Çalışmada bir dönem boyunca GeoGebra ile eğitim almış, bunun yanında farklı derslerde bu yazılımın uygulamalarıyla karşılaşmış öğretmen adaylarının GeoGebra’ya yönelik ilgilerinin incelenmesi ve bu ilgiyi olumlu-olumsuz yönde etkileyen faktörlerin araştırılması amaçlanmıştır. 73 öğretmen adayına uygulanan anket ve 11 öğretmen adayı ile düzenlenen görüşmeler yardımıyla elde edilen verilerin analizi sonucu cinsiyet, akademik başarı ve sınıf düzeyinin GeoGebra’ya duyulan ilgi üzerine anlamlı etkileri olduğu görülmüştür. Bu değişkenler dışında öğretmen adaylarının ilgi düzeylerini olumlu ve olumsuz yönde etkilediğini düşündükleri etkenler ve ilgiyi artırmak için yaptıkları öneriler hakkında bulgulara ulaşılmıştır. Elde edilen bulgular doğrultusunda matematik öğretmen adaylarının dinamik matematik yazılımı GeoGebra’ya ilgilerini artırmak ve onları mesleğe daha iyi hazırlayabilmek amacıyla bazı önerilere yer verilmiştir.
The aims of this study are: to determine pre-service teachers’ levels of interest in GeoGebra, and to examine the factors that affect this interest. The pre-service teachers had received instruction using GeoGebra and used this software in other courses during one semester. The study data were collected using a questionnaire administered to 73 preservice teachers and in interviews with 11 pre-service teachers. Data analysis showed that gender, academic achievement and grade level have significant effects on interest in GeoGebra. Factors thought to affect interest levels positively and negatively and findings about their implications for increasing interest were also obtained. Certain implications were emphasized toincrease the interests of pre-service mathematics teachers in the dynamic mathematics software, GeoGebra, and to prepare them for the profession better
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | August 1, 2015 |
Published in Issue | Year 2015 Volume: 16 Issue: 3 |