Bu araştırma, farklı alanlardan öğretmen adaylarının örnek olaylarda verilen kaynaştırma olgusuna ilişkin yorumlarını belirlemek amacıyla yapılmış betimsel bir çalışmadır. Araştırmada, 2011-2012 öğretim yılında Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Eğitim Fakültesi’nde Zihin Engelliler Öğretmenliği 59 , Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmenliği 40 ve Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği 36 bölümlerinde öğrenim görmekte olan toplam 135 öğretmen adayı, engelli öğrencilerin ilköğretim okullarında kaynaştırma uygulamalarına katılımlarıyla ilgili iki örnek olayın anlatıldığı anekdotları okumuşlar ve bu olaylara ilişkin yorumlarını hazırlanan forma yönergeler doğrultusunda işaretleyerek belirtmişlerdir. Bulgular, engelli bireylerin tarihsel süreçte toplum için yük olarak görülmesi ve bu bireylere acıma duygusu ile yaklaşılmasının, bugünün öğretmen adaylarının düşüncelerinde izlerini sürdürdüğünü ortaya koymaktadır.
This is a descriptive study conducted to determine the interpretation of teacher candidates from various teaching fields related to the inclusion phenomenon in samples cases. In this study, total of 135 teacher candidates, studying in undergraduate programs of Teaching Individuals with Intellectual Disabilities 59 , Teaching Religious Culture and Moral Education 40 , and Teaching Computer and Instructional Technology 36 in Education Faculty at Eskisehir Osmangazi Universityin 2011-2012 academic year, read two anecdotes about two different cases regarding inclusion of students with disabilities in elementary schools, and they indicated their opinions about these cases on a form according to instructions. The results indicated that the historical view that sees individuals with disabilities as burdens on the society and approaches with a sense of pity for these individuals has still been traces in thinking of today's teacher candidates
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | January 1, 2015 |
Published in Issue | Year 2015 Volume: 16 Issue: 1 |