BibTex RIS Cite

ÖĞRETMENLERİN DRAMA YÖNTEMİNE YÖNELİK GÖRÜŞLERİ VE ÖZ YETERLİK DÜZEYLERİ

Year 2015, Volume: 16 Issue: 1, 111 - 130, 01.01.2015

Abstract

Bu çalışmada öğretmenlerin drama yöntemine ilişkin görüşleri ve öz yeterlik düzeyleri çeşitli değişkenlere göre incelenmiştir. Araştırmada karma yaklaşım esas alınmıştır. Araştırmada nicel desene uygun ilişkisel tarama yöntemi ile nitel desene uygun olgu bilim yöntemi kullanılmıştır. Araştırmada elde edilen veriler betimsel analiz yöntemiyle analiz edilmiştir. Araştırmada öğretmenlerin drama yöntemini kullanmaya ilişkin öz yeterlik düzeylerinin yüksek olduğu ve sınıf öğretmenlerinin branş öğretmenlerine, bayan öğretmenlerinde erkek öğretmenlere göre daha yüksek öz yeterliğe sahip oldukları sonucuna ulaşılmıştır. Öğretmenlerin drama yöntemini kullanmaya ilişkin öz yeterlik düzeylerinde hizmet süreleri ve yaşlarına göre anlamlı bir farklılık olmadığı, drama yöntemi ile ilgili bir eğitim verilmesi halinde büyük oranda katılmaya istekli oldukları belirlenmiştir.

