Bu çalışma ile okul öncesi öğretmen adaylarının erken okuryazarlık kavramına ilişkin görüşlerinin ve staj uygulamalarında erken okuryazarlık becerilerini desteklemeye yönelik yer verdikleri etkinliklerin sayı ve çeşitliliğinin incelenmesi amaçlanmıştır. Çalışmanın verileri araştırmacılar tarafından hazırlanan sorular yoluyla toplanmıştır. Çalışmaya Ankara’da bulunan bir devlet üniversitesinde öğrenim gören 81 okul öncesi öğretmen adayı katılmıştır. Veriler içerik analizi yöntemi kullanılarak incelenmiştir. Çalışma bulguları öğretmen adaylarının büyük bir kısmının erken okuryazarlık konusunda yeterli bilgi düzeyine sahip olmadığını göstermiştir. Ayrıca, öğretmen adayları staj uygulamalarında sınırlı sayıda ve çeşitte erken okuryazarlığı destekleyecek etkinliklere yer verdiklerini ve bu etkinlikleri planlama ve uygulama aşamalarında kendilerini yeterli görmediklerini belirtmişlerdir. Elde edilen bulgular ilgili alanyazın ışığında tartışılmış ve öneriler sunulmuştur.
The present study aims to investigate pre-service preschool teachers’ opinions on early literacy notion and their school practices to enhance children’s early literacy skills. The participants of the study were 81 pre-service teachers who are enrolled in a state university in Ankara. Data were collected through a question form. The form was developed by the reseachers. Data were analyzed by using content analysis. The results revealed that pre-service teachers have limited knowledge about the early literacy notion. In addition, they applied limited number and kinds of early literacy activities in their school practices. They indicated that they face some problems about preparing and applying early literacy activities. The findings were discussed based on the related literature and Turkish context. Implications and recommendations were addressed for early childhood teacher education programs
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | January 1, 2016 |
Published in Issue | Year 2016 Volume: 17 Issue: 1 |