Research Article
BibTex RIS Cite

Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu Özel Yetenek Sınavına Katılan Adayların Öğrenme Biçemleri ve Problem Çözme Becerileri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi

Year 2018, , 2105 - 2116, 15.11.2018
https://doi.org/10.24106/kefdergi.412004

Abstract



Bu araştırmanın amacı Kastamonu Üniversitesi’nde özel yetenek
sınavına katılan adayların öğrenme biçemleri ve problem çözme becerileri
arasındaki ilişkinin belirlenmesidir. Örneklem grubu özel yetenek başvuran 57
kadın 209 erkek toplam 266 adaydan oluşmaktadır. Veri toplama aracı olarak
kişisel bilgi formu, Şimsek (2002) tarafından geliştirilen “BİG 16 Öğrenme
Biçemleri Envanteri ile Heppner ve Petersen (1982) tarafından geliştirilen ve
Türkçe’ye uyarlaması Şahin ve Heppner (1993) tarafından yapılan “Problem Çözme
Envanteri” kullanılmıştır. Elde edilen verilerin normallik dağılımları
Shapiro-Wilk testi ile sınanmış, öğrenme biçemleri için Anova, problem çözme
alt boyutları için Kruskal Wallis varyans analizi, iki ölçek arasındaki ilişki
için ise spearman korelasyon analizi kullanılmıştır. Sonuç olarak beden eğitimi
ve spor özel yetenek sınavına katılan adayların öğrenme biçemleri ile problem
çözme becerileri arasında olumlu ve orta düzeyde bir ilişki olduğu görülmüştür.



References

  • Akçin, E., & Kaya, H. (2002). Öğrenme Biçemleri / Stilleri ve Hemşirelik Eğitimi. C. Ü. Hemşirelik Yüksek Okulu Dergisi, 2002, 6 (2)
  • Bacanlı, H. (2002). Gelisim ve Oğrenme, (10. Basım) Nobel Yayın Dağıtım: Ankara
  • Bower, G. H. ve Hilgard, E. R. (1981). Theories of Learning. Englewood Cliffs, New Jersey: Prentice-Hall
  • Carmo, L., Gomes, A., Pereira, F., & Mendes, A. (2006, September). Learning styles and problem solving strategies. In 3rd E-Learning Conference (pp. 7-8).
  • Çağlayan, H. S. (2007). Beden eğitimi ve spor yüksekokulu öğrencilerinin öğrenme biçemleri ile problem çözme becerileri ara-sındaki ilişkinin incelenmesi. Gazi Üniversitesi, Doktora Tezi, Ankara.
  • Çağlayan, H. S., & Taşğın, Ö. (2008). Beden eğitimi ve spor yüksekokulu sınavına başvuran aday öğrencilerin öğrenme biçemle-rinin incelenmesi. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (20), 199-212.
  • Erginer, E. (2007). İlköğretim birinci devre çocuklarının öğrenme tercihlerinin değerlendirilmesi. Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi, 1, 19-37.
  • Ergür, D. O. (2000). Hacettepe Üniversitesi Dört Yıllık Lisans Programlarındaki Öğrenci ve Öğretim Üyelerinin Öğrenme Stille-rinin Karşılıştırılması. Eğitim ve Bilim, 25(118).
