Bu çalışmanın amacı, Covid-19 salgın döneminde acil uzaktan eğitim sürecinin ilk okuma yazma öğretimine yansımalarını birinci sınıf öğretmen ve velilerinin deneyim ve görüşleri çerçevesinde incelemektir. Nitel araştırma yöntemi ile gerçekleştirilen çalışmada veriler, amaçlı örnekleme yöntemlerinden ölçüt örneklemesi kullanılarak toplanmıştır. Çalışma grubu, Türkiye’nin farklı illerinde kamu ilkokullarında ve özel ilkokullarda görev yapan 16 birinci sınıf öğretmeni ve 9 birinci sınıf velisinden oluşmaktadır. Öğretmenlerin ve velilerin görüşlerini almak için araştırmacılar tarafından hazırlanan iki farklı yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Elde edilen verilerin analizinde içerik analizi tekniği kullanılmıştır. Çalışmanın sonucunda, acil uzaktan eğitim sürecine ilişkin “faydalar”, “güçlükler” ve “çözüm yolları” şeklinde üç farklı temaya ulaşılmıştır. Birinci sınıf öğretmenleri ve velileri acil uzaktan eğitim ortamının ilkokuma yazma öğretimi sürecine sağladığı faydaları; teknoloji ve eğitim portalları aracılığıyla çeşitli olanaklara ulaşmaları ve öğretmen ile veli arasındaki iletişimi güçlendirmesi olarak belirtmişlerdir. Bu süreçte yaşanan güçlükler ise faydalara göre daha fazla olup acil uzaktan eğitim sürecinde öğrencilerin psikolojik açıdan olumsuz etkilenmesi, teknoloji ve eğitim portallarından kaynaklanan sorunlar yaşanması, okuma ve yazma sürecinde güçlüklerin ortaya çıkması ve öğretmen-veli-öğrenci iletişiminin olumsuz etkilenmesidir. Birinci sınıf öğretmenlerinin ve velilerinin sorunların giderilmesinde kullandıkları çözüm yolları ise okuma yazma başarısı ile motivasyonu artırmaya ve internet yetersizliği sorununu gidermeye yöneliktir.
The aim of this study is to examine the reflections of the emergency distance education process on the first literacy teaching during the Covid-19 pandemic, within the framework of the experiences and opinions of first grade teachers and parents. In the study carried out with the qualitative research method, the data were collected using criterion sampling, one of the purposive sampling methods. The study group consists of 16 first grade teachers working in public and private primary schools in different provinces of Turkey and 9 parents of first graders. Two different semi-structured interview forms prepared by the researchers were used to obtain the opinions of teachers and parents. Content analysis technique was used to analysis of the data obtained. As a result of the study, three different themes were reached as “benefits”, “difficulties” and “solutions” regarding the emergency distance education process. First grade teachers and parents stated that the benefits of the emergency distance education environment to the process of teaching literacy were access to various opportunities through technology and educational portals and strengthening the communication between teachers and parents. The difficulties experienced in this process are more than the benefits and include the negative psychological effects on students, problems arising from technology and educational portals, difficulties in the reading and writing processes, and negative effects on teacher-parent-student communication. The solutions used by first grade teachers and parents to overcome the problems are to increase literacy achievement and motivation and eliminating the problem of internet insufficiency.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | April 30, 2023 |
Published in Issue | Year 2023 Volume: 24 Issue: 1 |