References

  • Akbaş, A. ve Çelikkaleli, Ö. (2006). Sınıf Öğretmeni Adaylarının Fen Öğretimi Öz- Yeterlik İnançlarının Cinsiyet, Öğrenim Türü ve Üniversitelerine Göre İncelenmesi. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2(1), 98-110.
  • Akbulut, M. (2010). Sınıf Öğretmeni Adaylarının Bilgisayara İlişkin Öz Yeterlik Algılarının İncelenmesi (İzmir İli Örneği). Yüksek Lisans Tezi, Ege Üniversitesi, İzmir.
  • Akoğuz, M. (2002). İletişim Becerilerinin Geliştirilmesinde Yaratıcı Dramanın Etkisi, Yüksek Lisans Tezi, Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Aksu, H. H. (2008). Öğretmen Adaylarının Matematik Öğretimine Yönelik Öz Yeterlilik İnançları. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 8(2).
  • Altıntaş, E. ve Kaya, H. (2012). Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Drama Yöntemiyle Fen Ve Teknoloji Dersinin İşlenmesine Yönelik Öz Yeterlik Ve Tutumları. Erciyes Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 28 (4), 287-295.
  • Arıkan-Yılmaz, E. N. (2012). İlköğretim Okullarında Yaratıcı Drama Yönteminin Görsel Sanatlar Eğitiminde Kullanılmasının Erişi Tutum Ve Kalıcılığa Etkisi: Meram İlköğretim Okulu Örneği. Sanat Ve Dil Dergisi, 1 (5).
  • Arslan, S. ve Özpınar, İ. (2008). Öğretmen Nitelikleri: İlköğretim Programlarının Beklentileri ve Eğitim Fakültelerinin Kazandırdıkları. Fakültesi Elektronik Fen Ve Matematik Eğitimi Dergisi, 2(1), 38-63.
  • Ashton-Hay, S. (2005). Drama: Engaging all Learning Styles. In Proceedings 9th International INGED (Turkish English Education Association) Conference, Economics and Technical University, Ankara
  • Avcıoğlu, H. (2012). Zihinsel Yetersizliği Olan Çocuklara Sosyal Beceri Kazandırmada İşbirliğine Dayalı Öğrenme Ve Drama Yöntemlerinin Etkililiği. Eğitim Ve Bilim Dergisi, Cilt 37, Sayı 163.
  • Bandura, A. (1977). Self-efficacy: Toward a Unifying Theory of Behavioral Change. Psychogical Review, 84 (2), 191-215.
  • Başçı, Z. ve Gündoğdu, K. (2011). Öğretmen Adaylarının Drama Dersine İlişkin Tutumları ve Görüşleri: Atatürk Üniversitesi Örneği. İlköğretim Online, 10(2), 454-467. http://ilkogretim-online.org.tr adresinden 1 Ocak 2013 tarihinde edinilmiştir.
  • Benzer, F. (2011). İlköğretim Ve Ortaöğretim Kurumlarında Görev Yapan Öğretmenlerin Öz Yeterlik Algılarının Analizi. Yüksek Lisans Tezi, Selçuk Üniversitesi, Konya.
  • Bozgeyikli, H., Bacanlı, F. Ve Doğan, H. (2009). İlköğretim Sekizinci Sınıf Öğrencilerinin Mesleki Karar Verme Yetkinliklerinin İncelenmesi. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 21.
  • Can, B. ve Cantürk-Günhan, B. (2009). Yaratıcı Drama Yöntemini Kullanmaya Yönelik Öz Yeterlik Ölçeği. e-Journal of New World Sciences Academy Education Sciences, 4(1), 34-43.
  • Caymaz, B. (2008). Fen Ve Teknoloji Ve Sınıf Öğretmeni Adaylarının Fen Ve Teknoloji Okuryazarlığına İlişkin Öz Yeterlik Algıları.Yüksek Lisans Tezi, Hacettepe Üniversitesi, Ankara.
  • Ceylan, Ş. ve Ömeroğlu, E. (2011). Okul Öncesi Eğitimi Öğretmen Adaylarının Drama Eğitimi Hakkındaki Tutumlarını Değerlendirmeye Yönelik Ölçek Geliştirme. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 29, 15-26.
  • Creswell, J. W. (2003). Research design: Qualitative, quantitative, and mixed methods approaches (2nd ed.). Thousand Oaks, CA: Sage.
  • Çelen, F. K., Çelik, A. ve Seferoğlu, S. S. (2011 Şubat). Türk Eğitim Sistemi ve PISA Sonuçları, Akademik Bilişim, İnönü Üniversitesi, Malatya.
  • Çevik, D. B. (2011). Sınıf Öğretmeni Adaylarının Müzik Öğretimi Öz Yeterlik Düzeylerinin İncelenmesi. Ahi Evran Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 12(1), 145-168.
  • Dalbudak, Z. (2006). Anaokulu Öğretmenlerinin Drama Etkinliklerini Kullanmaları Üzerine Bir Araştırma. Yüksek Lisans Tezi, Ankara Üniversitesi, Ankara.
  • Daniel, M. E. & Harwell, D. (2010). Preschool Teachers’ Perceptions Of Self-Efficacy In Terms Of Meeting The Needs Of Students Following A Critical Incident. e- International Journal Of
  • Educational Research, 1 (1), 77-87.
  • Dellal-Akpınar, N. ve Kara, Z. (2010). Yabancı Dil Öğretmeni Adaylarının Ve Öğretmenlerin Drama Teknikleri Konusunda Farkındalık Düzeyleri. Dil Dergisi, 149.
  • Demirtaş, H., Cömert, M. ve Özer, N. (2011). Öğretmen Adaylarının Öz Yeterlik İnançları Ve Öğretmenlik 36(159).
