Research Article
BibTex RIS Cite

Suriyeli Öğrencilerin Okula Uyumları Hakkında Öğretmen Görüşleri

Year 2018, , 2139 - 2149, 15.11.2018
https://doi.org/10.24106/kefdergi.428598

Abstract

Sonuç ve Öneriler: Araştırmanın bulgularına dayalı olarak,
Suriyeli öğrenciler için planlı bir eğitim ve uyum programı hazırlanması ve
öğretmenlere hizmet içi eğitim verilme
si önerilmektedir.



Bulgular: Araştırmanın bulgularına göre, Suriyeli öğrencilerin
yaşadıkları en büyük problemin Türkçe bilmemeleri ve akranları ile uyum sorunu
yaşamaları olduğu; sınıfında Suriyeli öğrenci bulunan öğretmenlerin yaşadıkları
en büyük problemlerin ise, Suriyeli öğrencilerle iletişim kuramamak ve onları
eğitim-öğretim sürecine katamamak olduğu tespit edilmiştir.



Yöntem: Araştırmada nitel araştırma yöntem ve teknikleri
kullanılmıştır. Araştırma verileri, yarı yapılandırılmış görüşmeler yoluyla
toplanmış ve içerik analiziyle çözümlenmiştir.



Problem durumu: Bu çalışmanın amacı, eğitimlerine Türkiye’deki
okullarda devam eden Suriyeli çocukların okula uyum süreçleri hakkında
öğretmenlerin görüşlerinin alınmasıdır.

