BibTex RIS Cite

Adolescent Students’ Reading Habits

Year 2010, Volume: 11 Issue: 3, 1 - 21, 01.08.2010

Abstract

This study was carried out in order to understand the reading habits of 8th, 9th,10th,11th and 12th grade students in their free times who are in their adolescence period. These findings were gathered by applying the questionnaires on secondary and high school students coming from different socio- economic classes, in the first term of the of the 2009-2010 Academic Year in Kirsehir.This study included 627 students. Results part were designed according to the frequency F percentage % , arithmetic mean and standart deviation of the responses given by students.Some of the results can be summed up in this way: '' 239 of the subjects were girls and 388 of them were boys. Our findings implies that reading frequency of the female students are greater than the male ones' reading frequency, parents' training level promote reading frequency and 8th grade studets read much more than the 11th and12th grade students

References

  • Acıyan, A. A. (2008). Ortaöğretim öğrencilerinin okuma alışkanlıkları ve akademik başarı düzeyi arasındaki ilişki. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Yeditepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Yönetimi ve Denetimi Programı.
  • Aksaçlıoğlu, A. G.; Yılmaz, B. (2007). Öğrencilerin televizyon izlemeleri ve bilgisayar kullanmalarının okuma alışkanlıkları üzerine etkisi. Türk Kütüphaneciliği. 21, 1. s.3-28.
  • Akyol, H. (2008). Türkçe ilk okuma yazma öğretimi. Ankara: Pegema.
  • Allen, K, & Ingulsrud John E. (2003). Manga literacy: Popular culture and the reading habits of Japanese college students. Reading Association. 46:8. pp. 674-683.
  • Arıcı, A. F. (2005). İlköğretim ikinci kademe öğrencilerinin okuma durumları (beceri-ilgi- alışkanlık-eğilim). Yayınlanmamış Doktora Tezi. Atatürk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Aydın Yılmaz, Z. (2006). Sınıf öğretmeni adaylarının okuma alışkanlığı. İlköğretim Online. 5 (1). s.1-6.
  • Balcı, A. (2009). İlköğretim 8. sınıf öğrencilerinin okuma alışkanlık ve ilgileri üzerine bir araştırma. Yayınlanmamış Doktora Tezi. Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Başar, F. (1997). Orta birinci sınıfa devam eden çocukların kitap okuma alışkanlıklarının incelenmesi. Çağdaş Eğitim. s.35-38.
  • Demirel, Ö. (1999). Türkçe öğretimi. Ankara: Pegema.
  • Gönen, M.; Öncü, Ç. E.; Işıtan, S. (2004). İlköğretim 5., 6. ve 7. sınıf öğrencilerinin okuma alışkanlıklarının incelenmesi. Milli Eğitim. S.164.
  • Gönen, M. (2004). Öğretim boyunca okuma alışkanlığı. Okuma Kültürü ve Okullarda Uygulama Sorunları Toplantısı. Ankara: Devlet Kitapları Müdürlüğü.
  • Güneş, F. (2009). Hızlı okuma ve anlamı yapılandırma. Ankara: Nobel.
  • Hızlan, D. (2004). Okuma ve okutma kültürü. Okuma Kültürü ve Okullarda Uygulama Sorunları Toplantısı. Ankara: Devlet Kitapları Müdürlüğü.
  • Hopper, R. (2005). What are teenagers reading? Adolescent fiction reading habits and reading choices. Literacy. November. s.113-120.
  • Hughes-Hassell, S. & Rodge, P. (2007). The leisure reading habits of urban adolescents. International Reading Association. pp. 22-33.
  • Karakoç. M. (2005). Lise birinci sınıf öğrencilerin okuma ilgi ve alışkanlıkları üzerine bir inceleme. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Dokuz Eylül Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Karasar, N. (2008). Bilimsel araştırma yöntemi. Ankara: Nobel.
  • Keleş, Ö. (2006). İlköğretim 4. ve 5. sınıf öğrencilerinde kitap okuma alışkanlığının incelenmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Kenter, Y. (2004). Okuma Kültürü ve Okullarda Uygulama Sorunları Toplantısı. Ankara: Devlet Kitapları Müdürlüğü.
  • Korkmaz, İ. (2007). Üniversite birinci sınıfta okuyan öğrencilerin lise döneminde kitap okuma durumlarının incelenmesi. Eurasian Journal of Educational Research. 27, s.127-138.
  • Kurulgan, M. Çekerol, G. S. (2008). Öğrencilerin okuma ve kütüphane kullanmaları üzerine bir araştırma. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. C.8. s. 237- 258.
  • Manguel, A. (2007). Okumanın tarihi. (Çev. Füsun Elioğlu). İstabul: YKY.
  • Mokhtari, K& Reichard, C. A. &Gardner, A. (2009). The impact of internet and television use on the reading habits and practices of college students. Journal of Adolescents & Adult Literacy. April. s.609-619.
  • Odabaş, H. Odabaş, Z. Y. Polat, C. (2008). Üniversite öğrencilerinin okuma alışkanlığı: Ankara Üniversitesi örneği. Bilgi Dünyası. 9 (2). S.431-465.
  • Sağlam, M. Suna, Ç. Çengelci, T. (2008). Öğretmen adaylarının okuma alışkanlığını etkileyen görüş ve önerileri. Milli Eğitim. S.178. s.8-23.
  • Smaragdi, U. J. & Jönsson, A. (2006). Book reading in leisure time: long- term changes in young peoples’ book reading habits. Scandinavian Journal of Educational Research. 50:5. pp.519-550.
  • Steinberg, L. (2007). Ergenlik. (Çev. Figen Çok vd.). Ankara: İmge Kitabevi.
  • Tazebay, A. (1995). İlkokul 3. ve 4. sınıf öğrencilerinin okuma becerilerinin okuduğunu anlamaya etkisi. Yayınlanmamış Doktora Tezi, Hacettepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Wittrock, M. C. (1981). Reading comprehension. In F. J. Pirozzolo & M. C. Wittrock (Eds.), Neuropsychological and cognitive processes of reading (pp. 229-259). New York: Academic.
  • Yılmaz, B. (1995). Okuma sosyolojisi: Ankara’da oturanların okuma alışkanlıkları üzerine bir araştırma. Türk Kütüphaneciliği. 9 (3). S.325-336.
  • URL 1 http://earged.meb.gov.tr/pisa/dil/tr/sunum.html (İndirilme tarihi: 28 Ekim 2009)

