Research Article
BibTex RIS Cite

Riskli Davranışların Önlenmesi: Okul Psikolojik Danışmanlarına Yönelik Bir Program

Year 2021, Volume: 22 Issue: 2, 816 - 859, 30.08.2021

Abstract

Araştırmanın amacı Probleme Dayalı Öğrenme yaklaşımı temel alınarak hazırlanmış Okulumda Risk Yok Eğitim Programının okul psikolojik danışmanlarının; riskli davranışların önlenmesi ve bunlara müdahale edilmesindeki bilgi ve becerilerine etkisini incelemektir. Çalışma deseni, ön test-son test kontrol grupsuz olarak planlanmış deneysel desendedir. Araştırmanın çalışma grubunu, Kırşehir İl merkezinde devlet okullarında çalışan 81 okul psikolojik danışmanı oluşturmuştur.. Katılımcılar rastgele olarak dört gruba ayrılmış ve toplam 30 saat ve 24 oturumdan oluşan eğitim programı beş günde dört grup halinde uygulanmıştır. Uygulanan program kapsamında, her oturum başında ilgili riskli davranışın bulunduğu ve probleme dayalı öğrenme yaklaşımına uygun şekilde hazırlanmış senaryolar katılımcılara çeşitli yöntemlerle (yazılı olarak senaryoyu dağıtma, senaryonun canlandırılması, senaryonun resmedilmesi vb.) sunulmuş ve senaryolar üzerinde risk faktörleri, koruyucu faktörler, önleme yöntemleri ve müdahale yöntemleri tartışılmıştır. Çalışmada verilerin analizinde Wilcoxon İşaretli Sıralar Test’inden faydalanılmıştır. Araştırmada elde edilen bulgular, deney grubuna uygulanan Okulumda Risk Yok Proje Eğitimi’nin okul psikolojik danışmanlarının riskli davranışlara ilişkin bilgi ve beceri düzeyinde anlamlı düzeyde fark oluşturduğunu göstermektedir.

References

  • .Eaton D. K., Kann L., Kinchen S., Ross J., Hawkins J. & Harris W. A. (2006). Centers for disease control and prevention. Youth risk behavior surveillance United States, 2005. Surveillance Summaries, 55(1), 108-120.
Year 2021, Volume: 22 Issue: 2, 816 - 859, 30.08.2021

Abstract

References

  • .Eaton D. K., Kann L., Kinchen S., Ross J., Hawkins J. & Harris W. A. (2006). Centers for disease control and prevention. Youth risk behavior surveillance United States, 2005. Surveillance Summaries, 55(1), 108-120.
There are 1 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Other Fields of Education
Journal Section Research Articles
Authors

Dilek Gençtanırım Kurt This is me 0000-0002-3718-6158

Osman Zorbaz This is me 0000-0002-1744-4711

Selen Demirtaş Zorbaz This is me 0000-0003-0040-9095

Özlem Ulaş Kılıç This is me 0000-0002-2757-7905

Dilek Avcı This is me 0000-0003-4937-6597

Sultan Selen Kula 0000-0002-1614-3431

Eda Gürlen This is me 0000-0002-1719-9840

Publication Date August 30, 2021
Published in Issue Year 2021 Volume: 22 Issue: 2

Cite

APA Gençtanırım Kurt, D., Zorbaz, O., Demirtaş Zorbaz, S., Ulaş Kılıç, Ö., et al. (2021). Riskli Davranışların Önlenmesi: Okul Psikolojik Danışmanlarına Yönelik Bir Program. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 22(2), 816-859. https://doi.org/10.29299/kefad.993803

2562219122   19121   19116   19117     19118       19119       19120     19124