Bu araştırma, Gazi Eğitim Fakültesi’nde öğrenim gören öğrencilerin iletişim beceri düzeylerinin akademik başarılarına etkisini incelemek amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, Gazi Eğitim Fakültesi’nde okuyan öğretmen adayları, örneklemini ise 2005-2006 öğretim yılında Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesinin; Fen Bilgisi Öğretmenliği, Matematik Öğretmenliği, Sınıf Öğretmenliği, İngilizce Öğretmenliği, Sosyal Bilgiler Öğretmenliği Ana Bilim Dallarının birinci ve ikinci öğretimlerinde öğrenim gören 357 öğrenci oluşturmuştur.
This study investigated the effects of pre-service teachers’ communication skills level on academic achievement of pre-service teachers. Students of Gazi Education Faculty were in the field of this study and sample of this study were 357 students of both teaching type day time and after 5 p.m. from various departments and programmes such as, Science Teaching Programme, Mathematics Teaching Programme, Primary School Teaching Programme, Social Studies Teaching Programme and English Language Teaching Programme
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | January 1, 2007 |
Published in Issue | Year 2007 Volume: 8 Issue: 1 |