Bu araştırmanın amacı eğitim fakültesi öğrencilerinin fakülte ile informal etkileşim düzeyleri ve bu etkileşimlerin akademik başarılarıyla ilişkisini tespit etmektir. Araştırma Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi ve Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi İngilizce öğretmenliği ve rehberlik ve psikolojik danışmanlık programlarına kayıtlı 285 öğrenci üzerinde yapılmıştır. Araştırma sonucunda öğrencilerin fakülte ile informal etkileşimlerinin yeterli düzeyde olmadığı ortaya çıkmıştır. Öğrenciler bölümleri hakkında pek olumlu düşüncelere sahip olmayıp, sosyal etkinliklere de pek katılmamaktadırlar. Araştırmada ayrıca öğretim elemanlarının öğrencilere yönelik olumlu yönde davranışları olmakla birlikte, öğrencilerin öğretim elemanları ile etkileşimlerinden çok yarar sağlamadıklarını düşündükleri tespit edilmiştir. Araştırmada öğrencilerin akademik başarıları ile informal etkileşimleri arasında bir ilişki bulunamamıştır.
Öğrenci-fakülte etkileşimi öğrenci-öğretim elemanı etkileşimi eğitim fakültesi informal etkileşim
The purpose of this study is to determine the informal contacts of educatıon faculty students and these informal contacts correlate to their academic achievement. This study was conducted with 285 students at the Uludağ University Education Faculty and Gazi University Gazi Education Faculty, departments of Teaching of English Language and Guidance and Counceling. This research revealed that students’ contacts with faculty are not adequate level. Students have some negative thoughts about the their department and they are not participate social activities. Later, althought professors’ behaviors to students are positive, students thinks that they can profit by these informal contacts. Finally, it was not found a correlate between academic achievement and informal contacts
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | May 1, 2009 |
Published in Issue | Year 2009 Volume: 10 Issue: 2 |