BibTex RIS Cite

Üstün Yetenekli Öğrencilerin Bilişim Teknolojilerinden Yararlanma Düzeylerinin Farklı Değişkenler Açısından İncelenmesi

Year 2016, Volume: 17 Issue: 3, 437 - 456, 01.08.2016

Abstract

Araştırmanın amacı, üstün yetenekli öğrencilerin bilişim teknolojilerinden yararlanma düzeylerinin belirlenmesi ve farklı değişkenlere göre bilişim teknolojilerinden yararlanma düzeylerinin anlamlı bir farklılık gösterip göstermediğini ortaya koymaktır. Betimsel bir nitelik taşıyan bu araştırmada, genel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, 2015-2016 eğitim-öğretim yılında Kırşehir il merkezinde ve Kaman ilçesinde bulunan iki Bilim ve Sanat Merkezinde kayıtlı 327, ortaokul ve lise öğrencileri oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak kişisel bilgi formu ve Özmusul 2011 tarafından geliştirilen bilişim teknolojilerinden yararlanma ölçeği kullanılmıştır. Araştırma sonucunda öğrencilerin BTYÖ’e ait genel ortalaması 2,93 olarak bulunmuştur. Kız öğrenciler, erkek öğrencilere göre bilişim teknolojilerinden daha fazla yararlanmaktadır. Evinde internet bağlantısı olan, tablet bilgisayarı olan ve e-posta hesabı olan öğrenciler olamayan öğrencilere göre bilişim teknolojilerinden daha fazla yararlanmaktadır.

References

  • Alkan, C. (1984). Eğitim teknolojisi. (3. Baskı). Ankara:Yargıçoğlu Matbaası.
  • Ataman, A. (2004). Üstün yetenekli/zekâlı çocuk ile yaşamak. Kulaksızoğlu, A., Bilgili, A. E., Şirin, M. R. (Hazırlayan), Birinci türkiye üstün yetenekli çocuklar kongresi seçilmiş makaleler kitabı (417-437). İstanbul: Çocuk Vakfı.
  • Bilgili, A. E. (2000). Üstün yetenekli çocukların eğitimi sorunu-sosyal sorumluluk yaklaşımı. M. Ü. Atatürk Eğilim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 12, 59-74.
  • British Educational Communication and Technology Agency (BECTA). (2001). Gifted and http://homepages.shu.ac.uk/~edsjlc/ict/becta/information_sheets/gifted.pdf adresinden alınmıştır. children and ICT. 23.05.2016 tarihinde
  • Çağlar, D. (2004). Okulda başarısız olan üstün zekâlı çocuklar. Kulaksızoğlu, A., Bilgili, A. E., Şirin, M. R. (Hazırlayan), Birinci türkiye üstün yetenekli çocuklar kongresi seçilmiş makaleler kitabı (409-415). İstanbul:Çocuk Vakfı.
  • Education World. (2012).Using technology with gifted students. 29.05.2016 tarihinde http://www.educationworld.com/a_curr/technology-gifted-students.shtml adresinden alınmıştır.
  • Karahan, M. ve İzci, E. (2001). Üniversite öğrencilerinin internet kullanım düzeyleri ve beklentilerinin değerlendirilmesi. Milli Eğitim Dergisi, 150.
  • Karasar, N. (2009). Bilimsel araştırma yöntemi. (19. baskı). Ankara: Nobel.
  • Kurbanoğlu, S. ve Akkoyunlu, B. (2001). Ögrencilere bilgi okuryazarlıgı becerilerinin kazandırılması üzerine bir çalışma. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi, 21, 81-88.
  • Levent, F. (2011). Üstün yetenekli çocukların hakları el kitabı anne baba ve öğretmenler için. İstanbul: Çocuk Vakfı.
  • McClellan, E. (1985). Technology for the gifted and talented. 1985 Digest. ERIC Clearinghouse on Handicapped and Gifted Children Reston VA.
  • Milli Eğitim Bakanlığı Özel Eğitim ve Rehberlik Hizmetleri Genel Müdürlüğü, (2013). 2013–2017 Üstün yetenekli bireyler strateji ve uygulama planı. Özmusul, M. (2011). Bilişim teknolojilerinden yararlanma ölçeğinin geliştirilmesi. Kuramsal Eğitimbilim, 4(1), 1-17.
  • Şanlı, Ö., Sünkür, M. ve Arabacı, İ. B. (2011). İlköğretim II.kademe öğrencilerinin bilişim teknolojilerinden yararlanma düzeyleri (Malatya ili örneği). 5th International Computer & Instructional Technologies Symposium, Fırat Üniversitesi, Elazığ.

