Bireyin ‘ben’e doğru uzanan bir süreci yaşamasına odaklanan yapılandırmacı anlayış, bireyin kendisini ait hissettiği toplumsal yapıyı ve bu yapının gerektirdiği bir arada ve birlikte olma hâlini ikincil ve türevsel bir boyuta taşıyabilir mi? Bu soru, sınıfın nasıl bir mekân olduğu/olması gerektiği ile sınıf içi iletişimin ve sınıftaki birliktelik hâlinin nasıl bir dokuya sahip olduğunu/olması gerektiğini tanıma ve tanımlama gereğine işaret etmektedir. Bu gereklilik doğrultusunda makalede ilkin mekân ve insan arasında nasıl bir ilişki bulunduğu, sınıfın nasıl bir mekân olduğu ve yapılandırmacılığın nasıl bir mekân tasavvur ettiği ele alınmakta; ardından yapılandırmacı bir sınıftaki iletişim ve birliktelik hâlinin nasıl bir dokuya sahip olduğu betimlenmeye çalışılmaktadır. Bu çalışma, kaynak taramasına dayalı kuramsal bir çalışmadır. Yapılandırmacılık, iletişim ve birliktelikle ilgili mevcut araştırmaların taranması, konuyla ilgili bilgilerin derlenmesi, sentezlenmesi ve sunulması yoluyla gerçekleşmiştir.
Can the constructivist understanding focusing on the individual’s experiencing a process extending to “I” take the social structure the individual feels a belonging to, and the togetherness and unity state the structure requires to a secondary and derivative dimension? This question refers to the necessity of recognizing and describing what kind of space a class, and how the class communication and state of togetherness pattern are/should be. The article, in line with the necessity,first deals with the kind of relationship between space and man, what kind of space a classroom is, and what kind of space constructivism envisages; and then tries to describe the kind of pattern the state of communication and togetherness a constructivist classroom has. This study is a theoretical one based on literature review. It has been realized by review, compilation, synthesis and presentation of the existing researches on constructivism, communication, and togetherness
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | May 1, 2016 |
Published in Issue | Year 2016 Volume: 17 Issue: 2 |