  • Heppner, P. P., & Petersen, C. H. (1982). The development and implications of a personal problem-solving inventory. Journal of counseling psychology, 29(1), 66.
  • Karabulut, E., & Kuru, E. (2009). Ahi Evran Üniversitesi beden eğitimi öğretmenliği bölümü öğrencilerinin problem çözme becerileri ile kişilik özelliklerinin çeşitli değişkenler bakımından incelenmesi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 10(3).
  • Karasar, N. (2013). Bilimsel Araştırma Yöntemi (25. baskı). Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık
  • Kaya, H., & Akçin, E. (2002). Öğrenme biçemleri/stilleri ve hemşirelik eğitimi. Cumhuriyet Üniversitesi Hemşirelik Yüksek Okulu Dergisi, 6(2), 31-36.
  • Özden, Y. (2014). Öğrenme ve Öğretme (12.basım). Ankara: Pegem Akademi.
  • Senemoğlu, N. (2013), Gelişim Öğrenme ve Öğretim, Kuramdan Uygulamaya, Ankara: Yargı Yayınevi.
  • Söylemez, S. (2002). Ergenlerde problem çözme becerisini geliştirmeye yönelik bir grup çalışması programının etkisinin ince-lenmesi. Unpublished master's thesis. İstanbul, Türkiye: Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Şahin, N., Şahin, N. H., & Heppner, P. P. (1993). Psychometric properties of the problem solving inventory in a group of Tur-kish university students. Cognitive Therapy and Research, 17(4), 379-396.
  • Şenduran, F. (2006). Askeri liselerde sporcu öğrenciler ile sporcu olmayan öğrencilerin problem çözebilme, strese karşı koyabil-me, uyum becerileri ve başarı düzeyleri. Yayınlanmış Doktora Tezi, Marmara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Beden Eğitim ve Spor Ana Bilim Dalı, İstanbul.
  • Şimşek, N. (2002). BİG 16 öğrenme biçemleri envanteri. Eğitim Bilimleri ve Uygulama, 1(1), 33-47.
  • Pehlivan Z., & Konukman, F. (2000). Beden eğitimi öğretmenleri ile diğer branş öğretmenlerinin problem çözme becerisi açı-sından karşılaştırılması. Hacettepe Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi Bildiri Yayınları, s.138, Ankara.
  • Temel, V., & Ayan, V. (2015). Beden eğitimi ve spor öğretmenlerinin problem çözme becerileri. Sosyal ve ekonomik araştırmalar dergisi, 17(29), 70.
  • Ünlü, S., Taşkın, S., Özhan Elbaş, N. (2015). The Learning Styles of the Students at Nursing Department in Faculty of Health Sciences. International Journal of Social Sciences and Education Research, 1 (4), 1436-1450
  • Yüksel, E. (2010). İlköğretim II. kademe öğrencilerinin bilgisayar tutumları ve öğrenme stilleri arasındaki ilişkinin belirlenme-si (Doktora Tezi). Bahçeşehir Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.

