Bu çalışmada Öğretmenlik Uygulaması dersi kapsamında yapılan danışmanlık sürecinde sosyal ağ kullanımının katkısı belirlenmeye çalışılmıştır. Bu amaç doğrultusunda çalışma olgubilim desenine uygun olarak desenlenmiştir. Altı öğretmen adayı bu çalışmanın katılımcılarını oluşturmaktadır. Süreç tamamlandığında ise her bir öğretmen adayı ile yarı yapılandırılmış görüşmeler yapılmış ve katılımcıların görüşleri içerik analizi yöntemi ile belirlenmeye çalışılmıştır. Yapılan analizler sonucunda öğretmenlik uygulaması danışmanlık sürecinde Facebook kullanımının öğretmen adaylarına öğretim elemanı ve arkadaşlarıyla birlikte etkileşim olanağı sunduğu görülmüştür. Facebook ortamında ise öğrenciler ders planlarını ve deneyimlerini paylaştıklarında bir sonraki uygulamaya geçmeden gerekli dönütlerini alabilmektedir. Aynı zamanda öğretmen adayları bütün biçimlerdeki materyallerini kolay bir şekilde paylaşabilmektedir. Bununla birlikte öğretmen adayları akademik yazım dilinde bir rapor hazırlamanın kendilerine zor geldiğini ve sosyal ortamlarda ise kendilerini daha rahat ifade ettikleri belirtmişlerdir. Bu durumda sosyal medya üzerinden yürütülen öğretmenlik uygulaması dersinin öğretmen adaylarının mesleki gelişimine olumlu katkısı olduğu görülmektedir.
This study aimed to determine the contribution of the social network use in the guidance process implemented within the context of School Practicum course. In this context, the present study was designed with phenomenology approach. The participants of this study were six teacher candidates. After the process, semi-structure interviews were carried out with each teacher candidates and the obtained data was analyzed with content analysis. As a result of analysis, it is indicated that, the Facebook use in school practicum consultation process provided teacher candidates interaction opportunity with friends and instructors. At the same time, teacher candidates can share their materials in any format. In addition to this, teacher candidates stated that it is difficult to prepare report in academic language and self-expression is easier in social media. . In this case, it is seen that school practicum lesson handled in Facebook affects teacher candidate’s professional development positively
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | January 1, 2016 |
Published in Issue | Year 2016 Volume: 17 Issue: 1 |