Bu araştırmanın temel amacı, ilköğretim öğrencilerinin işçi ve havuz problemleri konusunda karşılaştıkları zorlukları belirlemektir. 2005 yılından bu yana uygulamaya konan matematik öğretim programında yapılan değişiklikler arasında altı çizilen hususlardan biri olan işçi ve havuz problemlerinin ayrı bir başlık altında müfredatta görünmemesine öğretilmesi gereken konular arasından çıkarılmış gibi bir anlam yüklenilmiştir. Bu çalışmanın diğer bir amacı bu düşüncenin yanlış olduğunu ortaya koymaktır. Araştırmanın örneklemini, Gaziantep merkezinde bulunan bir ilköğretim okulunda 8. sınıfta okuyan 92 öğrenci oluşturmaktadır. Verilerin toplanması aşamasında, öğrencilerin işçi ve havuz problemleri ile ilgili soruları yapabilme becerilerini yoklayan 5 tane açık uçlu sorudan oluşan sınav uygulanmıştır. Toplanan verilerin analizinde frekans tablolarından yararlanılmıştır. Araştırmanın sonuçlarına göre öğrencilerin işçi ve havuz problemleri konusunda oran orantı, yüzde hesaplamaları gibi temel konulardaki eksikliklerinden ve muhakeme yapamamalarından kaynaklanan öğrenme zorlukları çektikleri ortaya konmuştur.
The principal aim of this study is to determine the difficulties elementary school students face in the subject of worker and pool problems. Worker and pool problems were among the subjects which were changed in mathematics education program applied since 2005. The fact that these problems are not included in the curriculum as separate subjects suggests that these problems were excluded from the curriculum. Another aim of the study is to prove that this idea is wrong. Study sampling consisted of a total of 92 8. grade students enrolled in an elementary school in Gaziantep province. In data collection, the students were administered an exam containing 5 open-ended worker and pool problems for determining the problem solving skills of the students. Frequency tables were used in data analysis. According to the findings of the study, the students faced learning difficulties in the subjects of pool and worker problems due to lack reasoning skills and background knowledge on basic subjects such as ratio-proportion and percentage calculation
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | May 1, 2010 |
Published in Issue | Year 2010 Volume: 11 Issue: 2 |