Bu çalışmada, eğitim fakültesi öğrencilerinin eğitsel internet kullanım becerileri ile internet bağımlılıklarının incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırma genel tarama modelinde yapılmış betimsel bir araştırmadır. Araştırmanın çalışma grubu bir devlet üniversitesinin eğitim fakültesinde farklı anabilim dallarında öğrenim gören 577 öğrenciden oluşmaktadır. Veriler, Eğitsel İnternet Kullanım Öz-yeterliği İnançları Ölçeği ve İnternet Bağımlılığı Ölçeği ile toplanmıştır. Değişkenlere göre farklılıklar Student t testi, ANOVA, LSD testi ve Pearson korelasyon analizi ile değerlendirilmiştir. Her iki ölçek puan ortalamaları anabilim dallarına göre anlamlı farklar gösterirken, cinsiyete ve sınıf düzeyi değişkenlerine göre anlamlı farklılık görülmemiştir. Son olarak, öğrencilerin eğitsel internet kullanma becerileri ile internet bağlılık düzeyleri arasında ise anlamlı bir ilişki bulunmamıştır.
The purpose of this study is to understand students’ educational use of internet and students’ level of internet addiction in School of Education. The study is a descriptive study conducted using survey model. The sample of the study consists of 577students from different departments in school of education a state university. The data were collected through “Educational Use of Internet Self-Efficacy Beliefs Scale” and “Internet Addiction Scale”. The differences based on the variables were evaluated by using students t- test, ANOVA, LSD and Pearson Correlation Analysis. There were not meaninful differences based on the gender and the grade level while there were meaningful differences among the departments in terms of the both of the scale point avarages. Finally, no meaningful relationship was identified between the educational use of internet skills and the level of internet addiction
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | January 1, 2016 |
Published in Issue | Year 2016 Volume: 17 Issue: 1 |