Bu araştırmada fen bilgisi öğretmen adaylarının kamu personeli seçme sınavına KPSS yönelik görüşlerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Çalışma da nitel araştırma yöntemi ve bu yöntemin bir deseni olan olgu-bilim kullanılmıştır. Çalışma grubunu Eğitim Fakültesi’nde öğrenim gören son sınıf dört fen bilgisi öğretmen adayı oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak yarı yapılandırılmış görüşme kullanılmıştır. Görüşme esnasında görüşme formu kullanılmıştır. Araştırma sürecinde katılımcılardan izin alınarak katılımcılarla yapılan görüşmeler ses kaydı altına alınmıştır. Ses kayıtları yazıya döküldükten sonra kodlar ve temalar oluşturularak içerik analizi yapılmıştır. Çalışma sürecinde geçerlik-güvenirlik sağlanmaya çalışılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre; öğretmen adayları, KPSS’ nin öğretmenlik mesleğinin temel niteliklerine sahip adayları seçmekte yetersiz kaldığını düşünmektedirler. Ayrıca; KPSS’nin büyük oranda eğitimdeki gelişmeleri kapsayan güncel bir sınav olmadığı, öğretmen adaylarının ruh sağlığını bozduğu ve öğretmenleri ezbere ittiği görüşlerini ifade etmişlerdir. Bu sonuçlardan yola çıkarak öğretmen atamalarında uygulamalı bir sürecin olması gibi farklı ölçütlerin de yer alması gerektiği düşünülmektedir.
The purpose of the study is to examine the views of pre-service science teachers regarding the public personnel selection exam PPSE . In the study, phenomenological research design as a qualitative approach was utilized. Participants were four pre-service science teachers. Semi-structured interview was used as a data collection instrument. Interview forms were formed to use during the interview process. By getting permissions from participants, all interviews were audio-recorded and transcribed verbatim. Content analyze was utilized in data analysis by forming codes and themes. Validity and reliability studies were executed. Based on the results, pre-service science teachers thought that KPSS is inadequate in terms of the selection of the qualified pre-service teachers. Moreover, they stated that KPSS is not a current exam, impairs the mental health of preservice science teachers, and leads the pre-service teachers to recite. As a suggestion, it should be a practical process for the selection of pre-service teachers
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | August 1, 2016 |
Published in Issue | Year 2016 Volume: 17 Issue: 3 |