BibTex RIS Cite

Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Kamu Personeli Seçme Sınavına Yönelik Görüşleri

Year 2016, Volume: 17 Issue: 3, 81 - 100, 01.08.2016

Abstract

Bu araştırmada fen bilgisi öğretmen adaylarının kamu personeli seçme sınavına KPSS yönelik görüşlerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Çalışma da nitel araştırma yöntemi ve bu yöntemin bir deseni olan olgu-bilim kullanılmıştır. Çalışma grubunu Eğitim Fakültesi’nde öğrenim gören son sınıf dört fen bilgisi öğretmen adayı oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak yarı yapılandırılmış görüşme kullanılmıştır. Görüşme esnasında görüşme formu kullanılmıştır. Araştırma sürecinde katılımcılardan izin alınarak katılımcılarla yapılan görüşmeler ses kaydı altına alınmıştır. Ses kayıtları yazıya döküldükten sonra kodlar ve temalar oluşturularak içerik analizi yapılmıştır. Çalışma sürecinde geçerlik-güvenirlik sağlanmaya çalışılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre; öğretmen adayları, KPSS’ nin öğretmenlik mesleğinin temel niteliklerine sahip adayları seçmekte yetersiz kaldığını düşünmektedirler. Ayrıca; KPSS’nin büyük oranda eğitimdeki gelişmeleri kapsayan güncel bir sınav olmadığı, öğretmen adaylarının ruh sağlığını bozduğu ve öğretmenleri ezbere ittiği görüşlerini ifade etmişlerdir. Bu sonuçlardan yola çıkarak öğretmen atamalarında uygulamalı bir sürecin olması gibi farklı ölçütlerin de yer alması gerektiği düşünülmektedir.

References

  • Arslan, S., ve Özpınar, İ. (2008). Öğretmen Nitelikleri: İlköğretim programlarının beklentileri ve eğitim fakültelerinin kazandırdıkları. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi (EFMED), 2(1), 38-63.
  • Atav, E. ve Sönmez, S. (2013). Öğretmen adaylarının kamu personeli seçme sınavı (KPSS)’na ilişkin görüşleri. Hacettepe Eğitim Fakültesi Dergisi, Özel Sayı, 1, 1- 13.
  • Bahar, H. H. (2006). KPSS puanlarının akademik başarı ve cinsiyet açısından değerlendirilmesi. Eğitim ve Bilim, 31(140), 68-74.
  • Başkonuş, T., Akdal, D., ve Taşdemir, M. (2011). Ahi evran üniversitesi eğitim fakültesi son sınıf öğrencilerinin gelecek beklentileri. 2nd International Conference on New Trends in Education and Their Implications. 27-29 Nisan, Antalya, 1512-1522.
  • Baştürk, R. (2007). Kamu personel seçme sınavına hazırlanan öğretmen adaylarının sınav kaygı düzeylerinin incelenmesi. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 17(2), 163-176.
  • Baştürk, R. (2008). Fen ve teknoloji alanı öğretmen adaylarının kamu personeli seçme sınavı başarılarının yordanması. İlköğretim Online, 7(2), 323-332.
  • Bogdan, R. C. ve Biklen, S.K. (2007). Qualitative research for education (Fifth edition). Boston: Pearson education.
  • Creswell, J. W. (2009). Research design, qualitative, quantitative, and mixed methods approaches (Third Edition). California: SAGE Publications.
