Research Article
BibTex RIS Cite

Öğretmenlerin Teknostres ve Teknopedagojik Yeterlikleri Arasındaki İlişki

Year 2021, Volume: 22 Issue: 1, 472 - 496, 30.04.2021

Abstract

Eğitime teknoloji entegrasyonun önündeki en büyük engellerden bir tanesi de teknostrestir. Yapılan bu çalışma ile öğretmenlerin Teknopedagojik yeterlikleri ile Teknostres düzeyleri arasındaki ilişki ortaya konulmaya çalışılmıştır. Araştırma Zonguldak İlinde kamuya bağlı okullarda görev yapan 184 öğretmen ile gerçekleştirilmiştir. Verilerin toplanmasında Öğretmenlerin Teknostres Düzeylerini Belirleme Ölçeği ve Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi Ölçeği kullanılmıştır. Nicel araştırma yönteminin kullanıldığı çalışmada öğretmenlerin Teknostres ve Teknopedagojik yeterlikleri ile cinsiyet, mesleki kıdemleri arasındaki farklar incelenmiştir. Araştırma sonucunda öğretmenler Teknostres düzeyleri orta düzey olarak bulunmuştur. Teknopedagojik yeterlikleri yüksek düzey, alt faktörleri arasında ise en düşük olarak teknoloji boyutu bulunmuştur. Cinsiyet değişkenine göre Teknolojik Bilgi boyutunda anlamlı bir farka rastlanmış, erkek öğretmenlerin kadın öğretmenlere göre Teknolojik Bilgi düzeyleri daha yüksek olduğu görülmüştür. Teknostres düzeyinde erkek ve kadın öğretmenler arasında anlamlı bir farka rastlanılmamıştır. Teknopedagojik ve Teknostres değişkenleri ile mesleki kıdemleri arasında anlamlı bir farka rastlanılmamıştır. Öğretmenlerin Teknostres düzeyleri ile Teknopedgojik yeterlikleri arasında negatif yönlü düşük düzey bir ilişki bulunmuştur.

References

  • Akgün, F. (2019). Öğretim elemanlarinin bilgi ve iletişim teknolojilerine yönelik kabulleri ve teknostres algilari arasindaki ilişkinin incelenmesi. Eğitim Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 9(2), 40-66. http://dx.doi.org/10.22521/jesr.2019.92.1
  • Al-Fudail, M. & Mellar, H. (2008). Investigating teacher stress when using technology. Computers and Education, 51(3), 1103–1110. http://dx.doi.org /10.1016/j.compedu.2007.11.004
  • Basarmak, U., Hamutoglu, N. B., & Sahin, Y. L. (2020). The Effects of Perceived Internal and External Barriers to Technology Integration on Lifelong Learning Tendencies among Teacher Candidates. International Online Journal of Educational Sciences, 12(2). https://doi.org/10.15345/iojes.2020.02.011
Year 2021, Volume: 22 Issue: 1, 472 - 496, 30.04.2021

Abstract

References

  • Akgün, F. (2019). Öğretim elemanlarinin bilgi ve iletişim teknolojilerine yönelik kabulleri ve teknostres algilari arasindaki ilişkinin incelenmesi. Eğitim Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 9(2), 40-66. http://dx.doi.org/10.22521/jesr.2019.92.1
  • Al-Fudail, M. & Mellar, H. (2008). Investigating teacher stress when using technology. Computers and Education, 51(3), 1103–1110. http://dx.doi.org /10.1016/j.compedu.2007.11.004
  • Basarmak, U., Hamutoglu, N. B., & Sahin, Y. L. (2020). The Effects of Perceived Internal and External Barriers to Technology Integration on Lifelong Learning Tendencies among Teacher Candidates. International Online Journal of Educational Sciences, 12(2). https://doi.org/10.15345/iojes.2020.02.011
There are 3 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Other Fields of Education
Journal Section Research Articles
Authors

Bayram Gökbulut This is me 0000-0002-7218-5900

Publication Date April 30, 2021
Published in Issue Year 2021 Volume: 22 Issue: 1

Cite

APA Gökbulut, B. (2021). Öğretmenlerin Teknostres ve Teknopedagojik Yeterlikleri Arasındaki İlişki. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 22(1), 472-496. https://doi.org/10.29299/kefad.929603

2562219122   19121   19116   19117     19118       19119       19120     19124