Bu araştırmada, ilköğretim matematik öğretmen adaylarının standart olmayan sözel problemlere ne türden yanıtlar verdikleri ve problemlerin çözümüne yönelik olarak yapmış oldukları yorumlar belirlenmiştir. Araştırma, Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesinde öğrenim görmekte toplam 126 öğretmen adayı ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın verileri 12 problemden oluşan problem çözme testi ve 12 öğretmen adayı ile yapılan klinik görüşmeler aracılığıyla toplanmıştır. Verilerin analizinde, Verschaffel ve diğerleri 1994 ve Inoue 2005 tarafından geliştirilen kodlama ile betimsel analiz yöntemi benimsenmiştir. Öğretmen adaylarının standart olmayan sözel problemlere gerçekçi yanıt, gerçekçi olmayan beklenen yanıt ve beklenmedik gerçekçi gerekçeli yanıtlar verdikleri görülürken, problemlerin çözümleri sırasında teknik hata, yanıt verememe ve herhangi bir kodlama sınıfına girmeyen diğer durumlarının ortaya çıktığı da görülmüştür. Öğretmen adaylarının sözel problemlerdeki çözüm tercihlerinin sınıf düzeylerine göre farklılık gösterdiği belirlenmiştir.
In this research it was aimed to investigate what kinds of solutions were given and interpretations were made by elementary school mathematics teacher trainees in solving non-standard word problems. Research was conducted with 126 teacher trainees who receive education faculty of Mersin University. Data was obtained from a problem solving test consisting of 12 problems and task-based interviews conducted with 12 preservice teachers. In data analysis the coding developed by Verschaffel and et.al 1994 and Inoue 2005 and descriptive analysis method was used. Results revealed that participants’ solutions were realistic answer, expected non-realistic numerical answer, reflecting an unanticipated realistic understanding of reality, technical error, no answer and other. It was determined that there was a relation between class level of participants and solutions of non-standard word problems
Pre-service elementary school mathematics teacher non-standard word problem realistic considerations
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | August 1, 2011 |
Published in Issue | Year 2011 Volume: 12 Issue: 3 |