ERGENLİK DÖNEMİ ÖĞRENCİLERİNİN OKUMA ALIŞKANLIKLARI

Year 2010, Volume: 11 Issue: 3, 1 - 21, 01.08.2010

Abstract

Bu çalışma ergenlik dönemi içerisinde bulunan 8, 9, 10, 11 ve 12. sınıf öğrencilerinin boş zamanlarında okuma alışkanlıklarını belirlemek amacıyla gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın bulguları 2009-2010 eğitim- öğretim yılının birinci döneminde Kırşehir il merkezindeki farklı sosyo-ekonomik düzeyden ilköğretim ve ortaöğretim öğrencilerine anket uygulanarak elde edilmiştir. Anket çalışması 627 öğrenciye uygulanmıştır. Bulgular kısmı öğrencilerin ankete verdikleri cevapların frekans f , yüzde % , aritmetik ortalama X ve standart sapma ss değerleri kullanılarak oluşturulmuştur. Bulguların bir kısmı şu şekilde özetlenebilir: Örneklemdeki öğrencilerin 239’u kız, 388’i erkek öğrencilerden oluşmaktadır. Elde edilen verilere göre kız öğrencilerin okuma sıklıklarının erkek öğrencilere göre daha fazla olduğu; anne-baba eğitim düzeyinin okuma sıklığını artırdığı, 8. sınıf öğrencilerinin 11 ve 12. sınıf öğrencilerine göre daha fazla okuduğu tespit edilmiştir.

