Research Article
BibTex RIS Cite

Teknolojik Pedagojik İçerik Bilgisi Tabanlı Öğretim Tasarımı Modeli: Okul-Üniversite İşbirliği Kapsamında Bir Değerlendirme

Year 2020, Volume: 21 Issue: 3, 1247 - 1290, 31.12.2020

Abstract

Bu araştırmada öğretmen adaylarının Teknolojik Pedagojik İçerik Bilgisi (TPİB) Tabanlı Öğretim Tasarımı Modeli çerçevesinde tasarlanan bir ders ile ilgili deneyimleri ve görüşlerinin okul-üniversite işbirliği bağlamında incelenmesi amaçlanmıştır. Bütüncül tek durum çalışması olarak desenlenen araştırma 2017-2018 eğitim-öğretim yılında bir devlet üniversitesinde, Çoklu Ortam Tasarımı ve Üretimi (ÇOTÜ) dersine devam eden 46 öğretmen adayıyla yürütülmüştür. Araştırmanın verileri açık uçlu sorulardan oluşan anket formu, öğretmen adaylarının hazırladıkları e-içerikler ile raporlar ve araştırmacıların saha gözlem notları ile elde edilmiştir. Araştırma kapsamında öğretmen adaylarının TPİB modelinde yer alan becerileri bir bütün olarak işe koşabilecekleri bir ortam oluşturulmaya çalışılmıştır. Öğretmen adayları modelin TPİB’i anlama ve TPİB’i deneyimleme aşamalarında edindikleri bilgileri teoriden pratiğe geçirerek TPİB tabanlı dersler tasarlamışlar ve bu derslerin gerçek sınıf ortamında uygulamasını deneyimlemişlerdir. Araştırma sonuçları, TPİB Tabanlı Öğretim Tasarım Modeline göre tasarlanan derslerin öğretmen adaylarının TPİB bilgilerini teoriden pratiğe geçirmelerine ve TPİB konusundaki anlayışlarını derinleştirmelerine katkı sağladığını göstermektedir. Okul-üniversite işbirliği kapsamında yürütülen bu uygulamaların yaygınlaştırılmasının uygulama okullarındaki öğretmenler ve öğrencileri için içerik sağlama, öğretmen adayları için deneyim kazanmada işlevsel olacağı düşünülmektedir.

References

  • Association for Educational Communications and Technology. (2012). AECT standards. Retrieved from https://www.aect.org/docs/AECTstandards2012.pdf on the 12.06.2019.
  • Angeli, C. & Valanides, N. (2009). Epistemological and methodological issues for the conceptualization, development, and assessment of ICT–TPCK: Advances in technological pedagogical content knowledge (TPCK). Computers & Education, 52(1), 154-168. https://doi.org/10.1016/j.compedu.2008.07.006.
  • Baran, E., Uygun, E. & Altan, T. (2017). Examining preservice teachers’ criteria for evaluating educational mobile apps. Journal of Educational Computing Research, 54(8), https://doi.org/1117-1141. 10.1177/0735633116649376.
Year 2020, Volume: 21 Issue: 3, 1247 - 1290, 31.12.2020

Abstract

References

  • Association for Educational Communications and Technology. (2012). AECT standards. Retrieved from https://www.aect.org/docs/AECTstandards2012.pdf on the 12.06.2019.
  • Angeli, C. & Valanides, N. (2009). Epistemological and methodological issues for the conceptualization, development, and assessment of ICT–TPCK: Advances in technological pedagogical content knowledge (TPCK). Computers & Education, 52(1), 154-168. https://doi.org/10.1016/j.compedu.2008.07.006.
  • Baran, E., Uygun, E. & Altan, T. (2017). Examining preservice teachers’ criteria for evaluating educational mobile apps. Journal of Educational Computing Research, 54(8), https://doi.org/1117-1141. 10.1177/0735633116649376.
There are 3 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Other Fields of Education
Journal Section Research Articles
Authors

Esra Eren 0000-0001-5949-0516

Funda Ergüleç This is me 0000-0002-7236-7894

Publication Date December 31, 2020
Published in Issue Year 2020 Volume: 21 Issue: 3

Cite

APA Eren, E., & Ergüleç, F. (2020). Teknolojik Pedagojik İçerik Bilgisi Tabanlı Öğretim Tasarımı Modeli: Okul-Üniversite İşbirliği Kapsamında Bir Değerlendirme. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 21(3), 1247-1290. https://doi.org/10.29299/kefad.853475

2562219122   19121   19116   19117     19118       19119       19120     19124