Bu araştırmanın amacı, Cinsel Sağlık Eğitimi dersinin psikolojik danışman adaylarının derse ilişkin görüşlerini incelemektir. Araştırmanın katılımcılarını Ondokuz Mayıs Üniversitesi Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık bölümü 3.sınıf öğrencilerinden cinsel sağlık eğitimi dersini seçen ve gönüllü olan 115 39 kız, 76 erkek öğrenci oluşturmuştur. Araştırmacılar tarafından geliştirilen “Cinsel Sağlık Eğitimi Dersine İlişkin Görüşler Formu” veri toplama aracı olarak kullanılmıştır. Veriler, kay-kare ve yüzde değerleri kullanılarak analiz edilmiştir. Bulgular incelendiğinde, öğrencilerin % 59,1 dersi ‘doğru bilgi edinmek’ için seçtikleri, % 97.4’ü dersin içeriğinin beklentilerini karşıladığını ifade ettikleri görülmektedir. Araştırma bulguları ilgili literatür ışığında tartışılmış, cinsel sağlık eğitiminin psikolojik danışman adayları için önemi vurgulanarak, gençlere kapsamlı bir cinsel sağlık eğitimi verilmesi gerekliliğine değinilmiştir.
This study aims to analyze views of psychological counselor candidates who take Sexual Health Training Course as an elective course in Guidance and Psychological Counseling Program, at Ondokuz Mayis University Faculty of Education. Participants of this study were 115 voluntary third grade students 39 girls, 76 boys who study at the Department of Guidance and Psychological Counseling and take Sexual Health Training Course. A Form of Views on Sexual Health Training Course developed by the researchers was used as a data collection tool. Data was analyzed using chi-square and percentage. Findings indicated that 59, 1 % of students elected this course "to receive accurate information" and 97, 4 % were satisfied with the course content. Research findings were discussed in light of the related literature. The significance of sexual health training for psychological counseling candidates was touched on and the necessity for providing the young with sexual health training was emphasized
Sexual health training Guidance and Psychological Counseling Students source of sexual information
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | August 1, 2013 |
Published in Issue | Year 2013 Volume: 14 Issue: 3 |