Çalışmanın amacı ortaokul öğrencilerinin zihinden toplama işlemi yaparken kullandıkları stratejileri belirlemektir. Bu amaç doğrultusunda, zihinden toplama işlemi yaparken farklı strateji kullanımına olanak sağlayan 14 soru hazırlanmış ve 5. sınıfta öğrenim gören 25 öğrenci ile soruların çözümü üzerine klinik mülakatlar yürütülmüştür. Her öğrenciden verilen toplama işlemlerini sesli şekilde kâğıt kalem kullanmadan yapmaları istenmiş ve toplama işlemlerini yaparken kullanmış oldukları stratejiler belirlenmiştir. Çalışma sonucunda en çok kullanılan stratejinin değişme ve birleşme özelliğinden yararlanarak toplama stratejisi, en az kullanılan stratejinin ise sayıları 10’un katlarına göre parçalama stratejisi olduğu görülmüştür. Ayrıca öğrencilerin verilen toplama işleminde bulunan sayıların özelliklerine göre strateji kullanmak yerine, alışık oldukları ve benimsedikleri stratejileri tüm işlemleri yaparken kullanmaya çalıştıkları görülmüştür. Bu sonuçlar ışığında, farklı durumlarda farklı stratejilerin kullanımının avantajları göz önüne alındığında, farklı stratejiler kullanımın öğretimine yönelik çalışmaların yapılması önerilmektedir.
Purpose of this study is to determine the strategies that are used by elementary school students during mental addition. With the scope of this study, 14 questions had been prepared and interviews were conducted for the mental addition process on 25 students. It was requested from each student that the mental addition should be made aloud without using pen and paper and the strategies used were defined. It is found that the most used strategy is commutative and associative property and the least used strategy is disintegration to the multiples of 10. It is observed that the students are using the strategies which they adopted and are used to rather than using the propper strategy in accordance with the given numbers. Considering the advantages of using the correct strategy in particular cases, it is suggested that studies regarding education of usage of different strategies should be carried out
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | August 1, 2016 |
Published in Issue | Year 2016 Volume: 17 Issue: 3 |