  • Doğan, S. (2013). Sınıf Öğretmenlerinin Öz Yeterlik Algısı Ve Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutumlarının İncelenmesi (Ağrı İli Örneği). Yüksek Lisans Tezi, Erzincan Üniversitesi, Erzincan.
  • Epçaçan, C. ve Demirel, Ö. (2011). Okuduğunu Anlama Öz Yeterlik Algısı Ölçeğinin Geçerlik Ve Güvenirlik Çalışması. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 4(16).
  • Erdoğan, S. (2010). Eğitici Drama Yönteminin Fen Ve Teknoloji Dersi Vücudumuzda Sistemler Ünitesinde Öğrenci Başarısına Etkisi, Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Eti, İ. (2010). Drama Etkinliklerinin Okul Öncesi Eğitim Kurumuna Devam Eden 5-6 Yaş Grubu Tezi, Çukurova Üniversitesi, Adana.
  • Genç, S. Z. ve Eryaman, M. Y. (2008). Değişen Değerler Ve Yeni Eğitim Paradigması. Sosyal Bilimler Dergisi.
  • Gençtürk, A. ve Memiş, A. (2010). İlköğretim Okulu Öğretmenlerinin Öz-Yeterlik Algıları ve İş Doyumlarının Demografik Faktörler Açısından İncelenmesi. İlköğretim Online, 9(3), 1037-1054.
  • Güllü, M. (2009). Dramatizasyon Yönteminin Yabancı Dil Öğretimi Üzerindeki Etkisi, Yüksek Lisans Tezi, Beykent Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Gündüz, Ş. ve Odabaşı, F. (2004). Bilgi Çağında Öğretmen Adaylarının Eğitiminde Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme Dersinin Önemi. The Turkish Online Journal of Educational Technology, 3(1).
  • Gürol, A. (2003). Okulöncesi Öğretmenleri İle Okulöncesi Öğretmen Adaylarının Eğitimde Dramaya İlişkin Belirlenmesi. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 13 (2), 147-165.
  • Güven, A. Z. (2012). İlköğretim 4. Ve 5. Sınıf Türkçe Derslerinde Drama Yönteminin Kullanımı Üzerine Nitel Bir Çalışma. Cumhuriyet International Journal of Education, 1(2).
  • Hendrix, R., Eich, C. & Shannon, D. (2012). The Integration of Creative Drama in an Inquiry-Based Elementary Program: The Effect on Student Attitude and Conceptual Learning. Journal Of Science Teacher Education, 23 (7).
  • İpek, C. ve Acuner, H. Y. (2011). Sınıf Öğretmeni Adaylarının Bilgisayar Öz-Yeterlik İnançları ve Eğitim Teknolojilerine Yönelik Tutumları. Ahi Evran Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 12(2), 23-40.
  • Kadim, M. (2012). Okul Öncesi Öğretmenlerinin Oyun Öğretimine İlişkin Öz Yeterliklerinin İncelenmesi. Yüksek Lisans Tezi, Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Bolu.
  • Kahyaoğlu, M. ve Yangın, S. (2007). İlköğretim Öğretmen Adaylarının Mesleki Öz Yeterliklerine İlişkin Görüşleri. Kastamonu Eğitim Dergisi, 15(1), 73-84.
  • Karadağ, E. (2005). Eğitim Yönetimi ve Öğretim Yöntemleri İlişkisi Kapsamında Drama Yönteminin Değerlendirilmesi, Yüksek Lisans Tezi, Yeditepe Üniversitesi, İstanbul.
  • Karasar, N. (2011). Bilimsel Araştırma Yöntemi. Ankara: Nobel.
  • Kazıcı, E. (2008). İlköğretim İkinci Kademe Türkçe Derslerinde Deyim Ve Atasözlerinin Öğretiminde Dramatizasyon Yönteminin Etkililik Düzeyi, Yüksek Lisans Tezi, Selçuk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Konya.
  • Keshta, A. S. (2013). Using Educational Drama and Role-Playing Teaching English in Gaza Governorates. Asian Journal of Education , 1(1).
  • Kılıçaslan, M. ve Gün, F. (2011 Nisan). Okulöncesi Öğretmenlerinin Yükseköğretimde Verilen Drama Dersinin 2nd International Conference on New Trends in Education and Their Implications, edinilmiştir.
  • Kiremit-Özenoğlu, H. (2006). Fen Bilgisi Öğretmenliği Öğrencilerinin Biyoloji İle İlgili Öz Yeterlik İnançlarının Karşılaştırılması. Doktora Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi, İzmir.
  • Koç, K. (2009). İlköğretim 7. Sınıf Türkçe Dersinde Dramatizasyonla Yaratıcı Dramanın Karşılaştırılması, Yüksek Lisans Tezi, Ondokuzmayıs Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Samsun.
  • Korkut, K. (2009). Sınıf Öğretmenlerinin Öz Yeterlik İnançları İle Sınıf Yönetimi Beceri Algıları Arasındaki İlişki. Yüksek Lisans Tezi, Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi, Burdur.
  • Kurbanoğlu, S. S. (2004). Öz Yeterlik İnancı Ve Bilgi Profesyonelleri İçin Önemi. Bilgi Dünyası, 5(2), 137-152.
  • Maden, S. (2010). Türkçe Öğretmenlerinin Drama Yöntemini Kullanmaya Yönelik Öz Yeterlikleri. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 7(14), 259-274.
