Bu çalışma Türk Eğitim Sisteminde zorunlu eğitimin değerlendirilmesi üzerine betimsel bir çalışmasıdır. Zorunlu eğitim, Türk Milli Eğitim sisteminde bütün vatandaşlara sekiz yıl olarak, devlet tarafından parasız verilmektedir. Bununla birlikte, Türkiye’deki birçok özel faktörden dolayı bu uygulama nicel ve nitel olarak etkili bir şekilde gerçekleştirilmemektedir. Birleştirilmiş sınıflarda öğretim ve taşımalı eğitim Türk Milli Eğitim Sisteminde çok önemli yer teşkil etmektedir. Birleştirilmiş sınıflarda öğretim ve taşıma uygulamaları Türkiye’de kırsal alanların bir problemi olarak kabul edilmektedir. Zorunlu eğitim uygulamaları ve politikaları cumhuriyet döneminde birçok yetersizlikler göstermektedir. Kırsal alanlardaki eğitimin bu temel yetersizlikleri madde-insan kaynakları ve programın uygulamasından kaynaklanmaktadır.
Türk Milli Eğitim Sistemi Birleştirilmiş sınıflarda öğretim İlköğretim programı Taşımalı eğitim uygulaması
This study is a descriptive study and aims to an evaluation on Compulsory education in Turkish National System. Compulsory education in the Turkish National Education System is the education that is given freely and equally, to all citizens who have reached the school age, for an 8 year period by the state. However, this application has not been realized sufficiently as defined qualitatively and quantitatively because of some special conditions in Turkey. There are numerous factors which are responsible for this consequence. The application of joint classes and transportable education in primary schools is very important in the system of Turkish National Education. Education in joint classes and transportable applications are considered a problem of compulsory education in the rural areas of Turkey. Compulsory education policies and applications in the Republic era have lots of inadequacies with respect to the creation of quality in the compulsory education system. This problem of quality mainly results from the education circumstances in rural schools, the inadequacy of the applied program and the insufficiency of material – human resources
Turkish National Education System Instruction of Joining Classroom School Primary School Curriculum
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | May 1, 2009 |
Published in Issue | Year 2009 Volume: 10 Issue: 2 |