BibTex RIS Cite

EĞİTİM BİLİMLERİ DOKTORA ÖĞRENCİLERİNİN İSTATİSTİKSEL BİLGİ YETERLİLİKLERİ

Year 2009, Volume: 10 Issue: 1, 141 - 151, 01.01.2009

Abstract

Doktora eğitimi, bilim insanı yetiştirmenin en önemli basamağıdır. Bu eğitimin sonunda bireylerden beklenen bilim insanı adayları olarak yeni bilgiler üretmeleridir. Doktora eğitiminin amacı: öğrenciye bağımsız araştırma yapmak, bilimsel olayları geniş ve derin bir bakış açısı ile irdeleyerek yorum yapmak ve yeni sentezlere ulaşmak için gerekli adımları belirleme yeteneği kazandırmaktır. Bu amaçlardan yola çıkarak doktora eğitimi almış ya da almakta olan bir bireyin sahip olması gereken bazı yeterlilikler olduğu söylenebilir. Bu yeterlilikler, bağımsız araştırma yapabilme, alanındaki bilimsel gelişmeleri izleyebilme ve yorumlayabilme, ayrımlama ve bileştirme yapabilme olarak sayılabilir.

References

  • Allison, D., Gorman, B. S. (1993) “Some Of The Most Common Questıons Asked Of Statıstıcal Consultants: Our Favorıte Responses And Recommended Readıngs” Genetic, Social & General Psychology Monographs: May 93, Vol. 119 Issue 2, p155, 31p
  • Arıcı, H. (1991) İstatistik: Yöntemler ve Uygulamalar. Meteksan, Ankara
  • Balcı, A. (2004) Sosyal Bilimlerde Araştırma, Yöntem, Teknik ve İlkeler. PegemA Yayınları, Ankara
  • Büyüköztürk, Ş. (2006) Sosyal Bilimler İçin Veri Analizi El Kitabı. PegemA Yayınları, Ankara.
  • Çakır, F. (2000) Sosyal Bilimlerde İstatistik. Alfa Yayınları, İstanbul Karasar, N. (2003) Bilimsel Araştırma Yöntemi. Nobel Yayın Dağıtım. Ankara Köklü, N., Büyüköztürk, Ş., Coklu, Ö. (2006) Sosyal Bilimler İçin İstatistik. PegemA Yayınları, Ankara
  • Köklü, N, Büyüköztürk, Ş. (1999) “Eğitim Bilimleri Alnında Öğrenim Gören Lisansüstü Öğrencilerin Araştırma Yeterlilikleri Konusunda Öğretim Üyelerinin Görüşleri” Eğitim ve Bilim, Cilt: 23, Sayı 112. Sf: 18-27.
  • Köklü, N. (1999) “Yüksek Lisans ve Doktora Öğrencilerinin İstatistik Konusunda Yardımcı Olan Danışmalara En Çok Yönelttikleri Sorular” Eğitim ve Bilim, Cilt: 23, Sayı 112. Sf: 65-68.

Statistical Competency of the Postgraduate Students

Year 2009, Volume: 10 Issue: 1, 141 - 151, 01.01.2009

Abstract

Postgraduate education is one of the most important step of educating a scientist. At the end of this education individuals are expected to produce new science as entrant scientists. The aim of postgraduate education is to bring in the ability of making independent reseach, the ability to examine the scientific facts broadly and deeply and the ability to analize and synthesis. In accordance with these aims it can be stated that a postgraduate student must have some competencies and the statistical competency is one of them. In this research it is attempt to define the statistical competency of postgraduate students and to suggest ideas for the solutions. The population of the reseach is postgraduate students of the Eduacational Sciences Departmant in Gazi University, Ankara University and Hacettepe University. The conclusion drawn from the research is that the statistical competency of the postgraduate students is not sufficient and they have need and demand for statistics education

References

  • Allison, D., Gorman, B. S. (1993) “Some Of The Most Common Questıons Asked Of Statıstıcal Consultants: Our Favorıte Responses And Recommended Readıngs” Genetic, Social & General Psychology Monographs: May 93, Vol. 119 Issue 2, p155, 31p
  • Arıcı, H. (1991) İstatistik: Yöntemler ve Uygulamalar. Meteksan, Ankara
  • Balcı, A. (2004) Sosyal Bilimlerde Araştırma, Yöntem, Teknik ve İlkeler. PegemA Yayınları, Ankara
  • Büyüköztürk, Ş. (2006) Sosyal Bilimler İçin Veri Analizi El Kitabı. PegemA Yayınları, Ankara.
  • Çakır, F. (2000) Sosyal Bilimlerde İstatistik. Alfa Yayınları, İstanbul Karasar, N. (2003) Bilimsel Araştırma Yöntemi. Nobel Yayın Dağıtım. Ankara Köklü, N., Büyüköztürk, Ş., Coklu, Ö. (2006) Sosyal Bilimler İçin İstatistik. PegemA Yayınları, Ankara
  • Köklü, N, Büyüköztürk, Ş. (1999) “Eğitim Bilimleri Alnında Öğrenim Gören Lisansüstü Öğrencilerin Araştırma Yeterlilikleri Konusunda Öğretim Üyelerinin Görüşleri” Eğitim ve Bilim, Cilt: 23, Sayı 112. Sf: 18-27.
  • Köklü, N. (1999) “Yüksek Lisans ve Doktora Öğrencilerinin İstatistik Konusunda Yardımcı Olan Danışmalara En Çok Yönelttikleri Sorular” Eğitim ve Bilim, Cilt: 23, Sayı 112. Sf: 65-68.
There are 7 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Research Article
Authors

Sultan Bilge Keskinkılıç This is me

Abbas Ertürk This is me

Publication Date January 1, 2009
Published in Issue Year 2009 Volume: 10 Issue: 1

Cite

APA Keskinkılıç, S. B., & Ertürk, A. (2009). EĞİTİM BİLİMLERİ DOKTORA ÖĞRENCİLERİNİN İSTATİSTİKSEL BİLGİ YETERLİLİKLERİ. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 10(1), 141-151.

2562219122   19121   19116   19117     19118       19119       19120     19124