  • McCaslin, N. (2006). Creative Drama In The Classroom And Beyond 8E. http://catalogue.pearsoned.co.uk/samplechapter/0205451160.pdf adresinden 12 Kasım 2013 tarihinde edinilmiştir.
  • Oğuz, A. ve Altun, E. (2011, Nisan). Öğretmen Adaylarının Yaratıcı Dramaya Yönelik Tutumları İncelenmesi. 2nd International Conference on New Trends in Education and Their tarihinde edinilmiştir. Eğilim Düzeyleri Arasındaki İlişkinin
  • Implications, Antalya. www.iconte.org adresinden 2 Ocak 2013
  • Okoronkwo, S. & Okoronkwo, C. (2011). Creative Dramatics As An Effective Educational Tool In Contemporary Education: A Proceedings of the 2011 International Conference on Teaching, arning and Change, International Association for Teaching and Learning, Dept of Theatre Arts, Faculty of Arts, Nnamdi Azikiwe University, Nigeria. Discourse.
  • Okvuran, A. (2002). Dramanın Öğretimi Ve Dramaya Dayalı Öğrenme. Eğitim Bilimleri Ve Uygulama, 1 (1), 115-131.
  • Onur, G. (2008). İlköğretim 2. Ve 3. Sınıf Öğrencilerine Sınıf Ve Okul Kurallarının Hayat Bilgisi Dersi Kapsamı Çerçevesinde Drama Tekniğiyle Öğretiminin Kalıcılığa Etkisi. Yüksek Lisans Tezi, Uludağ Üniversitesi, Bursa.
  • Ormancı, Ü. ve Ören-Şaşmaz, F. (2010). Dramanın İlköğretimde Kullanılabilirliğine Yönelik Sınıf Öğretmeni Adaylarının Görüşleri: Demirci Eğitim Fakültesi Örneği. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 43 (1), 165-191.
  • Oruç, S. (2004). Eğitim Fakültelerinde “İlköğretimde Drama“ Dersini Veren Öğretim Elemanlarının Karşılaştıkları Güçlükler Ve Çözüm Önerileri. Yüksek Lisans Tezi, Hacettepe Üniversitesi, Ankara.
  • Önder, A. (2012). Yaşayarak Öğrenme İçin Eğitici Drama (9. Baskı). Ankara, Nobel Yayınevi.
  • Özdemir, S. M. (2008). Sınıf Öğretmeni Adaylarının Öğretim Sürecine İlişkin Öz- Yeterlik İnançlarının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 54, 277-306.
  • Özçelik, H. ve Aşkım-Kurt, A. (2007). İlköğretim Öğretmenlerinin Bilgisayar Özyeterlikleri: Balıkesir İli Örneği. İlköğretim Online, 6(3), 441-451.
  • Sedef, A. (2012). Yaratıcı Drama Etkinliklerinin İlköğretim 7. Sınıf Öğrencilerinin Bilimsel Süreç Becerilerine Bilimsel Yaratıcılıklarına Ve Özdüzenlemelerine Etkisi. Yüksek Lisans Tezi, Pamukkale Üniversitesi, Denizli.
  • Soner, S. (2005). İlköğretim Matematik Dersi Kesirli Sayılarda Toplama-Çıkarma İşleminde Drama Yöntemi İle Yapılan Öğretimin Etkililiği, Yüksek Lisans Tezi, Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Bolu.
  • Şahin, B. (2006). Mersin İl Merkezindeki Devlet Ve Özel İlköğretim Okullarındaki İngilizce Öğretmenlerinin Öğretim Etkinliği İçerisinde Dramayı Kullanma Düzeylerinin İncelenmesi. Yüksek Lisans Tezi, Çukurova Üniversitesi, Adana.
  • Şenol, F. B. (2012). Okul Öncesi Öğretmen Adayları İle Okul Öncesi Öğretmenlerinin Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Öz Yeterlik İnançlarının Karşılaştırılması. Yüksek Lisans Tezi, Afyon Kocatepe Üniversitesi, Afyonkarahisar.
  • Türk, Ö. (2008). İlköğretim Sınıf Öğretmenlerinin Öz Yeterlilikleri Ve Mesleki Doyumlarının İncelenmesi. Yüksek Lisans Tezi, Yeditepe Üniversitesi, İstanbul.
  • Ulutaş, A. (2011). Okul Öncesi Dönemde Drama Ve Oyunun Önemi.Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 4 (6), 233-242.
  • Uzuner-Yurt, S. ve Eyüp, B. (2012). Sınıf Öğretmenlerinin Öğrenme Öğretme Sürecinde Drama Etkinliklerine Yer Verme Durumlarının İncelenmesi. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 34.
  • Yıldırım, İ. N. (2008). İlköğretim Birinci Kademe Sınıf Öğretmenlerinin Yaratıcı Drama Yöntemine İlişkin Yeterlilik Ve Uygulama Düzeylerinin Belirlenmesi. Yüksek Lisans Tezi, Fırat Üniversitesi, Elazığ.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2011). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin
  • Yıldız, E. (2011). Yaratıcı Dramayı Matematik Öğretiminde Yöntem Olarak Kullanan Öğretmenlerin Ve Öğretim Elemanlarının Değerlendirilmesi. Yüksek Lisans Tezi, Ankara Üniversitesi, Ankara.
  • Zararsız, N. (2012. İlköğretim Okullarında Görev Yapan Öğretmenlerin Öz Yeterlik Algılarının İncelenmesi (İstanbul Sultanbeyli İlçesi Örneği). Yüksek Lisans Tezi, Abant İzzet Baysal üniversitesi, Bolu.

