A Case Study on Primary School Teacher Candidates’ Learning Strategies
Year 2016,
Volume: 17 Issue: 3, 157 - 176, 01.08.2016
Sedat Altıntaş
Hasret Kabaran
Güler Kabaran
Abstract
This study aims to determine the learning strategies that primary school teacher candidates apply. The study was conducted based on qualitative research method and particularly case study design. Sample of the study was formed regarding intentional sampling technique. Participants of the study were consisted of 16 primary school teacher candidates studying in a state university in Aegean Region within 2014-2015 academic years. For data collection, semi structured interview form was developed by the researchers. The obtained data was analyzed according to content analysis technique. Interview results were evaluated and recommendations were stated for the literature
References
- Akın, Ö. (2013). Müzik Öğretmeni Adaylarının Öğrenme Stratejilerini Kullanma Durumları (Pamukkale Üniversitesi Örneği). Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 10(1), 1-10.
- Aldan Karademir, Ç. (2013). Öğretmen Adaylarının Sorgulama ve Eleştirel Düşünme Becerilerinin Öğretmen Öz Yeterlik Düzeyine Etkisi. Yayımlanmamış Doktora Tezi. Adnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Aydın.
- Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö., Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. (2013). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi Yayınları. (Vol. 26, pp. 57-68)
- Creswell, J. W. (2015). Nitel Araştırma Yöntemleri: Beş Yaklaşıma Göre Nitel Araştırma ve Araştırma Deseni. (M. Bütün ve S. B. Demir, Çev.). Ankara: Siyasal Kitabevi.
- Çelikkaya, T. (2010). Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Kullandıkları Öğrenme Stratejileri. Ahi Evran Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 11(3), 65-84.
- Demirel, Ö. (2012a). Eğitim Sözlüğü. (5. Baskı). Pegem Akademi Yayınları, Ankara.
- Demirel, Ö. (2012b). Öğretim İlke ve Yöntemleri Öğretme Sanatı. (20. Baskı). Pegem Akademi Yayınları, Ankara.
- Derry, S. J. & Murphy, D. A. (1986). Designing Systems that Train Learning Ability: From Theory to Practice. Review of Educational Research, 56, 1-39.
- Duman, B. (2014). Matematik Öğretmeni Adaylarının Öğrenme Stratejileri Üzerine Nitel Bir Araştırma. Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 3(2), 110-131.
- Gagne, R. M. & Driscoll, M. P. (1988). Essentials of Learning for Instruction. Englewood Cliffs NJ: Prentice – Hall.
- Güler, A., Halıcıoğlu, M. B. ve Taşğın, S. (2013). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
- Karasakaloğlu, N. (2012). Sınıf Öğretmeni Adaylarının Okuduğunu Anlama Stratejileri ile Öğrenme ve Ders Çalışma Stratejileri Arasındaki İlişki. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri (KUYEB), 12(3), 1921-1950.
- Kuzu, S., Balaman, F. ve Canpolat, M. (2014). Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Öğrenme Stratejilerinin Belirlenerek Bölümlere Göre Karşılaştırılması. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 3(2), 257-264.
- Merriam, S. B. (2013). Nitel Araştırma: Desen ve Uygulama İçin Bir Rehber (S. Turan, Çev.). Ankara: Nobel Yayınları.
- Miles, M. B. & Huberman, A. M. (1994). Qualitative Data Analysis: A Sourcebook of NewMethods. Beverly Hills, CA: Sage.
- Özer, B. (2002). İlköğretim ve Ortaöğretim Okullarının Eğitim Programlarında Öğrenme Stratejileri. Eğitim Bilimleri ve Uygulama, 1, 1.
- Patton, M. Q. (2014).Qualitative Research & Evaluation Methods: Integrating Theory and Practice. CA: Sage Publications.
- Senemoğlu, N. (2009). Gelişim, Öğrenme ve Öğretim. Kuramdan Uygulamaya. (Geliştirilmiş 14. Baskı). Pegem Akademi Yayınları, Ankara.
- Şara, P. (2012). Sınıf Öğretmeni Adaylarının Öğrenme ve Ders Çalışma Stratejileri, Problem Çözme Becerileri ve Denetim Odağı Düzeylerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Dokuz Eylül Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
- Taşçı, G., Altun, A. ve Soran, H. (2008). Biyoloji Öğretmen Adaylarının Öğrenme Stratejilerinin Belirlenmesi Üzerine Nitel Bir Çalışma. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 35, 284-296.
- Tay, B. (2005). Sosyal Bilgiler Ders Kitaplarında Öğrenme Stratejileri. Gazi Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 6(1), 209-225.
- Ural, M. (2006). Ortaöğretim Öğrencilerinin Öğrenme ve Ders Çalışma Stratejileri (Nevşehir İli Örneği). Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Erciyes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü: Kayseri.
- Weinstein, C. E. & Mayer, R. E. (1986). The Teaching of Leaming Strategies. Handbook of Research on Teaching. ed. M. C. Wittock. New York: Maccmillan Company.
- Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2006). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
- Yıldırım, K. (2010). Raising the Quality in Qualitative Research. Elementary Education Online, 9(1), 79-92.
- Yüksel, S. (2012). Öğrenme Stratejileri ve Sınıflamalar. S. Fer (Ed.) Öğrenme ve Öğretme Kuram ve Yaklaşımları. Ankara: Anı Yayıncılık.
