BibTex RIS Cite

EĞİTİM FAKÜLTESİ ÖĞRENCİLERİNİN EĞİTSEL İNTERNET KULLANIMI İLE İNTERNET BAĞIMLILIKLARININ İNCELENMESİ

Year 2016, Volume: 17 Issue: 1, 481 - 497, 01.01.2016

Abstract

Bu çalışmada, eğitim fakültesi öğrencilerinin eğitsel internet kullanım becerileri ile internet bağımlılıklarının incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırma genel tarama modelinde yapılmış betimsel bir araştırmadır. Araştırmanın çalışma grubu bir devlet üniversitesinin eğitim fakültesinde farklı anabilim dallarında öğrenim gören 577 öğrenciden oluşmaktadır. Veriler, Eğitsel İnternet Kullanım Öz-yeterliği İnançları Ölçeği ve İnternet Bağımlılığı Ölçeği ile toplanmıştır. Değişkenlere göre farklılıklar Student t testi, ANOVA, LSD testi ve Pearson korelasyon analizi ile değerlendirilmiştir. Her iki ölçek puan ortalamaları anabilim dallarına göre anlamlı farklar gösterirken, cinsiyete ve sınıf düzeyi değişkenlerine göre anlamlı farklılık görülmemiştir. Son olarak, öğrencilerin eğitsel internet kullanma becerileri ile internet bağlılık düzeyleri arasında ise anlamlı bir ilişki bulunmamıştır.