Teachers' Opinions on Drama Method and Self- Efficacy Levels

Year 2015, Volume: 16 Issue: 1, 111 - 130, 01.01.2015

Abstract

In this study, teachers' opinions regarding the method of drama and self-efficacy levels were analyzed according to several variables. Research is based on the hybrid approach. In the research, correlational survey method related to the quantitive study and phenomenocal method related to the qualitive study have been used. The data obtained in this study with descriptive analysis were analyzed. In the study, it has been obtained that the teachers have high level of self-efficiency on using the drama method. The class teachers have higher self efficiency level than the teachers of other disciplines. It has also been seen that female teachers have higher level of self-efficiency than the males. There has been no significant difference on using the drama method related to their experience and age. It has been mentioned by the teachers that they will be eager to participate the drama education if it is given in the future

References

  • Akbaş, A. ve Çelikkaleli, Ö. (2006). Sınıf Öğretmeni Adaylarının Fen Öğretimi Öz- Yeterlik İnançlarının Cinsiyet, Öğrenim Türü ve Üniversitelerine Göre İncelenmesi. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2(1), 98-110.
  • Akbulut, M. (2010). Sınıf Öğretmeni Adaylarının Bilgisayara İlişkin Öz Yeterlik Algılarının İncelenmesi (İzmir İli Örneği). Yüksek Lisans Tezi, Ege Üniversitesi, İzmir.
  • Akoğuz, M. (2002). İletişim Becerilerinin Geliştirilmesinde Yaratıcı Dramanın Etkisi, Yüksek Lisans Tezi, Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Aksu, H. H. (2008). Öğretmen Adaylarının Matematik Öğretimine Yönelik Öz Yeterlilik İnançları. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 8(2).
  • Altıntaş, E. ve Kaya, H. (2012). Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Drama Yöntemiyle Fen Ve Teknoloji Dersinin İşlenmesine Yönelik Öz Yeterlik Ve Tutumları. Erciyes Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 28 (4), 287-295.
  • Arıkan-Yılmaz, E. N. (2012). İlköğretim Okullarında Yaratıcı Drama Yönteminin Görsel Sanatlar Eğitiminde Kullanılmasının Erişi Tutum Ve Kalıcılığa Etkisi: Meram İlköğretim Okulu Örneği. Sanat Ve Dil Dergisi, 1 (5).
  • Arslan, S. ve Özpınar, İ. (2008). Öğretmen Nitelikleri: İlköğretim Programlarının Beklentileri ve Eğitim Fakültelerinin Kazandırdıkları. Fakültesi Elektronik Fen Ve Matematik Eğitimi Dergisi, 2(1), 38-63.
  • Ashton-Hay, S. (2005). Drama: Engaging all Learning Styles. In Proceedings 9th International INGED (Turkish English Education Association) Conference, Economics and Technical University, Ankara
  • Avcıoğlu, H. (2012). Zihinsel Yetersizliği Olan Çocuklara Sosyal Beceri Kazandırmada İşbirliğine Dayalı Öğrenme Ve Drama Yöntemlerinin Etkililiği. Eğitim Ve Bilim Dergisi, Cilt 37, Sayı 163.
  • Bandura, A. (1977). Self-efficacy: Toward a Unifying Theory of Behavioral Change. Psychogical Review, 84 (2), 191-215.
  • Başçı, Z. ve Gündoğdu, K. (2011). Öğretmen Adaylarının Drama Dersine İlişkin Tutumları ve Görüşleri: Atatürk Üniversitesi Örneği. İlköğretim Online, 10(2), 454-467. http://ilkogretim-online.org.tr adresinden 1 Ocak 2013 tarihinde edinilmiştir.
  • Benzer, F. (2011). İlköğretim Ve Ortaöğretim Kurumlarında Görev Yapan Öğretmenlerin Öz Yeterlik Algılarının Analizi. Yüksek Lisans Tezi, Selçuk Üniversitesi, Konya.
  • Bozgeyikli, H., Bacanlı, F. Ve Doğan, H. (2009). İlköğretim Sekizinci Sınıf Öğrencilerinin Mesleki Karar Verme Yetkinliklerinin İncelenmesi. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 21.
