Eğitim ve öğretim güncel olaylarla ilişkilendirilmelidir. Yeni öğrenilen bilgilerin günlük hayata uygulanması bu şekilde gerçekleşir. Bu çalışmada ilköğretim 4.-7. sınıf öğrencilerinin, sosyal bilgiler dersinde güncel olayların işlenişine ve bazı güncel olaylara ilişkin görüşleri tespit edilmeye çalışılmıştır. Nitel araştırma olarak desenlenen bu çalışmada, öğrenci görüşleri görüşme formu ile tespit edilmiştir Elde edilen veriler içerik analizi yapılarak değerlendirilmiştir. Araştırma grubunu Ankara'da okuyan 48 ilköğretim 4.-7. sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Çalışma sonucunda, ilköğretim öğrencilerinin önemli gördükleri güncel konular ve kişiler belirlenmiş; güncel olaylardan yola çıkılarak gelecek yıllarda yaşanabilecek önemli sorunlar öğrenci görüşleri çerçevesinde belirlenmeye çalışılmıştır. Ayrıca, öğrencilerin sosyal bilgiler derslerinde güncel olaylardan etkili bir şekilde faydalanma durumları ve sosyal bilgiler öğretmenlerinin derslerde güncel olayları ve ilgili materyalleri kullanma durumları incelenmiştir. Çalışma, gelecekte güncel olayların eğitim-öğretimde kullanımına ilişkin olarak yapılacak nicel çalışmalara yol göstermesi bakımından önemlidir.
Education and teaching should be linked with the current events. The application of newly learned knowledge into real life occurs in this way. In this study, it has been tried to be determined the views of 4th-7th grade students in primary education about process current events in social studies lessons, and some current events. In this study the views of students has been determined with conversation form as qualitative research. Obtained data has been evaluated with content analysis method. The population of research consist of 48 primary education students schooling in Ankara. As a conclusion of study, important topics and persons that considering by primary education students has been determined and it is tried to be detect possible problems which may occur in future years based on students views. Furthermore, the effective utility of students from current events in social studies lessons and the case of social studies teacher’s use of currents events and related materials in lessons has been examined. The importance of this study comes from the fact that it will direct future quantitative research into the use of current events in inservice education
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | May 1, 2010 |
Published in Issue | Year 2010 Volume: 11 Issue: 2 |