  • Eraslan, L. (2006) Öğretmenlik mesleğine girişte kamu personeli seçme sınavı (KPSS) yönteminin değerlendirilmesi. International Journal of Human Sciences 1(1), 1- 31.
  • Eraslan, A. (2009). İlköğretim matematik öğretmen adaylarının “öğretmenlik uygulaması” üzerine görüşleri. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi, 3(1), 207-221.
  • Erdem, E., ve Soylu, Y. (2013). Öğretmen adaylarının KPSS ve alan sınavına ilişkin görüşleri. Çankırı Karatekin Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 4(1), 223-236.
  • Fırat Durdukoca, Ş. (2010). Sınıf öğretmeni adaylarının akademik özyeterlik algılarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 10(1), 69-77.
  • Gündoğdu, K., Çimen, N., ve Turan, S. (2008). Öğretmen adaylarının kamu personeli seçme sınavına (KPSS) ilişkin görüşleri. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, (9)2, 35-43.
  • Işık, A., Çiltaş, A., ve Baş, F. (2010). Öğretmen yetiştirme ve öğretmenlik mesleği/Teacher training and teaching profession. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 14(1), 53-62.
  • Kuran, K. (2012). Öğretmen adaylarının KPSS kursu veren dershanelere ve KPSS’ ye ilişkin görüşleri. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 9(18), 143-157.
  • Marshall, C. & Rossman, G.B. (2006). Designing qualitative research (Fourth edition). California: Sage Publications.
  • Merriam, S. B. (2009). Qualitative research (Second edition). San Francisco: Jossey-Bass.
  • ÖSYM, (2007). Kamu Personeli Seçme Sınavı (KPSS) – 2007 Kılavuzu. Ankara: Meteksan.
  • ÖSYM, (2014). Öğretmenlik Alan Bilgisi Testi. 21.01.2014 tarihinde http://www.osym.gov.tr/dosya/1-71509/h/2014-oabt-rehber-ogretmen-ve-sinif- ogretmenligi-agirlik-.pdf adresinden alınmıştır.
  • Patton, M. Q. (2002). Qualitative research and evaluation methods (Third Edition). California: Sage Publications
  • Safran, M., Kan, A., Üstündağ, M. T., Birbudak, T. S., ve Yıldırım, O. (2014). 2013 KPSS sonuçlarının öğretmen adaylarının mezun oldukları alanlara göre incelenmesi. Eğitim ve Bilim Dergisi, 39(171), 13-25.
  • Sezgin, F., ve Duran, E. (2011). Kamu Personeli Seçme Sınavı’nın (KPSS) öğretmen adaylarının akademik ve sosyal yaşantılarına yansımaları. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi [Turkish Journal of Social Research], 15(3), 9-22.
  • Tösten, R., Elçiçek, Z., ve Kılıç, M. (2012). İlköğretim öğretmenlerinin kamu personeli seçme sınavına (KPSS) yönelik görüşlerinin belirlenmesi: Kars İli Örneği. Dicle Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 4(7), 109-123.
  • Van Manen, M. (2007). Phenomenology of practice. Phenomenology & Practice, 1(1), 11-30.
  • Yılmaz, K., ve Altınkurt, Y. (2011). Öğretmen adaylarının Türk eğitim sisteminin sorunlarına ilişkin görüşleri. Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi, 8(1), 942-973.
  • Yıldırım, A., ve Şimşek, H. (2013). Sosyal bilimlerde araştırma yöntemleri. Genişletilmiş 9.Baskı. Ankara: Seçkin Yayıncılık.

