BibTex RIS Cite

ÖĞRETMEN ADAYLARININ KENDİNİ AYARLAMA PSİKOLOJİLERİNİN BELİRLENMESİNE YÖNELİK BİR DURUM ÇALIŞMASI

Year 2009, Volume: 10 Issue: 3, 129 - 134, 01.08.2009

Abstract

Yapılan çalışma ile Ahi Evran Üniversitesi Eğitim Fakültesi’nde öğrenim gören 4. sınıf öğrencilerinin Kendini Ayarlama Psikolojilerinin cinsiyete ve öğrenim gördükleri Anabilim Dalına göre farklılaşma gösterip göstermediği araştırılmıştır. Bu araştırmada betimsel yöntem kullanılmıştır. Araştırmada; Bacanlı 1990 , tarafından Türkçe’ye uyarlanan “Kendini Ayarlama Ölçeği KAÖ ” kullanılmıştır. Bu ölçek Sınıf Öğretmenliği ABD, Fen Bilgisi Öğretmenliği ABD, Sosyal Bilgiler Öğretmenliği ABD ve Türkçe Öğretmenliği ABD’da öğrenim gören 4. sınıf öğrencilerinden oluşan toplam 251 öğrenciye 2005-2006 eğitim yılında uygulanmıştır. Araştırmanın genel amacı çerçevesinde elde edilen verilerin gerekli istatistiksel çözümleri için SPSS Statistical Packet for Social Sciences programından yararlanılmış ve elde edilen verilerin yorumlanmasında frekans f , yüzde % , t-testi ve Tek Yönlü Varyans Analizi One-Way ANOVA yöntemleri kullanılmıştır. Araştırmanın sonucunda; Kırşehir Eğitim Fakültesi’ndeki farklı anabilim dallarında öğrenim gören öğrencilerin Kendilerini Ayarlama Psikolojileri arasında anlamlı bir fark görülmemiştir. Bununla beraber öğrencilerin cinsiyetlerine göre de Kendini Ayarlama Psikolojileri değişmemektedir.

References

  • Akkök, F. (1996). İlköğretimde sosyal becerilerin geliştirilmesi. Ankara: MEB. Yayinlari.
  • Altıntaş, M. (1991). Kendini ayarlama becerisi ve arkadaşlık ilişkileri. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ankara
  • Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara. Bacanlı, H. (1990). Kendini ayarlama becerisinin çeşitli değişkenlerle ilişkisi. Yayınlanmamış Doktora Tezi, Ankara
  • Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara. Bacanlı, H. (2004). Sosyal ilişkilerde benlik: Kendini ayarlama psikolojisi. İstanbul MEB Yayınları.. Cartledge, G., & Milburn, J. F. (1995). Teaching social skills to children and youth: Innovative approaches. Massachusetts
  • Allyn and Bacon, Inc. Demir, K. (2002). Türkiye'deki resmi ve özel lise öğretmenlerinin izlenim yönetimi. Yayınlanmamış Doktora Tezi, Ankara
  • Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara. Elksnin, L. K., & Elksnin, N. (1995). Assessment and insruction of social skills. California: Singular Publishing Group, Inc. Haris, K. R., Friedlander, B. D., Saddler, B., Frizzelle, R., & Graham, S. (2005). Self-monitoring of attention versus self
  • monitoring of academic performance: Effects among students with ADHD in the general education classroom. The
  • Journal of Special Education, 39, 145-156. Jitendra, A. K., Hoppes, M. K. & Xin, Y.P. (2000). Enhancing main idea comprehension for students with learning problems
  • The role of a summarization strategy and self-monitoring instruction. The Journal of Special Education, 34, 127- 139. Kağıtçıbaşı, Ç. (1998). İnsan ve insanlar. İstanbul: Evrim Basım Yayım Dağıtım. Klein, O., Snyder, M.. & Livingston, R. W. (2004). Prejudice on the stage: Self-monitoring and the public expression of group attitudes. British Journal of Social Psychology, 43, 299-314. Lafçı, S. (1999). Bazı mesleklere göre kendini ayarlama arasındaki farklar. Yayınlanmamış Yüksek lisans Tezi, Uludağ
  • Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Bursa. Lan, W. (2005). Self-monitoring and its relationship with educational level and task importance. Educational Pyschology, 25, 109-127. Leary, M. R. (1996). Self-presentatfon, impression management and interpersonel behaviour. Oxford: Westview Press. Ledema, J. & Poppe, M. ( 1994). The effect of self-presentation on social value orientation. Journal of Social Psychology, 134, 771- 783. Noël, N. M.., Michaels, C. & Levas, M. G. (2003). The relationship of personality traits and self-monitoring behavior to
  • choice of business major. Journal of Education for Business, 153-157. Öztemel, K. (2000). Kendini ayarlama becerilerini algılamaları farklı öğretmenlerin rehberlik anlayışlarının bazı
  • değişkenler açısından incelenmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler
  • Enstitüsü, Ankara. Reid, R. (1996). Research in the self-monitoring with students with learning disabilities: The present, the prospects, the
  • pitfalls. Journal of Learning Disabilities, 29, 317-331. Rock, M. L (2005). Use of strategic self-monitoring to enhance academic engagement, productivity, and accuracy of student
  • with and without exceptionalities. Journal of Positive Behavior Interventions, 7, 3-17. Rosenfeld, P., Giacakme R. A. & Riordan C. (1995). Impression management in organization. New York: Routhled. Snyder, M. (1972). Individual differences and the self-control of expressive behavior, DAL , 33, 4533A- 4534A. Ündal, A. (1996). Kendini ayarlama becerisinin Hollanda’nın mesleki kişilik tiplerine göre çeşitli değişkenlerden
  • incelenmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.

