BibTex RIS Cite

SINIF ÖĞRETMENLERİNİN DERSLERİNDE BİLGİSAYARI KULLANIMLARINA İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ

Year 2011, Volume: 12 Issue: 3, 75 - 92, 01.08.2011

Abstract

Öğretmenlerimizin yaptığı eğitim-öğretim faaliyetleri ile eğitim sürecinde uyguladıkları bilgisayar kullanma ve eğitim ortamı, eğitim-öğretimin niteliği açısından son derece önemlidir. Bu araştırmanın amacı, sınıf öğretmenlerinin bilgisayarı kullanımlarına ilişkin görüşlerinin alınmasıdır. Bu çalışmada nitel araştırma tekniği olan Odak grup görüşmesi kullanılmıştır. Veri toplama yöntemi olarak yarı yapılandırılmış görüşme tekniği kullanılmıştır. Araştırmada kullanılan soruların yanıtlarını bulabilmek amacıyla Şeyh Şamil İlköğretim Okulu sınıf öğretmenlerinden 6 öğretmenle grup odak görüşmesi yapılmıştır. Araştırtmanın sonucunda şu bulgular elde edilmiştir: Sınıf öğretmenleri bilgisayar kullanma konusunda kendilerini kısmen de olsa yeterli görmektedirler. Bilgisayarı eğitim etkinliklerinde kısmen kullanabildiklerini ifade etmektedirler. Bilgisayar kullanarak ders yapmak çoğu zaman öğrenci başarısını arttırmaktadır. Okullarda, bilgisayarla ilgili yazılımlar çoğu zaman güncel değildir.

References

  • Ağar, M. (2009). Okul Yöneticilerinin Bilişim Teknolojilerinin Kullanımına İlişkin Görüşleri. Gaziosmanpaşa Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı Yüksek Lisans Tezi, Tokat
  • Altun, A. ve Aşkar, P. (2006). İlköğretimde Bilişim Teknolojileri. İstanbul: Morpa Yayınları
  • Altıngöz, M. (2008). İlköğretim Okullarında Görev Yapan Sınıf Öğretmenlerinin Bilgisayar Ve İnternet Kullanımına İlişkin Bilgi ve Alışkanlıkları. Erciyes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Kayseri
  • Aşkar, P.(1991). “Bilgisayar Destekli Öğretim Programı”, Eğitimde Arayışlar. Kongresi: Eğitimde Nitelik Geliştirme Bildiri Özetleri, Kültür Koleji Genel Müdürlüğü, 13-14 Nisan 1991.
  • Alkan, Cevat (1995). Nurettin Şimşek ve Deniz Deryakulu. Eğitim Teknolojisine Giriş. Ankara: Önder Matbaacılık.
  • Cameron, J(1992). “Networking-For Serious Computer –Aided Teaching”, Report: Student Achievement with TOAM (BEST)
  • Chan, C. (1989). “Computer Use in The Elemantary Classroom-I. An Assesment of CAI Software”, Computer Education, vol.13, no:2, pp.109-115, Printed in Britain:1989.
  • Demiraslan, Y. ve Koçak-Usluel, Y. (2005). Bilgi ve iletişim teknolojilerinin öğrenme öğretme sürecine entegrasyonunda öğretmenlerin durumu. Tojet 4: 15. 05.09.2008, http://www.tojet.net/articles.
  • Demirel, Ö. M. Erden, B. Akkoyunlu, F. Kaptan (1994). Eğitim Teknolojisi Ders Notları. Ankara.
  • Dünya Ekonomik Forumu 2004-2005. Küresel bilgi teknolojisi.
  • 01.2009, ref.advancity.net/resimler/dokumanlar/basin_bulteni_2005.pdf.
