Özel alan taraması niteliğindeki bu çalıGmanın amacı, portfolyo değerlendirmenin sınav kaygısı, çalıGma davranıGı ve insan anatomisi dersine iliGkin tutum üzerine etkisinin olup olmadığını incelemektir. ÇalıGmaya 109?u portfolyo ve 106?sı da geleneksel değerlendirme grubunda olmak üzere toplam 215 üniversite öğrencisi katılmıGtır. ÇalıGmadan elde edilen veriler SPSS istatistiksel paket programı ile analiz edilmiGtir. Verilerin çeGitliliği dikkate alınarak veri toplama araçlarının geliGtirilmesinde faktör analizi, geçerlik ve güvenirlik testi kullanılırken, verilerin analizinde iki yönlü ANOVA, t-Testi ve korelasyon testi kullanılmıGtır. Portfolyo ve geleneksel değerlendirme yöntemi olarak iki ayrı değerlendirme Geklinde yapılandırılan bu uygulama sonucunda, iki değerlendirme yöntemi arasındaki fark sınav kaygısı, tutum ve çalıGma davranıGı gibi duyuGsal özellikler bakımından portfolyo grubu lehine ve istatistiksel olarak anlamlı bulunmuGtur p
This study aims to find out whether portfolio assessment effects exam anxiety, study behavior, and attitude toward human anatomy course. As Portfolio assessment group 109, and as traditional assessment group 106, total 215 university students involved in this study. SPSS statistical analysis package programme was used in the analysis of the data. Considering the data variation, in the development of the data collection methods factor analysis and reliability test were used, in the analysis of the data two ways ANOVA , t-Test and correlation were used. The results indicated that the portfolio developed has positive effect on students‟ affective characteristics. The difference between portfolio assessment and traditional assessment was found as in favor of portfolio assessment in terms of students‟ affective characteristics including test anxiety, study habit, attitude and statistically meaningful p
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | January 1, 2009 |
Published in Issue | Year 2009 Volume: 10 Issue: 1 |