Research Article
BibTex RIS Cite

Öğretmen Adaylarının Tasarladıkları Matematiksel Modelleme Problemleri ve Tasarlama Sürecine İlişkin Görüşleri

Year 2020, Volume: 21 Issue: 3, 1530 - 1560, 31.12.2020

Abstract

Bu çalışma, ilköğretim matematik öğretmen adaylarının tasarladıkları matematiksel modelleme problemleri ve tasarlama sürecine ilişkin görüşlerini incelemeyi amaçlamaktadır. Çalışma, ilköğretim matematik öğretmenliği lisans programı ikinci sınıf (alan içi seçmeli ders) İlköğretimde Matematiksel Modelleme dersi kapsamında gerçekleştirilmiştir. Bu bağlamda çalışmaya 49 öğretmen adayı katılmıştır. Nitel olarak tasarlanan çalışmanın verilerini öğretmen adayları tarafından tasarlanan matematiksel modelleme problemleri ve raporları oluşturmaktadır. Araştırmanın verileri içerik analizi kullanılarak çözümlenmiştir. Öğretmen adaylarının tasarladıkları matematiksel modelleme problemleri matematiksel modelleme etkinlik tasarım prensipleri (gerçeklilik prensibi, model oluşturma prensibi, öz değerlendirme prensibi, yapı değerlendirme prensibi, model genelleme prensibi, etkili prototip prensibi) temel alınarak değerlendirilmiştir. Çalışmanın sonucunda, öğretmen adaylarının tüm prensipleri karşılayacak nitelikte matematiksel modelleme problemi tasarlamakta güçlükler yaşadıkları tespit edilmiştir. Matematiksel modelleme tasarlama süreci öğretmen adaylarına bilmedikleri konular hakkında fikir sahibi olma, soru ve problemlere farklı bakış açıları ile bakabilme noktalarında farkındalık kazandırdığı tespit edilmiştir. Öğretmen adayları problem tasarlamanın zaman alması, matematiksel model kurma ve konu belirleme aşamalarında zorlandıklarını belirtmişlerdir.

References

  • Lingefjärd, T. & Meier, S. (2010). Teachers as managers of the modelling process. Mathematics Education Research Journal, 22(2), 92-107.
Year 2020, Volume: 21 Issue: 3, 1530 - 1560, 31.12.2020

Abstract

References

  • Lingefjärd, T. & Meier, S. (2010). Teachers as managers of the modelling process. Mathematics Education Research Journal, 22(2), 92-107.
There are 1 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Other Fields of Education
Journal Section Research Articles
Authors

Emine Özgür Şen This is me

Publication Date December 31, 2020
Published in Issue Year 2020 Volume: 21 Issue: 3

Cite

APA Özgür Şen, E. (2020). Öğretmen Adaylarının Tasarladıkları Matematiksel Modelleme Problemleri ve Tasarlama Sürecine İlişkin Görüşleri. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 21(3), 1530-1560. https://doi.org/10.29299/kefad.853996

2562219122   19121   19116   19117     19118       19119       19120     19124