  • Ediz, İ. (2008). Bilgisayar Destekli Eğitimin İlköğretim Matematik Dersinde Kullanımının Tarihsel Gelişimi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Bolu
  • Ekiz. D. (2003). Eğitimde Araştırma Yöntem ve Metotlarına Giriş. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Eroldoğan, A. Y. (2007). İlköğretim II. Kademe Okullarındaki Branş Öğretmenlerinin, Bazı Değişkenlere Göre Öğretim Teknolojilerini Kullanma Düzeylerinin İncelenmesi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Adana.
  • Evans, Mellisa-Andris (www.iste.org/Puplications/JRCE/jrce28.1..html) , 1995.
  • Gökdaş, İbrahim (1996). “Bilgisayar Eğitimi Öğretim Teknolojisi -Öğretmen Yetiştiren Yükseköğretim Kuramlarında”, Yayınlanmamış YL Tezi, AÜSBE, Ankara.
  • Hızal, Alişan (1989). Bilgisayar Eğitimi ve Bilgisayar Destekli Öğretime İlişkin Öğretmen Görüşlerinin Değerlendirilmesi. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Yayınları, No: 11
  • Karasar, N. (1995). Bilimsel Araştırma Yöntemi. Ankara: 3A Araştırma Eğitim Danışmanlık.
  • Karslı, M. D. (2006). Etkili okul yöneticiliği. İstanbul: Morpa Yayıncılık.
  • Keser, Hafize. “Eğitimde Nitelik Geliştirmede Bilgisayar Destekli Eğitim ve Ders Yazılımlarının Rolü”, Eğitimde Arayışlar 1. Sempozyumu'nda Sunulan Bildiri Metinleri. 13-14 Nisan 1991. İstanbul: Özel Kültür Okulları Eğitim- Araştırma-Geliştirme Merkezi, ss.178-183.
  • Koçak-Usluel, Y. ve Haşlaman, T. (2003). Öğretmenlerin bilgisayar kullanımına karsılaştırmalı bir yaklaşım: var olan ve tercih ettikleri bilgisayar kullanma durumları. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 25: 204-213.
  • Kuş, E. (2003). Nicel-Nitel Araştırma Teknikleri. Ankara: Anı Yayıncılık
  • Marcinkiewicz, H.R. (www.iste.org/Puplications/JRCE/jrce29.1..html) , 1995
  • Özbişirici, Ş. (2006). Öğretmenlerin İnternet Kullanımları, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Hacettepe Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Ankara
  • Sabancı, B. (2005). İlköğretimde Çalışan Branş Öğretmenlerinin İnternet Kullanma Durumları, Yüksek Lisans Tezi, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir
  • Swan, Karen. (www.iste.org/Puplications/JRCE/jrce26.1.html) , 1995
  • Tavşancıl, E. ve Aslan, E. (2001). İçerik Analizi ve Uygulama Örnekleri. İstanbul: Epsilon Yayıncılık.
  • Varol, N. (2002). Bilişim teknolojilerinin eğitim kurumlarında kullanımları ve eğitimcilerin rolü. Tojet 5: 16. http://www.tojet.net.tr/articles/4321.htm.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2005). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yılmaz, Ö. (2010). İlköğretim Müfettişlerinin Mesleki Alanda Teknoloji Kullanımı İle Bilgisayar Kaygısı Düzeyleri. Gaziosmanpaşa Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Tokat