References

  • Acıyan, A. A. (2008). Ortaöğretim öğrencilerinin okuma alışkanlıkları ve akademik başarı düzeyi arasındaki ilişki. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Yeditepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Yönetimi ve Denetimi Programı.
  • Aksaçlıoğlu, A. G.; Yılmaz, B. (2007). Öğrencilerin televizyon izlemeleri ve bilgisayar kullanmalarının okuma alışkanlıkları üzerine etkisi. Türk Kütüphaneciliği. 21, 1. s.3-28.
  • Akyol, H. (2008). Türkçe ilk okuma yazma öğretimi. Ankara: Pegema.
  • Allen, K, & Ingulsrud John E. (2003). Manga literacy: Popular culture and the reading habits of Japanese college students. Reading Association. 46:8. pp. 674-683.
  • Arıcı, A. F. (2005). İlköğretim ikinci kademe öğrencilerinin okuma durumları (beceri-ilgi- alışkanlık-eğilim). Yayınlanmamış Doktora Tezi. Atatürk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Aydın Yılmaz, Z. (2006). Sınıf öğretmeni adaylarının okuma alışkanlığı. İlköğretim Online. 5 (1). s.1-6.
  • Balcı, A. (2009). İlköğretim 8. sınıf öğrencilerinin okuma alışkanlık ve ilgileri üzerine bir araştırma. Yayınlanmamış Doktora Tezi. Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Başar, F. (1997). Orta birinci sınıfa devam eden çocukların kitap okuma alışkanlıklarının incelenmesi. Çağdaş Eğitim. s.35-38.
  • Demirel, Ö. (1999). Türkçe öğretimi. Ankara: Pegema.
  • Gönen, M.; Öncü, Ç. E.; Işıtan, S. (2004). İlköğretim 5., 6. ve 7. sınıf öğrencilerinin okuma alışkanlıklarının incelenmesi. Milli Eğitim. S.164.
  • Gönen, M. (2004). Öğretim boyunca okuma alışkanlığı. Okuma Kültürü ve Okullarda Uygulama Sorunları Toplantısı. Ankara: Devlet Kitapları Müdürlüğü.
  • Güneş, F. (2009). Hızlı okuma ve anlamı yapılandırma. Ankara: Nobel.
  • Hızlan, D. (2004). Okuma ve okutma kültürü. Okuma Kültürü ve Okullarda Uygulama Sorunları Toplantısı. Ankara: Devlet Kitapları Müdürlüğü.
  • Hopper, R. (2005). What are teenagers reading? Adolescent fiction reading habits and reading choices. Literacy. November. s.113-120.
  • Hughes-Hassell, S. & Rodge, P. (2007). The leisure reading habits of urban adolescents. International Reading Association. pp. 22-33.
  • Karakoç. M. (2005). Lise birinci sınıf öğrencilerin okuma ilgi ve alışkanlıkları üzerine bir inceleme. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Dokuz Eylül Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Karasar, N. (2008). Bilimsel araştırma yöntemi. Ankara: Nobel.
  • Keleş, Ö. (2006). İlköğretim 4. ve 5. sınıf öğrencilerinde kitap okuma alışkanlığının incelenmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Kenter, Y. (2004). Okuma Kültürü ve Okullarda Uygulama Sorunları Toplantısı. Ankara: Devlet Kitapları Müdürlüğü.
  • Korkmaz, İ. (2007). Üniversite birinci sınıfta okuyan öğrencilerin lise döneminde kitap okuma durumlarının incelenmesi. Eurasian Journal of Educational Research. 27, s.127-138.
  • Kurulgan, M. Çekerol, G. S. (2008). Öğrencilerin okuma ve kütüphane kullanmaları üzerine bir araştırma. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. C.8. s. 237- 258.
  • Manguel, A. (2007). Okumanın tarihi. (Çev. Füsun Elioğlu). İstabul: YKY.
  • Mokhtari, K& Reichard, C. A. &Gardner, A. (2009). The impact of internet and television use on the reading habits and practices of college students. Journal of Adolescents & Adult Literacy. April. s.609-619.
  • Odabaş, H. Odabaş, Z. Y. Polat, C. (2008). Üniversite öğrencilerinin okuma alışkanlığı: Ankara Üniversitesi örneği. Bilgi Dünyası. 9 (2). S.431-465.
  • Sağlam, M. Suna, Ç. Çengelci, T. (2008). Öğretmen adaylarının okuma alışkanlığını etkileyen görüş ve önerileri. Milli Eğitim. S.178. s.8-23.
  • Smaragdi, U. J. & Jönsson, A. (2006). Book reading in leisure time: long- term changes in young peoples’ book reading habits. Scandinavian Journal of Educational Research. 50:5. pp.519-550.
  • Steinberg, L. (2007). Ergenlik. (Çev. Figen Çok vd.). Ankara: İmge Kitabevi.
  • Tazebay, A. (1995). İlkokul 3. ve 4. sınıf öğrencilerinin okuma becerilerinin okuduğunu anlamaya etkisi. Yayınlanmamış Doktora Tezi, Hacettepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Wittrock, M. C. (1981). Reading comprehension. In F. J. Pirozzolo & M. C. Wittrock (Eds.), Neuropsychological and cognitive processes of reading (pp. 229-259). New York: Academic.
  • Yılmaz, B. (1995). Okuma sosyolojisi: Ankara’da oturanların okuma alışkanlıkları üzerine bir araştırma. Türk Kütüphaneciliği. 9 (3). S.325-336.
  • URL 1 http://earged.meb.gov.tr/pisa/dil/tr/sunum.html (İndirilme tarihi: 28 Ekim 2009)
There are 31 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Research Article
Authors

Remzi Can This is me

Mustafa Türkyılmaz This is me

Abdulkerim Karadeniz This is me

Publication Date August 1, 2010
Published in Issue Year 2010 Volume: 11 Issue: 3

Cite

APA Can, R., Türkyılmaz, M., & Karadeniz, A. (2010). ERGENLİK DÖNEMİ ÖĞRENCİLERİNİN OKUMA ALIŞKANLIKLARI. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 11(3), 1-21.

2562219122   19121   19116   19117     19118       19119       19120     19124