  • Can, B. ve Cantürk-Günhan, B. (2009). Yaratıcı Drama Yöntemini Kullanmaya Yönelik Öz Yeterlik Ölçeği. e-Journal of New World Sciences Academy Education Sciences, 4(1), 34-43.
  • Caymaz, B. (2008). Fen Ve Teknoloji Ve Sınıf Öğretmeni Adaylarının Fen Ve Teknoloji Okuryazarlığına İlişkin Öz Yeterlik Algıları.Yüksek Lisans Tezi, Hacettepe Üniversitesi, Ankara.
  • Ceylan, Ş. ve Ömeroğlu, E. (2011). Okul Öncesi Eğitimi Öğretmen Adaylarının Drama Eğitimi Hakkındaki Tutumlarını Değerlendirmeye Yönelik Ölçek Geliştirme. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 29, 15-26.
  • Creswell, J. W. (2003). Research design: Qualitative, quantitative, and mixed methods approaches (2nd ed.). Thousand Oaks, CA: Sage.
  • Çelen, F. K., Çelik, A. ve Seferoğlu, S. S. (2011 Şubat). Türk Eğitim Sistemi ve PISA Sonuçları, Akademik Bilişim, İnönü Üniversitesi, Malatya.
  • Çevik, D. B. (2011). Sınıf Öğretmeni Adaylarının Müzik Öğretimi Öz Yeterlik Düzeylerinin İncelenmesi. Ahi Evran Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 12(1), 145-168.
  • Dalbudak, Z. (2006). Anaokulu Öğretmenlerinin Drama Etkinliklerini Kullanmaları Üzerine Bir Araştırma. Yüksek Lisans Tezi, Ankara Üniversitesi, Ankara.
  • Daniel, M. E. & Harwell, D. (2010). Preschool Teachers’ Perceptions Of Self-Efficacy In Terms Of Meeting The Needs Of Students Following A Critical Incident. e- International Journal Of
  • Educational Research, 1 (1), 77-87.
  • Dellal-Akpınar, N. ve Kara, Z. (2010). Yabancı Dil Öğretmeni Adaylarının Ve Öğretmenlerin Drama Teknikleri Konusunda Farkındalık Düzeyleri. Dil Dergisi, 149.
  • Demirtaş, H., Cömert, M. ve Özer, N. (2011). Öğretmen Adaylarının Öz Yeterlik İnançları Ve Öğretmenlik 36(159).
  • Doğan, S. (2013). Sınıf Öğretmenlerinin Öz Yeterlik Algısı Ve Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutumlarının İncelenmesi (Ağrı İli Örneği). Yüksek Lisans Tezi, Erzincan Üniversitesi, Erzincan.
  • Epçaçan, C. ve Demirel, Ö. (2011). Okuduğunu Anlama Öz Yeterlik Algısı Ölçeğinin Geçerlik Ve Güvenirlik Çalışması. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 4(16).
  • Erdoğan, S. (2010). Eğitici Drama Yönteminin Fen Ve Teknoloji Dersi Vücudumuzda Sistemler Ünitesinde Öğrenci Başarısına Etkisi, Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Eti, İ. (2010). Drama Etkinliklerinin Okul Öncesi Eğitim Kurumuna Devam Eden 5-6 Yaş Grubu Tezi, Çukurova Üniversitesi, Adana.
  • Genç, S. Z. ve Eryaman, M. Y. (2008). Değişen Değerler Ve Yeni Eğitim Paradigması. Sosyal Bilimler Dergisi.
  • Gençtürk, A. ve Memiş, A. (2010). İlköğretim Okulu Öğretmenlerinin Öz-Yeterlik Algıları ve İş Doyumlarının Demografik Faktörler Açısından İncelenmesi. İlköğretim Online, 9(3), 1037-1054.
  • Güllü, M. (2009). Dramatizasyon Yönteminin Yabancı Dil Öğretimi Üzerindeki Etkisi, Yüksek Lisans Tezi, Beykent Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Gündüz, Ş. ve Odabaşı, F. (2004). Bilgi Çağında Öğretmen Adaylarının Eğitiminde Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme Dersinin Önemi. The Turkish Online Journal of Educational Technology, 3(1).
  • Gürol, A. (2003). Okulöncesi Öğretmenleri İle Okulöncesi Öğretmen Adaylarının Eğitimde Dramaya İlişkin Belirlenmesi. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 13 (2), 147-165.
  • Güven, A. Z. (2012). İlköğretim 4. Ve 5. Sınıf Türkçe Derslerinde Drama Yönteminin Kullanımı Üzerine Nitel Bir Çalışma. Cumhuriyet International Journal of Education, 1(2).