The Classroom Teachers’ Views on Computer Use in Their Courses

Year 2011, Volume: 12 Issue: 3, 75 - 92, 01.08.2011

Abstract

The educational activities that our teachers do and use computers during the time of training and the surrounding of education are exceedingly important on account of the quality of education. The aim of this study is to get views of teachers about using computers. In this study, it was used used Focus Group Interview which is a qualitive resarch technique. Semi-structured interview technique was used in the study. By the aim of the finding the answers of the questions using in the research. Group focus negotiation was done with six teachers from Sheyh Shamil Primary School. Results of the excimining, these verities were found: Classroom teachers find themselves partially enough about using computers. The teachers declare that they use computers partially in their educational activities. Most of the time using computers in the classroom increase the level of student achievement. Most of the time, the teacher can‟t follow current softwares related to computers at the school

References

  • Ağar, M. (2009). Okul Yöneticilerinin Bilişim Teknolojilerinin Kullanımına İlişkin Görüşleri. Gaziosmanpaşa Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı Yüksek Lisans Tezi, Tokat
  • Altun, A. ve Aşkar, P. (2006). İlköğretimde Bilişim Teknolojileri. İstanbul: Morpa Yayınları
  • Altıngöz, M. (2008). İlköğretim Okullarında Görev Yapan Sınıf Öğretmenlerinin Bilgisayar Ve İnternet Kullanımına İlişkin Bilgi ve Alışkanlıkları. Erciyes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Kayseri
  • Aşkar, P.(1991). “Bilgisayar Destekli Öğretim Programı”, Eğitimde Arayışlar. Kongresi: Eğitimde Nitelik Geliştirme Bildiri Özetleri, Kültür Koleji Genel Müdürlüğü, 13-14 Nisan 1991.
  • Alkan, Cevat (1995). Nurettin Şimşek ve Deniz Deryakulu. Eğitim Teknolojisine Giriş. Ankara: Önder Matbaacılık.
  • Cameron, J(1992). “Networking-For Serious Computer –Aided Teaching”, Report: Student Achievement with TOAM (BEST)
  • Chan, C. (1989). “Computer Use in The Elemantary Classroom-I. An Assesment of CAI Software”, Computer Education, vol.13, no:2, pp.109-115, Printed in Britain:1989.
  • Demiraslan, Y. ve Koçak-Usluel, Y. (2005). Bilgi ve iletişim teknolojilerinin öğrenme öğretme sürecine entegrasyonunda öğretmenlerin durumu. Tojet 4: 15. 05.09.2008, http://www.tojet.net/articles.
  • Demirel, Ö. M. Erden, B. Akkoyunlu, F. Kaptan (1994). Eğitim Teknolojisi Ders Notları. Ankara.
  • Dünya Ekonomik Forumu 2004-2005. Küresel bilgi teknolojisi.
  • 01.2009, ref.advancity.net/resimler/dokumanlar/basin_bulteni_2005.pdf.
  • Ediz, İ. (2008). Bilgisayar Destekli Eğitimin İlköğretim Matematik Dersinde Kullanımının Tarihsel Gelişimi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Bolu
  • Ekiz. D. (2003). Eğitimde Araştırma Yöntem ve Metotlarına Giriş. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Eroldoğan, A. Y. (2007). İlköğretim II. Kademe Okullarındaki Branş Öğretmenlerinin, Bazı Değişkenlere Göre Öğretim Teknolojilerini Kullanma Düzeylerinin İncelenmesi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Adana.
  • Evans, Mellisa-Andris (www.iste.org/Puplications/JRCE/jrce28.1..html) , 1995.
  • Gökdaş, İbrahim (1996). “Bilgisayar Eğitimi Öğretim Teknolojisi -Öğretmen Yetiştiren Yükseköğretim Kuramlarında”, Yayınlanmamış YL Tezi, AÜSBE, Ankara.
  • Hızal, Alişan (1989). Bilgisayar Eğitimi ve Bilgisayar Destekli Öğretime İlişkin Öğretmen Görüşlerinin Değerlendirilmesi. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Yayınları, No: 11
  • Karasar, N. (1995). Bilimsel Araştırma Yöntemi. Ankara: 3A Araştırma Eğitim Danışmanlık.
  • Karslı, M. D. (2006). Etkili okul yöneticiliği. İstanbul: Morpa Yayıncılık.
  • Keser, Hafize. “Eğitimde Nitelik Geliştirmede Bilgisayar Destekli Eğitim ve Ders Yazılımlarının Rolü”, Eğitimde Arayışlar 1. Sempozyumu'nda Sunulan Bildiri Metinleri. 13-14 Nisan 1991. İstanbul: Özel Kültür Okulları Eğitim- Araştırma-Geliştirme Merkezi, ss.178-183.
  • Koçak-Usluel, Y. ve Haşlaman, T. (2003). Öğretmenlerin bilgisayar kullanımına karsılaştırmalı bir yaklaşım: var olan ve tercih ettikleri bilgisayar kullanma durumları. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 25: 204-213.
  • Kuş, E. (2003). Nicel-Nitel Araştırma Teknikleri. Ankara: Anı Yayıncılık
  • Marcinkiewicz, H.R. (www.iste.org/Puplications/JRCE/jrce29.1..html) , 1995
  • Özbişirici, Ş. (2006). Öğretmenlerin İnternet Kullanımları, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Hacettepe Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Ankara
  • Sabancı, B. (2005). İlköğretimde Çalışan Branş Öğretmenlerinin İnternet Kullanma Durumları, Yüksek Lisans Tezi, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir
  • Swan, Karen. (www.iste.org/Puplications/JRCE/jrce26.1.html) , 1995
  • Tavşancıl, E. ve Aslan, E. (2001). İçerik Analizi ve Uygulama Örnekleri. İstanbul: Epsilon Yayıncılık.
  • Varol, N. (2002). Bilişim teknolojilerinin eğitim kurumlarında kullanımları ve eğitimcilerin rolü. Tojet 5: 16. http://www.tojet.net.tr/articles/4321.htm.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2005). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yılmaz, Ö. (2010). İlköğretim Müfettişlerinin Mesleki Alanda Teknoloji Kullanımı İle Bilgisayar Kaygısı Düzeyleri. Gaziosmanpaşa Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Tokat
There are 30 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Research Article
Authors

Vedat Aktepe This is me

Publication Date August 1, 2011
Published in Issue Year 2011 Volume: 12 Issue: 3

Cite

APA Aktepe, V. (2011). SINIF ÖĞRETMENLERİNİN DERSLERİNDE BİLGİSAYARI KULLANIMLARINA İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 12(3), 75-92.

2562219122   19121   19116   19117     19118       19119       19120     19124