The Examination of the Utilization Levels of Gifted Students From Information and Communication Technologies in Terms of Different Variables

Year 2016, Volume: 17 Issue: 3, 437 - 456, 01.08.2016

Abstract

The purpose of the study is to identify utilization levels of gifted students from information and communication technologies ICT and to determine their utilization levels of ICT in terms of various variables. General screening model was used in this descriptive study. The sample of the study consisted of 327 secondary and high school students who were registered in Science and Art Center SAC for gifted and talented students in Kırşehir and Kaman through the academic year of 2015-2016. Data was gathered by using personal information and “The scale of Utilization from ICT” devoloped by Özmusul 2011 .According to the findings, the mean of gifted and talented students’ utilization levels of ICT was 2,93. Also, girls made use of ICT more than boys. What is more, the students who had tablet computers, e-mail accounts and internet connection at home benefited from ICT more than the ones who didn’t

References

  • Alkan, C. (1984). Eğitim teknolojisi. (3. Baskı). Ankara:Yargıçoğlu Matbaası.
  • Ataman, A. (2004). Üstün yetenekli/zekâlı çocuk ile yaşamak. Kulaksızoğlu, A., Bilgili, A. E., Şirin, M. R. (Hazırlayan), Birinci türkiye üstün yetenekli çocuklar kongresi seçilmiş makaleler kitabı (417-437). İstanbul: Çocuk Vakfı.
  • Bilgili, A. E. (2000). Üstün yetenekli çocukların eğitimi sorunu-sosyal sorumluluk yaklaşımı. M. Ü. Atatürk Eğilim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 12, 59-74.
  • British Educational Communication and Technology Agency (BECTA). (2001). Gifted and http://homepages.shu.ac.uk/~edsjlc/ict/becta/information_sheets/gifted.pdf adresinden alınmıştır. children and ICT. 23.05.2016 tarihinde
  • Çağlar, D. (2004). Okulda başarısız olan üstün zekâlı çocuklar. Kulaksızoğlu, A., Bilgili, A. E., Şirin, M. R. (Hazırlayan), Birinci türkiye üstün yetenekli çocuklar kongresi seçilmiş makaleler kitabı (409-415). İstanbul:Çocuk Vakfı.
  • Education World. (2012).Using technology with gifted students. 29.05.2016 tarihinde http://www.educationworld.com/a_curr/technology-gifted-students.shtml adresinden alınmıştır.
  • Karahan, M. ve İzci, E. (2001). Üniversite öğrencilerinin internet kullanım düzeyleri ve beklentilerinin değerlendirilmesi. Milli Eğitim Dergisi, 150.
  • Karasar, N. (2009). Bilimsel araştırma yöntemi. (19. baskı). Ankara: Nobel.
  • Kurbanoğlu, S. ve Akkoyunlu, B. (2001). Ögrencilere bilgi okuryazarlıgı becerilerinin kazandırılması üzerine bir çalışma. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi, 21, 81-88.
  • Levent, F. (2011). Üstün yetenekli çocukların hakları el kitabı anne baba ve öğretmenler için. İstanbul: Çocuk Vakfı.
  • McClellan, E. (1985). Technology for the gifted and talented. 1985 Digest. ERIC Clearinghouse on Handicapped and Gifted Children Reston VA.
  • Milli Eğitim Bakanlığı Özel Eğitim ve Rehberlik Hizmetleri Genel Müdürlüğü, (2013). 2013–2017 Üstün yetenekli bireyler strateji ve uygulama planı. Özmusul, M. (2011). Bilişim teknolojilerinden yararlanma ölçeğinin geliştirilmesi. Kuramsal Eğitimbilim, 4(1), 1-17.
  • Şanlı, Ö., Sünkür, M. ve Arabacı, İ. B. (2011). İlköğretim II.kademe öğrencilerinin bilişim teknolojilerinden yararlanma düzeyleri (Malatya ili örneği). 5th International Computer & Instructional Technologies Symposium, Fırat Üniversitesi, Elazığ.
There are 13 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Research Article
Authors

Mehmet Aydın This is me

Nihat Çalışkan This is me

Publication Date August 1, 2016
Published in Issue Year 2016 Volume: 17 Issue: 3

Cite

APA Aydın, M., & Çalışkan, N. (2016). Üstün Yetenekli Öğrencilerin Bilişim Teknolojilerinden Yararlanma Düzeylerinin Farklı Değişkenler Açısından İncelenmesi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 17(3), 437-456.

2562219122   19121   19116   19117     19118       19119       19120     19124