  • Hendrix, R., Eich, C. & Shannon, D. (2012). The Integration of Creative Drama in an Inquiry-Based Elementary Program: The Effect on Student Attitude and Conceptual Learning. Journal Of Science Teacher Education, 23 (7).
  • İpek, C. ve Acuner, H. Y. (2011). Sınıf Öğretmeni Adaylarının Bilgisayar Öz-Yeterlik İnançları ve Eğitim Teknolojilerine Yönelik Tutumları. Ahi Evran Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 12(2), 23-40.
  • Kadim, M. (2012). Okul Öncesi Öğretmenlerinin Oyun Öğretimine İlişkin Öz Yeterliklerinin İncelenmesi. Yüksek Lisans Tezi, Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Bolu.
  • Kahyaoğlu, M. ve Yangın, S. (2007). İlköğretim Öğretmen Adaylarının Mesleki Öz Yeterliklerine İlişkin Görüşleri. Kastamonu Eğitim Dergisi, 15(1), 73-84.
  • Karadağ, E. (2005). Eğitim Yönetimi ve Öğretim Yöntemleri İlişkisi Kapsamında Drama Yönteminin Değerlendirilmesi, Yüksek Lisans Tezi, Yeditepe Üniversitesi, İstanbul.
  • Karasar, N. (2011). Bilimsel Araştırma Yöntemi. Ankara: Nobel.
  • Kazıcı, E. (2008). İlköğretim İkinci Kademe Türkçe Derslerinde Deyim Ve Atasözlerinin Öğretiminde Dramatizasyon Yönteminin Etkililik Düzeyi, Yüksek Lisans Tezi, Selçuk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Konya.
  • Keshta, A. S. (2013). Using Educational Drama and Role-Playing Teaching English in Gaza Governorates. Asian Journal of Education , 1(1).
  • Kılıçaslan, M. ve Gün, F. (2011 Nisan). Okulöncesi Öğretmenlerinin Yükseköğretimde Verilen Drama Dersinin 2nd International Conference on New Trends in Education and Their Implications, edinilmiştir.
  • Kiremit-Özenoğlu, H. (2006). Fen Bilgisi Öğretmenliği Öğrencilerinin Biyoloji İle İlgili Öz Yeterlik İnançlarının Karşılaştırılması. Doktora Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi, İzmir.
  • Koç, K. (2009). İlköğretim 7. Sınıf Türkçe Dersinde Dramatizasyonla Yaratıcı Dramanın Karşılaştırılması, Yüksek Lisans Tezi, Ondokuzmayıs Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Samsun.
  • Korkut, K. (2009). Sınıf Öğretmenlerinin Öz Yeterlik İnançları İle Sınıf Yönetimi Beceri Algıları Arasındaki İlişki. Yüksek Lisans Tezi, Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi, Burdur.
  • Kurbanoğlu, S. S. (2004). Öz Yeterlik İnancı Ve Bilgi Profesyonelleri İçin Önemi. Bilgi Dünyası, 5(2), 137-152.
  • Maden, S. (2010). Türkçe Öğretmenlerinin Drama Yöntemini Kullanmaya Yönelik Öz Yeterlikleri. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 7(14), 259-274.
  • McCaslin, N. (2006). Creative Drama In The Classroom And Beyond 8E. http://catalogue.pearsoned.co.uk/samplechapter/0205451160.pdf adresinden 12 Kasım 2013 tarihinde edinilmiştir.
  • Oğuz, A. ve Altun, E. (2011, Nisan). Öğretmen Adaylarının Yaratıcı Dramaya Yönelik Tutumları İncelenmesi. 2nd International Conference on New Trends in Education and Their tarihinde edinilmiştir. Eğilim Düzeyleri Arasındaki İlişkinin
  • Implications, Antalya. www.iconte.org adresinden 2 Ocak 2013
  • Okoronkwo, S. & Okoronkwo, C. (2011). Creative Dramatics As An Effective Educational Tool In Contemporary Education: A Proceedings of the 2011 International Conference on Teaching, arning and Change, International Association for Teaching and Learning, Dept of Theatre Arts, Faculty of Arts, Nnamdi Azikiwe University, Nigeria. Discourse.
  • Okvuran, A. (2002). Dramanın Öğretimi Ve Dramaya Dayalı Öğrenme. Eğitim Bilimleri Ve Uygulama, 1 (1), 115-131.
  • Onur, G. (2008). İlköğretim 2. Ve 3. Sınıf Öğrencilerine Sınıf Ve Okul Kurallarının Hayat Bilgisi Dersi Kapsamı Çerçevesinde Drama Tekniğiyle Öğretiminin Kalıcılığa Etkisi. Yüksek Lisans Tezi, Uludağ Üniversitesi, Bursa.