References

  • Arısoy, Ö. (2009). Internet addiction and its treatment. Current Approaches in Psychiatry, 1(1), 55-67.
  • Alaçam, H. (2012). Denizli Bölgesi Üniversite Öğrencilerinde İnternet Bağımlılığının Görülme Sıklığı ve Yetişkin Dikkat Eksikliği Hiperaktivite Bozukluğu ile İlişkisi. Yayınlanmış Tıpta Uzmanlık Tezi. Denizli: PÜ. Tıp Fakültesi.
  • Ata, E.E., Akpınar, Ş. ve Kelleci, M. (2011). Üniversite öğrencilerinin problemli internet kullanımı ile öfke ifade tarzları arasındaki ilişki. TAF Preventive Medicine Bulletin, 10(4), 473-480.
  • Ayaroğlu, N.S. (2002). The relationship between internet use and loneliness of university students. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ankara: Orta Doğu Teknik Üniversitesi Eğitim Bilimleri Bölümü.
  • Ayas, T. (2012). The relationship between Internet and computer game addiction level and shyness among high school students. Educational Sciences: Theory and Practice, 12(2), 632-636.
  • Babacan Gümüş, A., Şıpkın, S., Tuna, A. ve Keskin, G. (2015). Üniversite öğrencilerini problemli internet kullanımı, şiddet eğilimi ve bazı demografik değişkenler arasındaki ilişki. TAF Preventive Medicine Bulletin, 14(6), 460-467.
  • Baran, A.G.; Kuloğlu, C. (2001). İnternet kafelerdeki internet kullanımı ve sanal-sosyal ilişkiler: Ankara örneği. Bilişim Toplumuna Giderken Psikoloji, Sosyoloji ve Hukukta Etkiler Sempozyumu. Ankara: Kültür Bakanlığı ve Türkiye Bilişim Derneği. 77 – 84.
  • Bayraktar F, Gün Z. (2007). The incidence and correlates of internet usage among adolescents in Northern Cyprus. Cyber Psychology and Behavior, 10,191-197.
  • Bölükbaş, K. (2003). İnternet cafeler ve internet bağımlılığı üzerine sosyolojik bir araştırma: Diyarbakır örneği. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Dicle Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Diyarbakır.
  • Canan, F. (2010). Üniversite öğrencilerinde internet bağımlılığı, disosiyatif belirtiler ve sosyodemografik özellikler arasında ilişki. Uzmanlık Tezi, Düzce Üniversitesi, Tıp Fakültesi, Psikiyatri Anabilim Dalı.
  • Caplan, S. E. (2005). A social skill account of problematic Internet use. Journal of communication, 55(4), 721-736.
  • Ceyhan, E. (2008b). Ergen ruh sağlığı açısından bir risk faktörü: İnternet bağımlılığı. Çocuk ve Gençlik Ruh Sağlığı Dergisi, 15, 109-116.
  • Cheung, L. M., & Wong, W. S. (2011). The effects of insomnia and internet addiction on depression in Hong Kong Chinese adolescents: an exploratory cross‐sectional analysis. Journal of sleep research, 20(2), 311-317.
  • Chou, C., Condron L., Belland, JC. (2005). A review of the research on internet addiction. Educational Psychology Review, 17, 363-388.
  • Cömert, I. T. ve Kayıran, S.M. (2010). Internet usage among children and adolescents. Journal Child, 10(4): 166-170
  • Çağıltay, K. (1997). Internet. Ankara: Metu Press.
  • Çakır, Ö., Horzum, M. B. ve Ayas, T. (2013). İnternet bağımlılığının tanımı ve tarihçesi, (1-16). M. Kalkan ve C. Kaygusuz (Ed.). İnternet Bağımlılığı: Sorunlar ve Çözümler. Ankara Anı.
  • Çavuş, H. & Göktaş, İ. (2006). Eğitim fakültesinde öğrenim gören öğrencilerin internetten yararlanma nedenleri ve kazanımları. Yüzüncüyıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 3 (2), 56-78.