Examination of The Relationship Between Learning Styles and Problem Solving Skills of Candidates Participating in The Special Ability Examina-tion for School of Physical Education and Sports

Year 2018, , 2105 - 2116, 15.11.2018
https://doi.org/10.24106/kefdergi.412004

Abstract



The aim of this study was to determine the relationships
between learning styles and problem solving skills of students, applied to the
physical education and sport special ability exam in Kastamonu University.
Study sample was composed of 57 female, 209 male in total 266 students.
Personal information form and learning style inventory (BIG16), developed by
Şimşek (2002) were used for gathering data. As a third data collecting tool,
problem solving inventory, developed by Heppner and Petersen (1982) and adapted
to Turkish by Şahin and Heppner (1993) was used. For the learning style and
variables Anova and for the problem solving subscales and variables Kruskal
Wallis variance analysis were used. Also, Spearman correlation analysis was
done for the relationships between the scales in the study. In conclusion, it
was found that there was a high level relationship between learning styles and
problem solving skills of students, participated in physical education and
sport special ability exam.

References

  • Akçin, E., & Kaya, H. (2002). Öğrenme Biçemleri / Stilleri ve Hemşirelik Eğitimi. C. Ü. Hemşirelik Yüksek Okulu Dergisi, 2002, 6 (2)
  • Bacanlı, H. (2002). Gelisim ve Oğrenme, (10. Basım) Nobel Yayın Dağıtım: Ankara
  • Bower, G. H. ve Hilgard, E. R. (1981). Theories of Learning. Englewood Cliffs, New Jersey: Prentice-Hall
  • Carmo, L., Gomes, A., Pereira, F., & Mendes, A. (2006, September). Learning styles and problem solving strategies. In 3rd E-Learning Conference (pp. 7-8).
  • Çağlayan, H. S. (2007). Beden eğitimi ve spor yüksekokulu öğrencilerinin öğrenme biçemleri ile problem çözme becerileri ara-sındaki ilişkinin incelenmesi. Gazi Üniversitesi, Doktora Tezi, Ankara.
  • Çağlayan, H. S., & Taşğın, Ö. (2008). Beden eğitimi ve spor yüksekokulu sınavına başvuran aday öğrencilerin öğrenme biçemle-rinin incelenmesi. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (20), 199-212.
  • Erginer, E. (2007). İlköğretim birinci devre çocuklarının öğrenme tercihlerinin değerlendirilmesi. Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi, 1, 19-37.
  • Ergür, D. O. (2000). Hacettepe Üniversitesi Dört Yıllık Lisans Programlarındaki Öğrenci ve Öğretim Üyelerinin Öğrenme Stille-rinin Karşılıştırılması. Eğitim ve Bilim, 25(118).
  • Heppner, P. P., & Petersen, C. H. (1982). The development and implications of a personal problem-solving inventory. Journal of counseling psychology, 29(1), 66.
  • Karabulut, E., & Kuru, E. (2009). Ahi Evran Üniversitesi beden eğitimi öğretmenliği bölümü öğrencilerinin problem çözme becerileri ile kişilik özelliklerinin çeşitli değişkenler bakımından incelenmesi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 10(3).
  • Karasar, N. (2013). Bilimsel Araştırma Yöntemi (25. baskı). Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık
  • Kaya, H., & Akçin, E. (2002). Öğrenme biçemleri/stilleri ve hemşirelik eğitimi. Cumhuriyet Üniversitesi Hemşirelik Yüksek Okulu Dergisi, 6(2), 31-36.
  • Özden, Y. (2014). Öğrenme ve Öğretme (12.basım). Ankara: Pegem Akademi.
  • Senemoğlu, N. (2013), Gelişim Öğrenme ve Öğretim, Kuramdan Uygulamaya, Ankara: Yargı Yayınevi.
  • Söylemez, S. (2002). Ergenlerde problem çözme becerisini geliştirmeye yönelik bir grup çalışması programının etkisinin ince-lenmesi. Unpublished master's thesis. İstanbul, Türkiye: Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Şahin, N., Şahin, N. H., & Heppner, P. P. (1993). Psychometric properties of the problem solving inventory in a group of Tur-kish university students. Cognitive Therapy and Research, 17(4), 379-396.
  • Şenduran, F. (2006). Askeri liselerde sporcu öğrenciler ile sporcu olmayan öğrencilerin problem çözebilme, strese karşı koyabil-me, uyum becerileri ve başarı düzeyleri. Yayınlanmış Doktora Tezi, Marmara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Beden Eğitim ve Spor Ana Bilim Dalı, İstanbul.
  • Şimşek, N. (2002). BİG 16 öğrenme biçemleri envanteri. Eğitim Bilimleri ve Uygulama, 1(1), 33-47.
  • Pehlivan Z., & Konukman, F. (2000). Beden eğitimi öğretmenleri ile diğer branş öğretmenlerinin problem çözme becerisi açı-sından karşılaştırılması. Hacettepe Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi Bildiri Yayınları, s.138, Ankara.
  • Temel, V., & Ayan, V. (2015). Beden eğitimi ve spor öğretmenlerinin problem çözme becerileri. Sosyal ve ekonomik araştırmalar dergisi, 17(29), 70.
  • Ünlü, S., Taşkın, S., Özhan Elbaş, N. (2015). The Learning Styles of the Students at Nursing Department in Faculty of Health Sciences. International Journal of Social Sciences and Education Research, 1 (4), 1436-1450
  • Yüksel, E. (2010). İlköğretim II. kademe öğrencilerinin bilgisayar tutumları ve öğrenme stilleri arasındaki ilişkinin belirlenme-si (Doktora Tezi). Bahçeşehir Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
There are 22 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Studies on Education
Journal Section Review Article
Authors

Tolga Eski

İlyas Görgüt

Publication Date November 15, 2018
Acceptance Date January 4, 2018
Published in Issue Year 2018

Cite

APA Eski, T., & Görgüt, İ. (2018). Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu Özel Yetenek Sınavına Katılan Adayların Öğrenme Biçemleri ve Problem Çözme Becerileri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. Kastamonu Education Journal, 26(6), 2105-2116. https://doi.org/10.24106/kefdergi.412004