikleri hakkında öğretmen adaylarının görüşleri, 9. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, 20-22.
  • Demirel, Ö. (1999). Öğretme sanatı. Ankara: Pegem Yayınları.
  • Ekici, G. (2013). Gregorc ve Kolb öğrenme stili modellerine göre öğretmen adaylarının öğrenme stillerinin cinsiyet ve genel akademik başarı açısından incelenmesi. Eğitim ve Bilim, 38(167), 211-225.
  • Felder, R. M. & Silverman, L. (1998). Learning and teaching styles in engineering education. Engineering Education, 78 (7), 674–681.
  • Gençtürk, E. , Akbaş, Y. & Kaymakçı, S. (2012). Qualifications of an ıdeal teacher according to social studies preservice teachers. Educational Sciences: Theory and Practice, 12(2), 1569-1572.
  • Karasar, N. (2002). Bilimsel araştırma yöntemi. Ankara: Nobel.
  • Karagöz, N., Tezel, Ö., ve Özabacı, N. (2009). Fen ve teknoloji dersindeki öğrenme biçimlerinin güdülenme ve başarıya etkisi. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 10(2), 277-292.
  • Kahyaoğlu, M. ve Yangın, S. (2007). İlköğretim öğretmen adaylarının mesleki özyeterliklerine ilişkin görüşleri. Kastamonu Eğitim Dergisi, 15(1), 73-84.
  • Kolb, D. A., Boyatzis, R. E., & Mainemelis, C. (2001). Experiential learning theory: Previous research and new directions. Perspectives On Thinking, Learning, And Cognitive Styles, 1, 227-247.
  • Kök, M., Çiftçi, M., & Ayık, A. (2011). Öğretmenlik mesleği özel alan yeterliklerine ilişkin bir inceleme (okul öncesi öğretmenliği örneği). Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 15(1), 169-183.
  • MEB. (2006). Öğretmenlik yeterlikleri. Tebliğler Dergisi, 69(2590), 1491-1540.
  • MEB. (2008). Öğretmenlik yeterlikleri, öğretmenlik mesleği genel ve özel alan yeterlikleri. Ankara: MEB Yayınları.
  • Pehlivan, K. B. (2010). Öğretmen adaylarının öğrenme stilleri ve öğretmenlik mesleğine yönelik tutumları üzerine bir çalışma. İlköğretim Online, 9(2), 749-763.
  • Üstüner, M., Demirtaş H. , Cömert M., Özer N. (2009). Ortaöğretim Öğretmenlerinin özyeterlik algıları. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 9(17), 1- 16.

Analyzing The Relationship Between Learning Styles And Specific Field Competencies Of Prospective Teachers

Year 2017, Volume: 18 Issue: 1, 471 - 483, 01.01.2017

Abstract

The purpose of this study is to introduce the relation between academic major competencies and learning styles of senior students at Ahi Evran University Faculty of Education.The universe of the research consists of 275 students attending Ahi Evran University, Faculty of Education in 2014 - 2015 academic year. In the study, as the data collection tool, a personal information sheet developed by the researcher, the third edition of Kolb Learning Styles Inventory LSI , A2 level Performance Indicators survey pertaining to Teachers Competencies in Their Branches from the General Proficiencies of Teaching Profession was designed and used. At the end of the study it was concluded that no distiguishable statistical difference between the academic major competencies and the learning styles of the senior students could be observed. As for the academic major competencies, it is concluded that there is a significant difference in some variables

References

  • Aktağ, I. ve Walter J. (2005). Öğretmen adaylarının mesleki yeterlilik duygusu. Spormetre Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 3(4), 127-131.
  • Aşkar, P. ve Akkoyunlu, B. (1993). Kolb öğrenme stili envanteri. Eğitim ve Bilim, 87, 37– 47.
  • Ateş, A. ve Altun, E. (2008). Bilgisayar ve öğretim teknolojileri eğitimi öğrencilerinin öğrenme biçemleri ve öğrenme tercihleri. Eurasian Journal Of Educational Research, 30, 1-1.
  • Çapri, B. ve Çelikkaleli, Ö. (2008). Öğretmen adaylarının öğretmenliğe ilişkin tutum ve mesleki yeterlik inançlarının cinsiyet, program ve fakültelerine göre incelenmesi. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 9 (15), 33-53.
  • Çavaş, B. (2010). Fen laboratuarının önemi. http://kisi.deu.edu.tr/bulent.cavas/ders/flu1.ppt adresinden erişilmiştir.
  • Demiral, H., Baydar, F. ve Gönen, İ. (2010). Sınıf öğretmenliği özel alan yeterlilikleri hakkında öğretmen adaylarının görüşleri, 9. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, 20-22.
  • Demirel, Ö. (1999). Öğretme sanatı. Ankara: Pegem Yayınları.
  • Ekici, G. (2013). Gregorc ve Kolb öğrenme stili modellerine göre öğretmen adaylarının öğrenme stillerinin cinsiyet ve genel akademik başarı açısından incelenmesi. Eğitim ve Bilim, 38(167), 211-225.
  • Felder, R. M. & Silverman, L. (1998). Learning and teaching styles in engineering education. Engineering Education, 78 (7), 674–681.
  • Gençtürk, E. , Akbaş, Y. & Kaymakçı, S. (2012). Qualifications of an ıdeal teacher according to social studies preservice teachers. Educational Sciences: Theory and Practice, 12(2), 1569-1572.
  • Karasar, N. (2002). Bilimsel araştırma yöntemi. Ankara: Nobel.
  • Karagöz, N., Tezel, Ö., ve Özabacı, N. (2009). Fen ve teknoloji dersindeki öğrenme biçimlerinin güdülenme ve başarıya etkisi. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 10(2), 277-292.
  • Kahyaoğlu, M. ve Yangın, S. (2007). İlköğretim öğretmen adaylarının mesleki özyeterliklerine ilişkin görüşleri. Kastamonu Eğitim Dergisi, 15(1), 73-84.
  • Kolb, D. A., Boyatzis, R. E., & Mainemelis, C. (2001). Experiential learning theory: Previous research and new directions. Perspectives On Thinking, Learning, And Cognitive Styles, 1, 227-247.
  • Kök, M., Çiftçi, M., & Ayık, A. (2011). Öğretmenlik mesleği özel alan yeterliklerine ilişkin bir inceleme (okul öncesi öğretmenliği örneği). Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 15(1), 169-183.
  • MEB. (2006). Öğretmenlik yeterlikleri. Tebliğler Dergisi, 69(2590), 1491-1540.
  • MEB. (2008). Öğretmenlik yeterlikleri, öğretmenlik mesleği genel ve özel alan yeterlikleri. Ankara: MEB Yayınları.
  • Pehlivan, K. B. (2010). Öğretmen adaylarının öğrenme stilleri ve öğretmenlik mesleğine yönelik tutumları üzerine bir çalışma. İlköğretim Online, 9(2), 749-763.
  • Üstüner, M., Demirtaş H. , Cömert M., Özer N. (2009). Ortaöğretim Öğretmenlerinin özyeterlik algıları. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 9(17), 1- 16.
There are 19 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Research Article
Authors

Mustafa Köroğlu This is me

Sadık Sıvacı This is me

Publication Date January 1, 2017
Published in Issue Year 2017 Volume: 18 Issue: 1

Cite

APA Köroğlu, M., & Sıvacı, S. (2017). ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÖZEL ALAN YETERLİKLERİ İLE ÖĞRENME STİLLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİNİN İNCELENMESİ. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 18(1), 471-483.

2562219122   19121   19116   19117     19118       19119       19120     19124