Bu araştırmanın amacı, zihinsel engelli çocuklarda düzenli yapılan özel atletizm antrenmanlarının öz bakım beceri düzeylerindeki etkisini belirlemektir. Araştırma grubu, özel eğitim alan ve 7-12 yaş aralığında olan 12 eğitilebilir zihinsel engelli çocuktur. Çocuklar yansız atama yaklaşımıyla altışar kişilik iki gruba uygulama ve kontrol ayrılmıştır. Uygulama grubuna haftada 3 gün, 3’er saat özel atletizm modül programı 25 hafta boyunca uygulanmıştır. Araştırma, Öntest-sontest kontrol gruplu deneme modelinde desenlenmiştir. Veri toplama aracı olarak, Öz Bakım Becerileri Kaba Değerlendirme Formu kullanılmıştır. Uygulama programının başında ve sonunda, çocukların annelerinin değerlendirmeleriyle gruplar bazında toplanan veriler karşılaştırılmıştır. Sonuç olarak uygulama grubunda yer alan ve özel atletizm modül programına katılan çocukların öz bakım toplam puanlarında ve öz bakım becerilerinin alt boyutları olan kişisel bakım ve temizlik ile giysileri çıkarma-giyinme puanlarında kontrol grubuna göre artan bir fark olduğu ve farkın uygulama grubu lehine anlamlı olduğu bulunmuştur.
Aim of this research is to determine the effect of the regularly followed special athleticstrainings on the self-care capabilities of mentally disabled children. Research group is 12 educablechildren in between 6-12 years old who take special education. Children have been divided into two groups of six people via the approach of randomly assigning. Throughout 25 weeks, a special athletics module program has been applied to the children for 3 hours, 3 days a week. Research has been designed in a trial model with a pre-test & post-test control group. A Self-Care Skills Rough Evaluation From has been used. At the beginning and end of the application program, data gathered in form of groups have been compared with the evaluation of the children’s mothers. Consequently, it has been figured out that there is an increasing difference in the total self-carescores of the students who take place in application group and participate in special athleticsmodule and the scores of personal care and hygiene together with getting dressed scores in comparison with control group, and that this difference is meaningful in favour of the application group
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | August 1, 2015 |
Published in Issue | Year 2015 Volume: 16 Issue: 3 |