  • Çetinkaya, M. (2013). İlköğretim öğrencilerinde internet bağımlılığının incelenmesi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi, İzmir.
  • Eichenberg, C., Ott, R. (1999). Internetabhängigkeit: Massenphänomen oder Erfindung der Medien? 19, 106-111. http://www.heise.de/ct/99/19/106/
  • Ercan, L. ve Şahin, S. (2016). Çağdağ eğitimde öğrenci kişilik hizmetleri psikolojik danışma ve rehberlik. C. Şahin (Ed.). Psikolojik Danışma ve Rehberlik (2. Baskı). Ankara: Pegem Akademi.
  • Esen, K. N. (2007). Akran baskısı ve algılanan sosyal destek değişkenlerine göre, ergenlerde internet bağımlılığının yordanması. Ülkemizde Bağımlılıkla İlgili Gelişmeler içinde (ss.1-9). I. Uluslararası Bağımlılık Kongresi, İstanbul.
  • Goldberg, I. (1995). Internet-addiction-support-group for those with acute or chronic internet addiction disorder. Heidelberg University http://web.urz.uniheidel- berg.de/Netzdienste/anleitung/wwwtips/8/addict.html.
  • Greenfield, D.N. (1999). Psychological characteristics of compulsive Internet use: a preliminary analysis. Cyberpsychol Behavior, 2, 403-412.
  • Griffiths, M. D. (1996). Behavioral Addictions: An Issue for Everybody? Journal of Workplace Learning. 8, 19-25.
  • Griffiths, M. (1998). Internet addiction: Does it really exist? In: Gackenbach, J., (Ed.) Psychology and the Internet. San Diego, CA: Academic Press, 61–75.
  • Hahn, A., Jerusalem, M. (2001). Internetsucht: Reliabilität und validität in der online- Forschung. berlin.de/ssi/publikationen/internetsucht_online-forschung_2001b.pdf
  • Hecht, B. (2001). Geschlechtsspezifische aspekte der ınternetsucht. Online:http://psilab .educat.huberlin.de/ssi/publikationen/Diplomarbeit_Hecht_Internetsucht_2001110 1.pdf.
  • Jang, K.S., Hwang, S.Y., Chois, J.Y. (2008). Internet addiction and psychiatric symptoms among korean adolescents. Journal of School Health. 78,165-171.
  • Johansson, A. Gotestam, K. (2004). Internet addiction: characteristics of a questionnaire and prevalence in Norwegian youth (12-18 years). Scand J Psychology. 45, 223- 229.
  • Johansson, A., Gotestam, K. (2004). Internet addiction: characteristics of a questionnaire and prevalence in Norwegian youth (12-18 years). Scand J Psychology. 45,223- 229.
  • Karasar, N. (2010). Bilimsel araştırma yöntemi, (21. Basım). Ankara: Nobel.
  • Kaya, A., Balay, R. ve Adıgüzel, R. (2014) Öğretmen Adaylarının Eğitsel İnternet Kullanım Becerileri İle Bilgi Edinme Becerileri Arasındaki İlişki Düzeyi. Eğitim Bilimleri Araştırma Dergisi. 4(1), 83-99.
  • Kelleci, M., & Inal, S. (2010). Psychiatric symptoms in adolescents with Internet use: comparison without Internet use. Cyberpsychology, Behavior, and Social Networking, 13(2), 191-194.
  • Kılıç, H. & Coşkun, Y. D. (2010). Öğretmen adaylarının eğitsel amaçlı internet kullanım özyeterlik inanç düzeylerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. 19. Eğitim Bilimleri Kurultayı. Uluslararası Kıbrıs Üniversitesi. 6-18 Eylül 2010. Lefkoşa, KKTC.
  • Kim, K., Ryu, E., Chon, M.Y., Yeun, E.J., Choi, S.Y., Seo, J.S. and Nam, B.W. (2006). Internet addiction in korean adolescents and its relation to depression and suicidal ideation: a questionnaire survey. International Journal Of Nursing Studies, 43, 185–192.
  • Kim, K., Ryu, E., Chon, M-Y., Yeun, E-J., Choi, S-Y., Seo, J-S. and Nam, B-W. (2006). Internet addiction in korean adolescents and its relation to depression and suicidal ideation: a questionnaire survey. International Journal Of Nursing Studies, 43, 185–192.
