Öğrenme stillerini ve beyin yarı kürelerini temel alan modellerden biri 4MAT modeli, diğeri Bütünsel Beyin Modelidir. Bu çalışmanın amacı, matematik öğretmen adaylarının bu modellere dayalı ders planı geliştirme becerilerini incelemek ve her iki model hakkındaki görüşlerini almaktır. Çalışma grubu dördüncü sınıf düzeyinde öğrenim görmekte olan 16 matematik öğretmen adayından oluşmaktadır. İlk olarak, her iki model öğretmen adaylarına tanıtılmıştır. Daha sonra öğretmen adayları dörder kişilik gruplara ayrılmış; her bir grup belirtilen modellerden birini seçmiştir. İki grup 4MAT modelini, iki grup bütünsel beyin modelini seçmiş olup, öğretmen adaylarının seçtikleri modele dayalı ders planı geliştirmeleri istenmiştir. Öğretmen adayları hazırladıkları ders planlarını temel alarak sınıf ortamında öğretim yapmışlar ve bu süreçte diğer öğretmen adayları tarafından öğretimlerle ilgili bireysel notlar alınmıştır. Daha sonra yapılan öğretimler üzerine tartışmalar yapılmış, öğretmen adayları bu tartışmaları dikkate alarak ders planlarını düzenlemişlerdir. Ardından öğretmen adaylarının her iki model hakkında görüşleri alınmıştır. Öğretmen adayları 4MAT modelini bütünsel beyin modelinden daha sistematik bulmuşlardır. Ancak, 4MAT modeline dayalı planlama ve uygulamanın daha zaman alıcı olduğunu belirtmişlerdir. Ayrıca, sağ yarı küreye dayalı etkinlik tasarlamada daha fazla zorluk yaşadıklarını ifade etmişlerdir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | December 31, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 21 Issue: 3 |