Bu çalışma, Milli Eğitim Bakanlığı tarafından öğretmen ihtiyacını karşılaşmak amacıyla düzenlenen, Kamu Personel Seçme Sınavı’nın eğitim fakültelerinin sosyal bilgiler öğretmenliği 4. sınıf öğrencileri tarafından metafor boyutunda nasıl algılandığını belirlemek amacıyla hazırlanmıştır. Çalışma nitel araştırma deseni ile kurgulanmıştır. Çalışmanın verileri 2016-2017 öğretim yılında ülkemizde 5 farklı üniversitesinin eğitim fakültelerinde sosyal bilgiler öğretmenliği alanında öğrenim gören 136 4. sınıf öğrencisinden elde edilmiştir. KPSS’ye yönelik kavramlar verilerek bir metafor yazmaları istenmiştir. Elde edilen veriler nitel araştırma tekniklerinden içerik analiziyle elde edilmiş ve değerlendirilmiştir. Araştırmanın sonucunda KPSS ve bu sürece ilişkin genelde olumsuz metaforlar türettikleri görülmektedir. Araştırma bulgularına göre “Kamu Personel Seçme Sınavı”na yönelik de önerilerde bulunulmuştur.
This study is aimed to identify how the Public Personnel Selection Examination KPSS is percieved by the fourth grade students of Social Studies Teacher from the faculty of education.The study conducted with qualitative research design. The data of the study were obtained from 136 4th grade students studying social studies teaching in the education faculties of 5 different universities in our country during the 2016-2017 school year. The applicants were given concepts related to KPSS and asked to write down the metaphors about them. The data obtained are evaluated using the content anaysis which is one of the qualitative research techniques. At the end of the research it was detected that the majority of the metaphors produced by the applicants are negative. Some suggestions related to KPSS were also made based on the findings of the study
Public Personnel Selection Examination metaphor perception of exam social studies teacher candidate
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | August 1, 2016 |
Published in Issue | Year 2016 Volume: 17 Issue: 3 |