Sınıf Öğretmeni Adaylarının Kullandıkları Öğrenme Stratejileri Üzerine Bir Durum Araştırması
Year 2016,
Volume: 17 Issue: 3, 157 - 176, 01.08.2016
Sedat Altıntaş
Hasret Kabaran
Güler Kabaran
Abstract
Bu araştırma sınıf öğretmeni adaylarının kullandıkları öğrenme stratejilerini belirlemek amacıyla gerçekleştirilmiştir. Nitel araştırma yönteminin kullanıldığı araştırma, durum çalışması deseni esas alınarak gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın örneklemi, amaçlı örnekleme yöntemlerinden tipik durum örneklemesi türündedir. Araştırmanın çalışma grubunu, 2014-2015 eğitim-öğretim yılında Ege Bölgesi’nde bir devlet üniversitesinde Sınıf Öğretmenliği Ana Bilim Dalı’nda üçüncü sınıfta öğrenim görmekte olan on altı öğretmen adayı oluşturmuştur. Araştırma verilerinin toplanması amacıyla araştırmacılar tarafından hazırlanan yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Elde edilen veriler içerik analizi yöntemi kullanılarak analiz edilmiştir. Yarı yapılandırılmış görüşme formundan elde edilen bilgiler doğrultusunda önerilerde bulunulmuştur.
References
- Akın, Ö. (2013). Müzik Öğretmeni Adaylarının Öğrenme Stratejilerini Kullanma Durumları (Pamukkale Üniversitesi Örneği). Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 10(1), 1-10.
- Aldan Karademir, Ç. (2013). Öğretmen Adaylarının Sorgulama ve Eleştirel Düşünme Becerilerinin Öğretmen Öz Yeterlik Düzeyine Etkisi. Yayımlanmamış Doktora Tezi. Adnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Aydın.
- Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö., Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. (2013). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi Yayınları. (Vol. 26, pp. 57-68)
- Creswell, J. W. (2015). Nitel Araştırma Yöntemleri: Beş Yaklaşıma Göre Nitel Araştırma ve Araştırma Deseni. (M. Bütün ve S. B. Demir, Çev.). Ankara: Siyasal Kitabevi.
- Çelikkaya, T. (2010). Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Kullandıkları Öğrenme Stratejileri. Ahi Evran Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 11(3), 65-84.
- Demirel, Ö. (2012a). Eğitim Sözlüğü. (5. Baskı). Pegem Akademi Yayınları, Ankara.
- Demirel, Ö. (2012b). Öğretim İlke ve Yöntemleri Öğretme Sanatı. (20. Baskı). Pegem Akademi Yayınları, Ankara.
- Derry, S. J. & Murphy, D. A. (1986). Designing Systems that Train Learning Ability: From Theory to Practice. Review of Educational Research, 56, 1-39.
- Duman, B. (2014). Matematik Öğretmeni Adaylarının Öğrenme Stratejileri Üzerine Nitel Bir Araştırma. Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 3(2), 110-131.
- Gagne, R. M. & Driscoll, M. P. (1988). Essentials of Learning for Instruction. Englewood Cliffs NJ: Prentice – Hall.
- Güler, A., Halıcıoğlu, M. B. ve Taşğın, S. (2013). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
- Karasakaloğlu, N. (2012). Sınıf Öğretmeni Adaylarının Okuduğunu Anlama Stratejileri ile Öğrenme ve Ders Çalışma Stratejileri Arasındaki İlişki. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri (KUYEB), 12(3), 1921-1950.
- Kuzu, S., Balaman, F. ve Canpolat, M. (2014). Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Öğrenme Stratejilerinin Belirlenerek Bölümlere Göre Karşılaştırılması. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 3(2), 257-264.
- Merriam, S. B. (2013). Nitel Araştırma: Desen ve Uygulama İçin Bir Rehber (S. Turan, Çev.). Ankara: Nobel Yayınları.
- Miles, M. B. & Huberman, A. M. (1994). Qualitative Data Analysis: A Sourcebook of NewMethods. Beverly Hills, CA: Sage.
- Özer, B. (2002). İlköğretim ve Ortaöğretim Okullarının Eğitim Programlarında Öğrenme Stratejileri. Eğitim Bilimleri ve Uygulama, 1, 1.
- Patton, M. Q. (2014).Qualitative Research & Evaluation Methods: Integrating Theory and Practice. CA: Sage Publications.
- Senemoğlu, N. (2009). Gelişim, Öğrenme ve Öğretim. Kuramdan Uygulamaya. (Geliştirilmiş 14. Baskı). Pegem Akademi Yayınları, Ankara.
- Şara, P. (2012). Sınıf Öğretmeni Adaylarının Öğrenme ve Ders Çalışma Stratejileri, Problem Çözme Becerileri ve Denetim Odağı Düzeylerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Dokuz Eylül Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
- Taşçı, G., Altun, A. ve Soran, H. (2008). Biyoloji Öğretmen Adaylarının Öğrenme Stratejilerinin Belirlenmesi Üzerine Nitel Bir Çalışma. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 35, 284-296.
- Tay, B. (2005). Sosyal Bilgiler Ders Kitaplarında Öğrenme Stratejileri. Gazi Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 6(1), 209-225.
- Ural, M. (2006). Ortaöğretim Öğrencilerinin Öğrenme ve Ders Çalışma Stratejileri (Nevşehir İli Örneği). Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Erciyes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü: Kayseri.
- Weinstein, C. E. & Mayer, R. E. (1986). The Teaching of Leaming Strategies. Handbook of Research on Teaching. ed. M. C. Wittock. New York: Maccmillan Company.
- Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2006). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
- Yıldırım, K. (2010). Raising the Quality in Qualitative Research. Elementary Education Online, 9(1), 79-92.
- Yüksel, S. (2012). Öğrenme Stratejileri ve Sınıflamalar. S. Fer (Ed.) Öğrenme ve Öğretme Kuram ve Yaklaşımları. Ankara: Anı Yayıncılık.