BibTex RIS Cite

JOHN DEWEY’NİN EĞİTİME BAKIŞI ÜZERİNE YENİ BİR YORUM

Year 2005, Volume: 6 Issue: 1, 13 - 19, 01.01.2005

Abstract

Bu çalışmada, ünlü pedagog John Dewey’nin eğitim anlayışı, Türk eğitim sistemi ile ilişkilendirilerek değerlendirilmektedir. Dewey pragmatist felsefeyi eğitime uygulamıştır. Ona göre; eğitim, yaşam boyu süren bir eylemdir. Bu yüzden en etkili öğrenme, yaparak ve yaşarak edinilir. Çocuğun doğal yapısı, bireysel farklılıkları dikkate alınmalı ve eğitimin merkezi çocuk olmalı, dersler de onun ilgi ve yeteneklerine göre düzenlenmelidir. Çocuk edilgen, ezberci bir eğitime asla zorlanmamalı, kurama değil uygulamaya ağırlık verilmelidir. Bilgiler hiçbir zaman hazır sunulmamalı, çocuğun keşfetmesine ve düşünmesine olanak tanınmalıdır.

References

  • Aydın, M.,1987, Kültür ve Eğitim. Eğitim Sosyolojisi. Ankara: İlksan Matbaası.
  • Baltacıoğlu, İ.H., 1964, Pedagojide İhtilal. İstanbul.
  • Kanad, F., 1948, Pedagoji Tarihi. İstanbul: Milli Eğitim Basımevi.
  • Kansu, N. A., 1952, Pedagoji Tarihi . İstanbul: Milli Eğitim Basımevi.
  • Öymen, H. R., 1969, Doğulu ve Batılı Yönü ile Eğitim Tarihi I. Ankara: Ayyıldız Matbaası.
  • Peters, W., 1952, Psikolog ve Filozof Olarak John Dewey. Pedagoji Enstitüsü Psikoloji ve Pedagoji Çalışmaları. (Cilt 2). Çev.: Suat Tavlan. İstanbul: Pulhan Matbaası.
  • Smith, L., 1967, Çağdaş Eğitim. Çev.: Nurettin Özyürek. İstanbul: Varlık Yayınevi.
  • Sönmez, V., 1991, Eğitim Felsefesi. Ankara: Adım Yayıncılık.
  • Yıldırım, C., 1996, Bilim Felsefesi. (5. Basım). İstanbul: Remzi Kitabevi.
  • http://ymt.yamanlar.k12.tr/eğlence/ozdeyis.h tm (14 Şubat 2004).
  • http://www.analitik.com/busenin1.htm (20 Mart 2004).
  • http://www.canaktan.org (20 Mart 2004).
  • http://www.hipokrat.org/sagegit.html (10 Şubat 2004).

A NEW INTERPRETATION ABOUT JOHN DEWEY’S OPINIONS OF EDUCATION

Year 2005, Volume: 6 Issue: 1, 13 - 19, 01.01.2005

Abstract

In this study, Dewey’s opinions of education have been considered establishing relation with Turkish education. He adapted pragmatist philosophy to fit education. According to him, education is an action keeping on during the life. For this reason, performing and living have obtained the most effective learning. The child’s natural character and, his individual specialties should be taken into consideration and, the focus of education should be been child, also lessons should be prepared according to his interest and abilities. The child should never be forced for a passive and without comprehending education. The education program should be prepared for concentrating on practice instead of theory. The knowledge should never be presented the child with a simple way to be able to provide his thinking and discovery

References

  • Aydın, M.,1987, Kültür ve Eğitim. Eğitim Sosyolojisi. Ankara: İlksan Matbaası.
  • Baltacıoğlu, İ.H., 1964, Pedagojide İhtilal. İstanbul.
  • Kanad, F., 1948, Pedagoji Tarihi. İstanbul: Milli Eğitim Basımevi.
  • Kansu, N. A., 1952, Pedagoji Tarihi . İstanbul: Milli Eğitim Basımevi.
  • Öymen, H. R., 1969, Doğulu ve Batılı Yönü ile Eğitim Tarihi I. Ankara: Ayyıldız Matbaası.
  • Peters, W., 1952, Psikolog ve Filozof Olarak John Dewey. Pedagoji Enstitüsü Psikoloji ve Pedagoji Çalışmaları. (Cilt 2). Çev.: Suat Tavlan. İstanbul: Pulhan Matbaası.
  • Smith, L., 1967, Çağdaş Eğitim. Çev.: Nurettin Özyürek. İstanbul: Varlık Yayınevi.
  • Sönmez, V., 1991, Eğitim Felsefesi. Ankara: Adım Yayıncılık.
  • Yıldırım, C., 1996, Bilim Felsefesi. (5. Basım). İstanbul: Remzi Kitabevi.
  • http://ymt.yamanlar.k12.tr/eğlence/ozdeyis.h tm (14 Şubat 2004).
  • http://www.analitik.com/busenin1.htm (20 Mart 2004).
  • http://www.canaktan.org (20 Mart 2004).
  • http://www.hipokrat.org/sagegit.html (10 Şubat 2004).
There are 13 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Research Article
Authors

Merih Tekin Bender This is me

Publication Date January 1, 2005
Published in Issue Year 2005 Volume: 6 Issue: 1

Cite

APA Bender, M. T. (2005). JOHN DEWEY’NİN EĞİTİME BAKIŞI ÜZERİNE YENİ BİR YORUM. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 6(1), 13-19.

2562219122   19121   19116   19117     19118       19119       19120     19124