Bu araştırma ile öğretmen adaylarının dokuz düşünme biçimine ilişkin bilgi düzeyleri ortaya çıkarılmaya çalışılmıştır. Bu araştırma betimsel bir araştırma olup nicel veri toplama tekniklerinin kullanıldığı bir durum çalışmasıdır. Çalışma grubu amaçsal örnekleme yöntemlerinden benzeşik örnekleme yöntemi ile belirlenmiştir. Bu araştırmanın çalışma grubu 2015–2016 öğretim yılı x eğitim fakültesinde öğrenim gören öğretmen adaylarından oluşturulmuştur. Çalışma grubu 342’si kız, 176’sı erkek 518 öğretmen adayından oluşmaktadır. Araştırmanın verileri araştırmacı tarafından geliştirilen tanım ve örneklerden kavramlara ulaşmayı amaçlayan Düşünme Türleri Bilgi Testi DTBT ile elde edilmiştir. Verilerin analizinde SSPS 15 programı kullanılmıştır. Araştırmada öğretmen adaylarında Tümevarım, Tümdengelim, Yaratıcı ve Eleştirel düşünme biçimlerinde yeterli öğrenmelere karşın, Analojik, Analitik, Sistemli, Yansıtcı, Üst düzey düşünme biçimlerinde ise yetersiz öğrenmeler gözlenmiştir.
An attempt to reveal preservice teachers' knowledge levels on nine thinking forms was made with this study. This study is a descriptive research and a case study in which quantitative data collection techniques are used. The study group was determined by the analogous sampling method, one of purposeful sampling methods. The study group of this research consists of preservice teachers studying in the x faculty of education in the 20152016 academic year. The study group consisted of 518 preservice teachers including 342 females and 176 males. The data of the study were obtained with the Thinking Types Knowledge Test TTKT which was developed by the researcher and aimed to reach concepts from definitions and examples. SSPS 15 program was used in analyzing the data. In the study, inadequate learning was observed in Analogical, Analytical, Systematical, Reflective and High-Level thinking forms despite the adequate learning observed in Inductive, Deductive, Creative and Critical thinking forms in preservice teachers
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | August 1, 2016 |
Published in Issue | Year 2016 Volume: 17 Issue: 3 |