Views of Pre-service Science Teachers regarding Civil Cervant Selection Exam

Year 2016, Volume: 17 Issue: 3, 81 - 100, 01.08.2016

Abstract

The purpose of the study is to examine the views of pre-service science teachers regarding the public personnel selection exam PPSE . In the study, phenomenological research design as a qualitative approach was utilized. Participants were four pre-service science teachers. Semi-structured interview was used as a data collection instrument. Interview forms were formed to use during the interview process. By getting permissions from participants, all interviews were audio-recorded and transcribed verbatim. Content analyze was utilized in data analysis by forming codes and themes. Validity and reliability studies were executed. Based on the results, pre-service science teachers thought that KPSS is inadequate in terms of the selection of the qualified pre-service teachers. Moreover, they stated that KPSS is not a current exam, impairs the mental health of preservice science teachers, and leads the pre-service teachers to recite. As a suggestion, it should be a practical process for the selection of pre-service teachers

References

  • Arslan, S., ve Özpınar, İ. (2008). Öğretmen Nitelikleri: İlköğretim programlarının beklentileri ve eğitim fakültelerinin kazandırdıkları. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi (EFMED), 2(1), 38-63.
  • Atav, E. ve Sönmez, S. (2013). Öğretmen adaylarının kamu personeli seçme sınavı (KPSS)’na ilişkin görüşleri. Hacettepe Eğitim Fakültesi Dergisi, Özel Sayı, 1, 1- 13.
  • Bahar, H. H. (2006). KPSS puanlarının akademik başarı ve cinsiyet açısından değerlendirilmesi. Eğitim ve Bilim, 31(140), 68-74.
  • Başkonuş, T., Akdal, D., ve Taşdemir, M. (2011). Ahi evran üniversitesi eğitim fakültesi son sınıf öğrencilerinin gelecek beklentileri. 2nd International Conference on New Trends in Education and Their Implications. 27-29 Nisan, Antalya, 1512-1522.
  • Baştürk, R. (2007). Kamu personel seçme sınavına hazırlanan öğretmen adaylarının sınav kaygı düzeylerinin incelenmesi. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 17(2), 163-176.
  • Baştürk, R. (2008). Fen ve teknoloji alanı öğretmen adaylarının kamu personeli seçme sınavı başarılarının yordanması. İlköğretim Online, 7(2), 323-332.
  • Bogdan, R. C. ve Biklen, S.K. (2007). Qualitative research for education (Fifth edition). Boston: Pearson education.
  • Creswell, J. W. (2009). Research design, qualitative, quantitative, and mixed methods approaches (Third Edition). California: SAGE Publications.
  • Eraslan, L. (2006) Öğretmenlik mesleğine girişte kamu personeli seçme sınavı (KPSS) yönteminin değerlendirilmesi. International Journal of Human Sciences 1(1), 1- 31.
  • Eraslan, A. (2009). İlköğretim matematik öğretmen adaylarının “öğretmenlik uygulaması” üzerine görüşleri. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi, 3(1), 207-221.
  • Erdem, E., ve Soylu, Y. (2013). Öğretmen adaylarının KPSS ve alan sınavına ilişkin görüşleri. Çankırı Karatekin Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 4(1), 223-236.
  • Fırat Durdukoca, Ş. (2010). Sınıf öğretmeni adaylarının akademik özyeterlik algılarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 10(1), 69-77.
  • Gündoğdu, K., Çimen, N., ve Turan, S. (2008). Öğretmen adaylarının kamu personeli seçme sınavına (KPSS) ilişkin görüşleri. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, (9)2, 35-43.
  • Işık, A., Çiltaş, A., ve Baş, F. (2010). Öğretmen yetiştirme ve öğretmenlik mesleği/Teacher training and teaching profession. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 14(1), 53-62.
  • Kuran, K. (2012). Öğretmen adaylarının KPSS kursu veren dershanelere ve KPSS’ ye ilişkin görüşleri. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 9(18), 143-157.
  • Marshall, C. & Rossman, G.B. (2006). Designing qualitative research (Fourth edition). California: Sage Publications.
  • Merriam, S. B. (2009). Qualitative research (Second edition). San Francisco: Jossey-Bass.
  • ÖSYM, (2007). Kamu Personeli Seçme Sınavı (KPSS) – 2007 Kılavuzu. Ankara: Meteksan.
  • ÖSYM, (2014). Öğretmenlik Alan Bilgisi Testi. 21.01.2014 tarihinde http://www.osym.gov.tr/dosya/1-71509/h/2014-oabt-rehber-ogretmen-ve-sinif- ogretmenligi-agirlik-.pdf adresinden alınmıştır.
  • Patton, M. Q. (2002). Qualitative research and evaluation methods (Third Edition). California: Sage Publications
  • Safran, M., Kan, A., Üstündağ, M. T., Birbudak, T. S., ve Yıldırım, O. (2014). 2013 KPSS sonuçlarının öğretmen adaylarının mezun oldukları alanlara göre incelenmesi. Eğitim ve Bilim Dergisi, 39(171), 13-25.
  • Sezgin, F., ve Duran, E. (2011). Kamu Personeli Seçme Sınavı’nın (KPSS) öğretmen adaylarının akademik ve sosyal yaşantılarına yansımaları. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi [Turkish Journal of Social Research], 15(3), 9-22.
  • Tösten, R., Elçiçek, Z., ve Kılıç, M. (2012). İlköğretim öğretmenlerinin kamu personeli seçme sınavına (KPSS) yönelik görüşlerinin belirlenmesi: Kars İli Örneği. Dicle Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 4(7), 109-123.
  • Van Manen, M. (2007). Phenomenology of practice. Phenomenology & Practice, 1(1), 11-30.
  • Yılmaz, K., ve Altınkurt, Y. (2011). Öğretmen adaylarının Türk eğitim sisteminin sorunlarına ilişkin görüşleri. Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi, 8(1), 942-973.
  • Yıldırım, A., ve Şimşek, H. (2013). Sosyal bilimlerde araştırma yöntemleri. Genişletilmiş 9.Baskı. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
There are 26 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Research Article
Authors

Damla Taşan This is me

Oktay Bektaş This is me

Publication Date August 1, 2016
Published in Issue Year 2016 Volume: 17 Issue: 3

Cite

APA Taşan, D., & Bektaş, O. (2016). Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Kamu Personeli Seçme Sınavına Yönelik Görüşleri. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 17(3), 81-100.

2562219122   19121   19116   19117     19118       19119       19120     19124