Determination of Teacher Candidates’ Self-Monitoring: A Case Study

Year 2009, Volume: 10 Issue: 3, 129 - 134, 01.08.2009

Abstract

The purpose of this descriptive research is to discern whether teacher candidates’ self-monitoring vary singnificantly according to gender and department. The measurent instrument is a self-monitoring scale, which was adapted to Turkish by Hasan Bacanlı, was used in this descriptive study by researchers. The study was conducted with 251 senior year students at the Department of Elementary Science, Social, Turkish and Class Teachers Training Programs of Kırşehir Education Faculty at Ahi Evran University. Frequency, Percent, Analysis of Varyans, Scheffe Test, T-Test were utilized in data analysis. In conclusion, results showed that significant differences between teacher candidates were not found according to department an gender. From this results, it can be said that self-monitoring do not indicate difference according to department and gender

References

  • Akkök, F. (1996). İlköğretimde sosyal becerilerin geliştirilmesi. Ankara: MEB. Yayinlari.
  • Altıntaş, M. (1991). Kendini ayarlama becerisi ve arkadaşlık ilişkileri. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ankara
  • Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara. Bacanlı, H. (1990). Kendini ayarlama becerisinin çeşitli değişkenlerle ilişkisi. Yayınlanmamış Doktora Tezi, Ankara
  • Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara. Bacanlı, H. (2004). Sosyal ilişkilerde benlik: Kendini ayarlama psikolojisi. İstanbul MEB Yayınları.. Cartledge, G., & Milburn, J. F. (1995). Teaching social skills to children and youth: Innovative approaches. Massachusetts
  • Allyn and Bacon, Inc. Demir, K. (2002). Türkiye'deki resmi ve özel lise öğretmenlerinin izlenim yönetimi. Yayınlanmamış Doktora Tezi, Ankara
  • Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara. Elksnin, L. K., & Elksnin, N. (1995). Assessment and insruction of social skills. California: Singular Publishing Group, Inc. Haris, K. R., Friedlander, B. D., Saddler, B., Frizzelle, R., & Graham, S. (2005). Self-monitoring of attention versus self
  • monitoring of academic performance: Effects among students with ADHD in the general education classroom. The
  • Journal of Special Education, 39, 145-156. Jitendra, A. K., Hoppes, M. K. & Xin, Y.P. (2000). Enhancing main idea comprehension for students with learning problems
  • The role of a summarization strategy and self-monitoring instruction. The Journal of Special Education, 34, 127- 139. Kağıtçıbaşı, Ç. (1998). İnsan ve insanlar. İstanbul: Evrim Basım Yayım Dağıtım. Klein, O., Snyder, M.. & Livingston, R. W. (2004). Prejudice on the stage: Self-monitoring and the public expression of group attitudes. British Journal of Social Psychology, 43, 299-314. Lafçı, S. (1999). Bazı mesleklere göre kendini ayarlama arasındaki farklar. Yayınlanmamış Yüksek lisans Tezi, Uludağ
  • Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Bursa. Lan, W. (2005). Self-monitoring and its relationship with educational level and task importance. Educational Pyschology, 25, 109-127. Leary, M. R. (1996). Self-presentatfon, impression management and interpersonel behaviour. Oxford: Westview Press. Ledema, J. & Poppe, M. ( 1994). The effect of self-presentation on social value orientation. Journal of Social Psychology, 134, 771- 783. Noël, N. M.., Michaels, C. & Levas, M. G. (2003). The relationship of personality traits and self-monitoring behavior to
  • choice of business major. Journal of Education for Business, 153-157. Öztemel, K. (2000). Kendini ayarlama becerilerini algılamaları farklı öğretmenlerin rehberlik anlayışlarının bazı
  • değişkenler açısından incelenmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler
  • Enstitüsü, Ankara. Reid, R. (1996). Research in the self-monitoring with students with learning disabilities: The present, the prospects, the
  • pitfalls. Journal of Learning Disabilities, 29, 317-331. Rock, M. L (2005). Use of strategic self-monitoring to enhance academic engagement, productivity, and accuracy of student
  • with and without exceptionalities. Journal of Positive Behavior Interventions, 7, 3-17. Rosenfeld, P., Giacakme R. A. & Riordan C. (1995). Impression management in organization. New York: Routhled. Snyder, M. (1972). Individual differences and the self-control of expressive behavior, DAL , 33, 4533A- 4534A. Ündal, A. (1996). Kendini ayarlama becerisinin Hollanda’nın mesleki kişilik tiplerine göre çeşitli değişkenlerden
  • incelenmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
There are 16 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Research Article
Authors

Kasım Yıldırım This is me

Aykut Emre Bozdoğan This is me

Publication Date August 1, 2009
Published in Issue Year 2009 Volume: 10 Issue: 3

Cite

APA Yıldırım, K., & Bozdoğan, A. E. (2009). ÖĞRETMEN ADAYLARININ KENDİNİ AYARLAMA PSİKOLOJİLERİNİN BELİRLENMESİNE YÖNELİK BİR DURUM ÇALIŞMASI. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 10(3), 129-134.

2562219122   19121   19116   19117     19118       19119       19120     19124