  • Makas, Y. (2008). Lise öğrenimi gören gençlerin internet kullanımının psikososyal durum ile ilişkisi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Beykent Üniversitesi, İstanbul.
  • Morahan-Martin, J. ve Schumacher, P. (2000). Incidence and correlates of pathological Internet use among college students. Comp Human Behavior, 16.13-29.
  • Morahan-Martin, J., & Schumacher, P. (2003). Loneliness and social uses of the Internet. Computers in Human Behavior, 19(6), 659-671.
  • O’Regan, G. (2012). A Birief History of Computing (2. Ed.). London: Springer-Verlag.
  • Öztürk, Ö. Odabaşıoğlu, G., Eraslan, D., Genç, Y. Kalyoncu, Ö. A. (2007). Internet addiction: Clinical aspects and treatment strategies. Journal of Dependence, 8, 36- 41.
  • Pawlak, C. (2002). Correlates of Internet use and addiction in adolescents. Dissertation Abstracts International Section A: Humanities & Social Sciences, 63(5-A), 17-27.
  • Scherer, K. (1997). College life on-line: healthy and unhealthy Internet use. CSD. 38:655- 665.
  • Subrahmanyam K, Greenfield P. (2008). Online communication and adolescent relationships. Future Child. 18,119-146.
  • Şahin, C. ve Korkmaz, Ö. (2011). İnternet bağımlılığı ölçeğinin Türkçeye uyarlanması. Selçuk Üniversitesi Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi Dergisi, 32, 101-115.
  • Şahin, C., (2014). An analysis of the relationship between ınternet addiction and depression levels of high school students. Participatory Educational Research (PER), 1(2), 53-67.
  • Şahin, İ. (2009). Eğitsel internet kullanım özyeterliği inançları ölçeğinin geçerliği ve güvenirliği. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 21, 460-471.
  • Şaşmaz, T., Öner, S., Kurt, A.Ö., Yapıcı, G., Yazıcı, A.E., Buğdaycı, R. ve Şiş, M. (2013). Prevalence and Risk Factors of Internet Addiction In High School Students. European Journal of Public Health. 24(1), 15-20.
  • Taş, İ.E. ve Kestellioğlu, G. (2011). Halkla ilişkilerde internetin yeri ve önemi, Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi İİBF Dergisi, 11,73-92.
  • TÜİK, (2015). http://www.tüik.gov.tr/PreHaberBultenleri.do?id=18660
  • Tuncer, M. & Özüt, A. (2012). Sınıf öğretmeni adaylarının eğitsel internet kullanımına yönelik öz yeterlik inançları. Turkish Studies, 7 (2), 1079-1091.
  • Turnalar-Kurtaran, G. (2008). İnternet bağımlılığını yordayan değişkenlerin incelenmesi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Mersin Üniversitesi, Mersin.
  • Üçkardeş, E. A. (2010). Mersin Üniversitesi Öğrencileri Arasında İnternet Bağımlılığının Değerlendirilmesi. Yayınlanmış Tıpta Uzmanlık Tezi. Mersin: MÜ, Tıp Fakültesi.
  • Yen, J. Y., Ko, C. H., Yen, C. F., Chen, S. H., Chung, W. L., & Chen, C. C. (2008). Psychiatric symptoms in adolescents with Internet addiction: Comparison with substance use. Psychiatry and clinical neurosciences, 62(1), 9-16.
  • Yoo, H. J., Cho, S. C., Ha, J., Yune, S. K., Kim, S. J., Hwang, J., & Lyoo, I. K. (2004). Attention deficit hyperactivity symptoms and internet addiction. Psychiatry and clinical neurosciences, 58(5), 487-494.
  • Young, K.S. (1996). Internet addiction: The emergence of a new clinical disorder. Cyberpsychol Behav, 3, 237-244.

