Bu araştırma ile öğretmen adaylarının bilimsel araştırmanın ne olduğuna ilişkin görüşleri ürettikleri metaforlar aracılığı ile ortaya konulmaya çalışılmıştır. Araştırma betimsel bir araştırma olup nitel veri toplama tekniklerinin kullanıldığı bir durum çalışmasıdır. Araştırmanın çalışma grubu 2015-2016 eğitim-öğretim yılı güz dönemi RPD 4.sınıf öğrencilerinden oluşturulmuştur. Araştırma 51 28K, 23E kişilik gönüllü katılımcı ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmada Geçerlik İnanırlık , Güvenirlik Tutarlılık ve Genellenebilirlik Nakledilebilik sağlamasında, toplanan veriler ayrıntılı olarak rapor edilmiş, sonuçlara ulaşma süreci ayrıntılı olarak açıklamış, zengin ve yoğun tanımlama, ortamın ve katılımcıların tanımlanması, katılımcıların orijinal görüşlerine yer verme, bulguların detaylı tanımlanması, örneklemde azami çeşitlilik sağlanması işlemlerine yer verilmiştir. Araştırmada veri toplama aracı olarak yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Elde edilen nitel veriler içerik analizi yöntemlerinden kategorisel analiz yoluyla analiz edilmiştir. Araştırmanın bulgularında RPD öğretmeni adayı katılımcıların bilimsel araştırma hakkında 6 farklı kategoride, 51 metafor oluşturdukları görülmektedir.
In this study, it is tried to reveal prospective teacher’opinions on what scientific research is through the metaphors that they produce. The research is a descriptive research and a case study using qualitative data collection techniques. Study group of the research is composed of 2015-2016 academic year, fall semester, 4th grade Psychological Counselling and Guidance students. The study is conducted with 53 28FM, 23M volunteer people. The collected data have been reported in detail, the process to achieve results described in detail, rich and intense identification, identification of media and participants, including participants original captions, detailed description of the findings and it is included to ensuring maximum diversity in sampling process to provide validity credibility , reliability consistency and generalizability in Research. The obtained qualitative data are analyzed via categorical analysis which is one of content analysis methods. In the study, it is seen that PCG students creates 51 metaphors in 6 different categories on scientific research
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | January 1, 2016 |
Published in Issue | Year 2016 Volume: 17 Issue: 1 |