  • Ormancı, Ü. ve Ören-Şaşmaz, F. (2010). Dramanın İlköğretimde Kullanılabilirliğine Yönelik Sınıf Öğretmeni Adaylarının Görüşleri: Demirci Eğitim Fakültesi Örneği. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 43 (1), 165-191.
  • Oruç, S. (2004). Eğitim Fakültelerinde “İlköğretimde Drama“ Dersini Veren Öğretim Elemanlarının Karşılaştıkları Güçlükler Ve Çözüm Önerileri. Yüksek Lisans Tezi, Hacettepe Üniversitesi, Ankara.
  • Önder, A. (2012). Yaşayarak Öğrenme İçin Eğitici Drama (9. Baskı). Ankara, Nobel Yayınevi.
  • Özdemir, S. M. (2008). Sınıf Öğretmeni Adaylarının Öğretim Sürecine İlişkin Öz- Yeterlik İnançlarının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 54, 277-306.
  • Özçelik, H. ve Aşkım-Kurt, A. (2007). İlköğretim Öğretmenlerinin Bilgisayar Özyeterlikleri: Balıkesir İli Örneği. İlköğretim Online, 6(3), 441-451.
  • Sedef, A. (2012). Yaratıcı Drama Etkinliklerinin İlköğretim 7. Sınıf Öğrencilerinin Bilimsel Süreç Becerilerine Bilimsel Yaratıcılıklarına Ve Özdüzenlemelerine Etkisi. Yüksek Lisans Tezi, Pamukkale Üniversitesi, Denizli.
  • Soner, S. (2005). İlköğretim Matematik Dersi Kesirli Sayılarda Toplama-Çıkarma İşleminde Drama Yöntemi İle Yapılan Öğretimin Etkililiği, Yüksek Lisans Tezi, Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Bolu.
  • Şahin, B. (2006). Mersin İl Merkezindeki Devlet Ve Özel İlköğretim Okullarındaki İngilizce Öğretmenlerinin Öğretim Etkinliği İçerisinde Dramayı Kullanma Düzeylerinin İncelenmesi. Yüksek Lisans Tezi, Çukurova Üniversitesi, Adana.
  • Şenol, F. B. (2012). Okul Öncesi Öğretmen Adayları İle Okul Öncesi Öğretmenlerinin Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Öz Yeterlik İnançlarının Karşılaştırılması. Yüksek Lisans Tezi, Afyon Kocatepe Üniversitesi, Afyonkarahisar.
  • Türk, Ö. (2008). İlköğretim Sınıf Öğretmenlerinin Öz Yeterlilikleri Ve Mesleki Doyumlarının İncelenmesi. Yüksek Lisans Tezi, Yeditepe Üniversitesi, İstanbul.
  • Ulutaş, A. (2011). Okul Öncesi Dönemde Drama Ve Oyunun Önemi.Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 4 (6), 233-242.
  • Uzuner-Yurt, S. ve Eyüp, B. (2012). Sınıf Öğretmenlerinin Öğrenme Öğretme Sürecinde Drama Etkinliklerine Yer Verme Durumlarının İncelenmesi. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 34.
  • Yıldırım, İ. N. (2008). İlköğretim Birinci Kademe Sınıf Öğretmenlerinin Yaratıcı Drama Yöntemine İlişkin Yeterlilik Ve Uygulama Düzeylerinin Belirlenmesi. Yüksek Lisans Tezi, Fırat Üniversitesi, Elazığ.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2011). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin
  • Yıldız, E. (2011). Yaratıcı Dramayı Matematik Öğretiminde Yöntem Olarak Kullanan Öğretmenlerin Ve Öğretim Elemanlarının Değerlendirilmesi. Yüksek Lisans Tezi, Ankara Üniversitesi, Ankara.
  • Zararsız, N. (2012. İlköğretim Okullarında Görev Yapan Öğretmenlerin Öz Yeterlik Algılarının İncelenmesi (İstanbul Sultanbeyli İlçesi Örneği). Yüksek Lisans Tezi, Abant İzzet Baysal üniversitesi, Bolu.
There are 70 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Research Article
Authors

Melek Güler This is me

Şevket Kandemir This is me

Publication Date January 1, 2015
Published in Issue Year 2015 Volume: 16 Issue: 1

Cite

APA Güler, M., & Kandemir, Ş. (2015). ÖĞRETMENLERİN DRAMA YÖNTEMİNE YÖNELİK GÖRÜŞLERİ VE ÖZ YETERLİK DÜZEYLERİ. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 16(1), 111-130.

2562219122   19121   19116   19117     19118       19119       19120     19124