The Investigation of the Students’ Educational Use of Internet and Students’ Internet Addiction in School of Education

Year 2016, Volume: 17 Issue: 1, 481 - 497, 01.01.2016

Abstract

The purpose of this study is to understand students’ educational use of internet and students’ level of internet addiction in School of Education. The study is a descriptive study conducted using survey model. The sample of the study consists of 577students from different departments in school of education a state university. The data were collected through “Educational Use of Internet Self-Efficacy Beliefs Scale” and “Internet Addiction Scale”. The differences based on the variables were evaluated by using students t- test, ANOVA, LSD and Pearson Correlation Analysis. There were not meaninful differences based on the gender and the grade level while there were meaningful differences among the departments in terms of the both of the scale point avarages. Finally, no meaningful relationship was identified between the educational use of internet skills and the level of internet addiction

References

  • Arısoy, Ö. (2009). Internet addiction and its treatment. Current Approaches in Psychiatry, 1(1), 55-67.
  • Alaçam, H. (2012). Denizli Bölgesi Üniversite Öğrencilerinde İnternet Bağımlılığının Görülme Sıklığı ve Yetişkin Dikkat Eksikliği Hiperaktivite Bozukluğu ile İlişkisi. Yayınlanmış Tıpta Uzmanlık Tezi. Denizli: PÜ. Tıp Fakültesi.
  • Ata, E.E., Akpınar, Ş. ve Kelleci, M. (2011). Üniversite öğrencilerinin problemli internet kullanımı ile öfke ifade tarzları arasındaki ilişki. TAF Preventive Medicine Bulletin, 10(4), 473-480.
  • Ayaroğlu, N.S. (2002). The relationship between internet use and loneliness of university students. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ankara: Orta Doğu Teknik Üniversitesi Eğitim Bilimleri Bölümü.
  • Ayas, T. (2012). The relationship between Internet and computer game addiction level and shyness among high school students. Educational Sciences: Theory and Practice, 12(2), 632-636.
  • Babacan Gümüş, A., Şıpkın, S., Tuna, A. ve Keskin, G. (2015). Üniversite öğrencilerini problemli internet kullanımı, şiddet eğilimi ve bazı demografik değişkenler arasındaki ilişki. TAF Preventive Medicine Bulletin, 14(6), 460-467.
  • Baran, A.G.; Kuloğlu, C. (2001). İnternet kafelerdeki internet kullanımı ve sanal-sosyal ilişkiler: Ankara örneği. Bilişim Toplumuna Giderken Psikoloji, Sosyoloji ve Hukukta Etkiler Sempozyumu. Ankara: Kültür Bakanlığı ve Türkiye Bilişim Derneği. 77 – 84.
  • Bayraktar F, Gün Z. (2007). The incidence and correlates of internet usage among adolescents in Northern Cyprus. Cyber Psychology and Behavior, 10,191-197.
  • Bölükbaş, K. (2003). İnternet cafeler ve internet bağımlılığı üzerine sosyolojik bir araştırma: Diyarbakır örneği. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Dicle Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Diyarbakır.
  • Canan, F. (2010). Üniversite öğrencilerinde internet bağımlılığı, disosiyatif belirtiler ve sosyodemografik özellikler arasında ilişki. Uzmanlık Tezi, Düzce Üniversitesi, Tıp Fakültesi, Psikiyatri Anabilim Dalı.
  • Caplan, S. E. (2005). A social skill account of problematic Internet use. Journal of communication, 55(4), 721-736.
  • Ceyhan, E. (2008b). Ergen ruh sağlığı açısından bir risk faktörü: İnternet bağımlılığı. Çocuk ve Gençlik Ruh Sağlığı Dergisi, 15, 109-116.
  • Cheung, L. M., & Wong, W. S. (2011). The effects of insomnia and internet addiction on depression in Hong Kong Chinese adolescents: an exploratory cross‐sectional analysis. Journal of sleep research, 20(2), 311-317.
  • Chou, C., Condron L., Belland, JC. (2005). A review of the research on internet addiction. Educational Psychology Review, 17, 363-388.
  • Cömert, I. T. ve Kayıran, S.M. (2010). Internet usage among children and adolescents. Journal Child, 10(4): 166-170
