Araştırmanın amacı ilköğretim matematik öğretmeni adaylarının ortaokul matematik dersi kazanımlarına yönelik hazırladıkları dijital hikayelerin değerlendirilmesi ve öğretmen adaylarının sürece yönelik görüşlerinin incelenmesidir. Araştırma nitel durum çalışması şeklinde tasarlanmıştır. Araştırmanın katılımcıları devlet üniversitesinde ilköğretim matematik öğretmenliği programı ikinci sınıfa devam eden 40 öğrencidir. Öğretmen adayları araştırma sürecinde ikişerli gruplara ayrılmışlardır. Araştırma 10 hafta sürmüştür. Hazırlanan dijital hikayelerin değerlendirilmesinde bir ölçek kullanılmıştır. Öğretmen adaylarının görüşlerini belirlemek için ise 3 sorudan oluşan yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Veriler içerik analizine tabi tutulmuştur. Araştırmanın sonuçları dijital hikayelerde çoğunlukla dramatik soru ve müzik alt başlıklarında düşük puanlar olduğunu göstermektedir. Öğretmen adaylarının görüşleri incelendiğinde en fazla kullanılan yazılımın özelliklerini beğendikleri görülmüştür. Yazılımda ise karakterler, karakterlerin özellikleri ve animasyon oluşturmayı beğendiklerini ifade etmişlerdir. Öğretmen adaylarının en fazla ses kaydı yapmak ve dijital hikayeye ses eklemek konusunda zorlandıkları belirlenmiştir. Ayrıca bilgisayar ve internet temini de zorlandıkları konulardandır. Dijital hikaye oluşturmak isteyenlere yönelik önerilerin çoğunlukla kullanılacak yazılımla ilgili olduğu tespit edilmiştir.
The aim of study is to evaluate the digital stories prepared by preservice elementary mathematics teachers for gains and to examine the opinions about the process. The research was a qualitative case study. Participants of the study were 40 students attending the elementary school mathematics teaching program at the state university. Participants were divided into groups of two. The research lasted 10 weeks. A scale was used to evaluate the digital stories. In order to determine the opinions of participants a semi-structured interview form consisting of 3 questions was used. Content analysis was used in the analysis of the data. According to the results, it was observed that there were mostly low scores in dramatic question and music subtitles. When the opinions of participants were examined, it was seen that they liked mostly the features of the software used. In software, they expressed that they liked the characters, characters’ features and creating animation. It was determined that preservice teachers had the most difficulty in recording audio and adding sound. Also they had difficulties in supplying computers and internet. It has been determined that the suggestions for those who want to create a digital story are mostly related to the software
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | April 29, 2022 |
Published in Issue | Year 2022 Volume: 23 Issue: 1 |