Araştırmada “İlköğretim kurumlarına devam eden 6 -7 yaş grubu çocukların serbest resim çalışmalarında yaptıkları, resme dayalı olarak anlattıkları öykülerde kullandıkları hece, kelime ve cümle sayıları; yaş, cinsiyet ve sosyoekonomik düzey değişkenleri açısından incelenmiştir. Araştırmanın örneklemi, anasınıfına devam eden 6 yaş çocuklarından 36, ilköğretim 1. sınıfa devam eden 7 yaş çocuklardan 36 olmak üzere toplam 72 çocuktan oluşturmaktadır. Araştırma sonucunda, kız ve erkek çocukların heceleri, kelimeleri ve cümleleri kullanma düzeylerinin aynı olduğu saptanmıştır. Öykülerdeki heceler, kelimeler ve cümleler yaş değişkeni açısından incelendiğinde, yedi yaşındaki çocukların heceleri altı yaşındaki çocuklardan daha fazla kullandıkları görülmüştür. Ayrıca sosyoekonomik düzey değişkeni açısından hece, kelime ve cümle sayıları incelendiğinde, üst sosyoekonomik düzeydeki çocukların alt sosyoekonomik düzeydeki çocuklara göre daha fazla kelime ve cümle kullandıkları saptanmıştır.
In this study, the number of syllables, words and sentences 6 and 7-year old children use in the stories they tell based on their free painting tasks were examined in terms of age, sex and socio-economic level variables. As for the sample, it consists of totally 72 7-year old children, 36 of whom go to pre-school and 36 of whom go to first class in primary school. The result of the study has shown that the level of girls’ and boys’ use of syllables, words and sentences are the same. When the syllables, words and sentences in the stories are examined in terms of age variable, it is seen that 7-year-old children use more syllables than 6-year-olds. In addition, in terms of socio-economic level variable when syllables, words and sentences are examined, it is found out that children from upper socio-economic level use more words and sentences than children from lower socio-economic level
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | August 1, 2010 |
Published in Issue | Year 2010 Volume: 11 Issue: 3 |