  • Çağıltay, K. (1997). Internet. Ankara: Metu Press.
  • Çakır, Ö., Horzum, M. B. ve Ayas, T. (2013). İnternet bağımlılığının tanımı ve tarihçesi, (1-16). M. Kalkan ve C. Kaygusuz (Ed.). İnternet Bağımlılığı: Sorunlar ve Çözümler. Ankara Anı.
  • Çavuş, H. & Göktaş, İ. (2006). Eğitim fakültesinde öğrenim gören öğrencilerin internetten yararlanma nedenleri ve kazanımları. Yüzüncüyıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 3 (2), 56-78.
  • Çetinkaya, M. (2013). İlköğretim öğrencilerinde internet bağımlılığının incelenmesi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi, İzmir.
  • Eichenberg, C., Ott, R. (1999). Internetabhängigkeit: Massenphänomen oder Erfindung der Medien? 19, 106-111. http://www.heise.de/ct/99/19/106/
  • Ercan, L. ve Şahin, S. (2016). Çağdağ eğitimde öğrenci kişilik hizmetleri psikolojik danışma ve rehberlik. C. Şahin (Ed.). Psikolojik Danışma ve Rehberlik (2. Baskı). Ankara: Pegem Akademi.
  • Esen, K. N. (2007). Akran baskısı ve algılanan sosyal destek değişkenlerine göre, ergenlerde internet bağımlılığının yordanması. Ülkemizde Bağımlılıkla İlgili Gelişmeler içinde (ss.1-9). I. Uluslararası Bağımlılık Kongresi, İstanbul.
  • Goldberg, I. (1995). Internet-addiction-support-group for those with acute or chronic internet addiction disorder. Heidelberg University http://web.urz.uniheidel- berg.de/Netzdienste/anleitung/wwwtips/8/addict.html.
  • Greenfield, D.N. (1999). Psychological characteristics of compulsive Internet use: a preliminary analysis. Cyberpsychol Behavior, 2, 403-412.
  • Griffiths, M. D. (1996). Behavioral Addictions: An Issue for Everybody? Journal of Workplace Learning. 8, 19-25.
  • Griffiths, M. (1998). Internet addiction: Does it really exist? In: Gackenbach, J., (Ed.) Psychology and the Internet. San Diego, CA: Academic Press, 61–75.
  • Hahn, A., Jerusalem, M. (2001). Internetsucht: Reliabilität und validität in der online- Forschung. berlin.de/ssi/publikationen/internetsucht_online-forschung_2001b.pdf
  • Hecht, B. (2001). Geschlechtsspezifische aspekte der ınternetsucht. Online:http://psilab .educat.huberlin.de/ssi/publikationen/Diplomarbeit_Hecht_Internetsucht_2001110 1.pdf.
  • Jang, K.S., Hwang, S.Y., Chois, J.Y. (2008). Internet addiction and psychiatric symptoms among korean adolescents. Journal of School Health. 78,165-171.
  • Johansson, A. Gotestam, K. (2004). Internet addiction: characteristics of a questionnaire and prevalence in Norwegian youth (12-18 years). Scand J Psychology. 45, 223- 229.
  • Johansson, A., Gotestam, K. (2004). Internet addiction: characteristics of a questionnaire and prevalence in Norwegian youth (12-18 years). Scand J Psychology. 45,223- 229.
  • Karasar, N. (2010). Bilimsel araştırma yöntemi, (21. Basım). Ankara: Nobel.
  • Kaya, A., Balay, R. ve Adıgüzel, R. (2014) Öğretmen Adaylarının Eğitsel İnternet Kullanım Becerileri İle Bilgi Edinme Becerileri Arasındaki İlişki Düzeyi. Eğitim Bilimleri Araştırma Dergisi. 4(1), 83-99.
  • Kelleci, M., & Inal, S. (2010). Psychiatric symptoms in adolescents with Internet use: comparison without Internet use. Cyberpsychology, Behavior, and Social Networking, 13(2), 191-194.
  • Kılıç, H. & Coşkun, Y. D. (2010). Öğretmen adaylarının eğitsel amaçlı internet kullanım özyeterlik inanç düzeylerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. 19. Eğitim Bilimleri Kurultayı. Uluslararası Kıbrıs Üniversitesi. 6-18 Eylül 2010. Lefkoşa, KKTC.
  • Kim, K., Ryu, E., Chon, M.Y., Yeun, E.J., Choi, S.Y., Seo, J.S. and Nam, B.W. (2006). Internet addiction in korean adolescents and its relation to depression and suicidal ideation: a questionnaire survey. International Journal Of Nursing Studies, 43, 185–192.
  • Kim, K., Ryu, E., Chon, M-Y., Yeun, E-J., Choi, S-Y., Seo, J-S. and Nam, B-W. (2006). Internet addiction in korean adolescents and its relation to depression and suicidal ideation: a questionnaire survey. International Journal Of Nursing Studies, 43, 185–192.
