Bu araştırmanın amacı sınıf öğretmeni adaylarının ilkokullarda değer eğitiminin gerçekleştirilmesi sürecine ilişkin görüşlerini ortaya koymaktır. Araştırmada temel yorumlamacı nitel araştırma deseni benimsenmiştir. Araştırma bir devlet üniversitesinde öğrenim gören 30 sınıf öğretmeni adayı ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın verileri öğretmen adaylarının Okul Deneyimi dersi kapsamında gözlem yaptıkları ilkokullarda değer eğitimine ilişkin yazdıkları anekdotlar ve odak grup görüşmesi yoluyla toplanmıştır. Araştırma verilerinin çözümlenmesinde tümevarım analizi kullanılmıştır. Araştırmada elde edilen sonuçlara göre öğretmen adayları ilkokullarda değer eğitimi sürecinde vatan sevgisi, duyarlılık, doğa sevgisi, sorumluluk, paylaşma, dürüstlük, saygı, yardımlaşma, dini değerler, hoşgörü ve temizlik değerlerinin vurgulandığını düşünmektedir. Öğretmen adaylarına göre ilkokullarda değer eğitimine yer verilen dersler Türkçe, Fen Bilimleri, Sosyal Bilgiler ve Hayat Bilgisi dersleridir. Değer eğitiminde sezdirme, telkin, ödül ve ceza, fırsat eğitimi, belirli gün ve haftalar, empati ve drama kapsamında değer eğitimi gerçekleştirilmektedir. Değer eğitimi sürecinde yaşanan sorunlar öğretmenden kaynaklı sorunlar ve aileden kaynaklı sorunlar olarak belirlenmiştir. Ayrıca öğretmen adaylarının bu sürece ilişkin öneriler getirdikleri görülmüştür.
This study aims to understand pre-service elementary teachers' views about the value education in elementary schools. The study was conducted through basic interpretive qualitative research design.The participants of the study were 30 pre-service teachers attending the department of Elementary Education at one of the state university. The data were collected through elementary school pre-service teachers’ anecdotes which they took during practicum in schools while taking the School Experience course, and focus group interview. The data were analysed through inductive analysis. According to results of the study pre-service teachers thought that values as love of country, sensitivity, love of nature, responsibility, sharing, honesty, respect, solidarity, religious values, tolerance and cleanliness were emphasized in elementary schools. Values education activities were mostly observed in Turkish, Science, Social Studies and Life Studies courses. Heuristic learning, inculcation, rewards and punishment, opportunity training, using current days and weeks, emphaty, and drama. Problems of values education were described as the problems caused by teachers, and problems caused by parents. Suggestions of pre-service teachers were obtained regarding the values education
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | August 1, 2016 |
Published in Issue | Year 2016 Volume: 17 Issue: 3 |