  • Makas, Y. (2008). Lise öğrenimi gören gençlerin internet kullanımının psikososyal durum ile ilişkisi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Beykent Üniversitesi, İstanbul.
  • Morahan-Martin, J. ve Schumacher, P. (2000). Incidence and correlates of pathological Internet use among college students. Comp Human Behavior, 16.13-29.
  • Morahan-Martin, J., & Schumacher, P. (2003). Loneliness and social uses of the Internet. Computers in Human Behavior, 19(6), 659-671.
  • O’Regan, G. (2012). A Birief History of Computing (2. Ed.). London: Springer-Verlag.
  • Öztürk, Ö. Odabaşıoğlu, G., Eraslan, D., Genç, Y. Kalyoncu, Ö. A. (2007). Internet addiction: Clinical aspects and treatment strategies. Journal of Dependence, 8, 36- 41.
  • Pawlak, C. (2002). Correlates of Internet use and addiction in adolescents. Dissertation Abstracts International Section A: Humanities & Social Sciences, 63(5-A), 17-27.
  • Scherer, K. (1997). College life on-line: healthy and unhealthy Internet use. CSD. 38:655- 665.
  • Subrahmanyam K, Greenfield P. (2008). Online communication and adolescent relationships. Future Child. 18,119-146.
  • Şahin, C. ve Korkmaz, Ö. (2011). İnternet bağımlılığı ölçeğinin Türkçeye uyarlanması. Selçuk Üniversitesi Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi Dergisi, 32, 101-115.
  • Şahin, C., (2014). An analysis of the relationship between ınternet addiction and depression levels of high school students. Participatory Educational Research (PER), 1(2), 53-67.
  • Şahin, İ. (2009). Eğitsel internet kullanım özyeterliği inançları ölçeğinin geçerliği ve güvenirliği. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 21, 460-471.
  • Şaşmaz, T., Öner, S., Kurt, A.Ö., Yapıcı, G., Yazıcı, A.E., Buğdaycı, R. ve Şiş, M. (2013). Prevalence and Risk Factors of Internet Addiction In High School Students. European Journal of Public Health. 24(1), 15-20.
  • Taş, İ.E. ve Kestellioğlu, G. (2011). Halkla ilişkilerde internetin yeri ve önemi, Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi İİBF Dergisi, 11,73-92.
  • TÜİK, (2015). http://www.tüik.gov.tr/PreHaberBultenleri.do?id=18660
  • Tuncer, M. & Özüt, A. (2012). Sınıf öğretmeni adaylarının eğitsel internet kullanımına yönelik öz yeterlik inançları. Turkish Studies, 7 (2), 1079-1091.
  • Turnalar-Kurtaran, G. (2008). İnternet bağımlılığını yordayan değişkenlerin incelenmesi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Mersin Üniversitesi, Mersin.
  • Üçkardeş, E. A. (2010). Mersin Üniversitesi Öğrencileri Arasında İnternet Bağımlılığının Değerlendirilmesi. Yayınlanmış Tıpta Uzmanlık Tezi. Mersin: MÜ, Tıp Fakültesi.
  • Yen, J. Y., Ko, C. H., Yen, C. F., Chen, S. H., Chung, W. L., & Chen, C. C. (2008). Psychiatric symptoms in adolescents with Internet addiction: Comparison with substance use. Psychiatry and clinical neurosciences, 62(1), 9-16.
  • Yoo, H. J., Cho, S. C., Ha, J., Yune, S. K., Kim, S. J., Hwang, J., & Lyoo, I. K. (2004). Attention deficit hyperactivity symptoms and internet addiction. Psychiatry and clinical neurosciences, 58(5), 487-494.
  • Young, K.S. (1996). Internet addiction: The emergence of a new clinical disorder. Cyberpsychol Behav, 3, 237-244.
There are 57 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Research Article
Authors

Cengiz Şahin This is me

Davut Aydın This is me

Refik Balay This is me

Publication Date January 1, 2016
Published in Issue Year 2016 Volume: 17 Issue: 1

Cite

APA Şahin, C., Aydın, D., & Balay, R. (2016). EĞİTİM FAKÜLTESİ ÖĞRENCİLERİNİN EĞİTSEL İNTERNET KULLANIMI İLE İNTERNET BAĞIMLILIKLARININ İNCELENMESİ. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 17(1), 481-497.

2562219122   19121   19116   19117     19118       19119       19120     19124