References

  • Akgündüz, Y. E., Van Den Berg, M. & Haasink, W. (2018). The impact of the Syrian refugee crisis on firm entry and perfor-mance in Turkey. World Bank Policy Research Working Paper, 8323. https://openknowledge.worldbank.org/handle/10986/29291 adresinden edinilmiştir.
  • Akkaya, A. (2013). Suriyeli mültecilerin Türkçe algıları. Erzurum Kültür Eğitim Vakfı(EKEV) Akademi Dergisi, 56, 179-190.
  • Boyraz, Z. (2015). Türkiye'de göçmen sorununa örnek Suriyeli mülteciler. Zeitschrift für die Welt der Türken/Journal of World of Turks, 7(2), 35-58.
  • Bozan, İ. (2014). Türkiye’de iç göç hareketleri ve göçün eğitim üzerindeki etkisi: Bir durum çalışması (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Akdeniz Üniversitesi, Antalya.
  • Brown, J., Miller, J., & Mitchell, J. (2006). Interrupted schooling and the acquisition of literacy: Experiences of Sudanese refu-gees in Victorian secondary schools. Australian Journal of Language and Literacy, 29(2), 150–162.
  • Cırık, İ. (2008). Çok kültürlü eğitim ve yansımaları. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 34, 27-40.
  • Çavuşoğlu, M. (2016, Mart 5). 2016 yılı başında dış politikamız. http://www.mfa.gov.tr/site_media/html/2016-yili-basinda-dis-politikamiz.pdf adresinden edinilmiştir.
  • El-Khani, A., Ulph, F. & Calam, R. (2018). Syria: Refugee parents’ experiences and need for parenting support in camps and humanitarian settings. Vulnerable Children and Youth Studies, 13(1), 19-29.
  • Fraine, N., & McDade, R. (2009). Reducing bias in psychometric assessment of culturally and linguistically diverse students from refugee backgrounds in Australian schools: A process approach. Australian Psychologist, 44(1), 16–26.
  • Hargreaves, S. (2016). Concerns in Turkey about infections from refugees. The Lancet Infectious Diseases, 16(7), 782-783.
  • Harunoğulları, M. (2016). Suriyeli sığınmacı çocuk işçiler ve sorunları: Kilis örneği. Göç Dergisi, 3(1), 29-63.
  • Kihtir, A. (2003). Avrupa Birliği’nin eğitim politikası (Yayınlanmamış doktora tezi). İstanbul Üniversitesi, İstanbul.
  • Merriam, S. B. (2013). Nitel araştırma desen ve uygulama için bir rehber. (S. Turan, Çev.) Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
  • Nar, B. (2008). Göçü eğitime ve eğitim yönetimine etkileri (Dilovası örneği) (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Sakarya Üni-versitesi, Sakarya.
  • Öztürk, S. (Temmuz, 2015). Suriye’den göçün etkileri. Gsa Global’i Yaşamak Uluslararası Konferansında sunulmuş bildiri, Roehampton Üniversitesi, Londra.
  • Patton, M. Q. (2014). Nitel araştırma ve değerlendirme yöntemleri (M. Bütün & S. B. Demir, Çev.) Ankara: Pegem Akademi.
  • Reçber, S. (Kasım, 2014). Hayatın yok yerindekiler: Mülteciler ve sığınmacılar. VI. Sosyal İnsan Hakları ve Ulusal Sempozyu-munda sunulmuş bildiri, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir.
  • Saracaloğlu, C. (2014). Göçün eğitime ve eğitim yönetimine etkileri (Turgutlu örneği) (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Okan Üniversitesi, İstanbul.
  • Selçuk, B. (2014). Göçün eğitime ve eğitim kurumlarına yansımaları (Mersin il merkezi örneği) (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Toros Üniversitesi, Mersin.
  • Seydi, A. R. (2014). Türkiye’nin Suriyeli sığınmacıların eğitim sorununun çözümüne yönelik izlediği politikalar. Süleyman Demirel Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi, Nisan(31), 267-305.
  • Shany, M., Geva, E., & Melech-Feder, L. (2010). Emergent literacy in children of immigrants coming from a primarily oral literacy culture. Written Language & Literacy, 13(1), 24-60.
  • Söhn, J. & Özcan, V. (2006). The educational attainment of Turkish migrants in Germany. Turkish Studies, 7(1), 101–124.
  • Szalanska, J. (2017). Legal protection of Syrian refugees in Turkey against the background of international legal determinants. Polish Quarterly of İnternational Affairs, 26(1), 73-84.
  • Szente, J., Hoot, J., & Taylor, D. (2006). Responding to the special needs of refugee children: Practical ideas for teachers. Early Childhood Education Journal, 34(1), 15-20.
  • Uzman, N. ve Kösten, R. (2016). Suriyeli akademisyenlerin bakış açısından Türkiye-Suriye ilişkileri ve sığınmacılar meselesi. Hacettepe Üniversitesi Türkiyat Araştırmaları Dergisi, Bahar(24), 251-272.
  • Uzun, E. M. ve Bütün, E. (2016). Okul öncesi eğitim kurumlarındaki Suriyeli sığınmacı çocukların karşılaştıkları sorunlar hak-kında öğretmen görüşleri. Uluslararası Erken Çocukluk Eğitimi Çalışmaları Dergisi, 1(1), 72-83.
  • Üner, S. (1972). Nüfusbilim sözlüğü. Ankara: Hacettepe Üniversitesi Yayınları.
  • Yabancılar ve uluslararası koruma kanunu. (2013). İçişleri Bakanlığı Göç İdaresi Genel Müdürlüğü. http://www.goc.gov.tr/files/files/goc_kanun.pdf adresinden edinilmiştir.
  • Yalçın, C. (2004). Göç sosyolojisi. Ankara: Anı Yayıncılık.

Teachers’ Views About Syrian Students’ Adaptation To School

Year 2018, , 2139 - 2149, 15.11.2018
https://doi.org/10.24106/kefdergi.428598

Abstract

Conclusion and
Suggestions: In the findings, the most important problem that the Syrian
students have experienced was that they could not speak Turkish and adaptation
problems in communic
ating with their peers; the biggest problem that the
teachers have experienced was that they could not communicate with the Syrian
students and could not integrate them to the
educational process. Accordingly,
preparation of an educational plan for Syrian students is recommended.



Findings: The themes
that emerged in the research result; approaches of Turkish teachers to Syrian
students, approaches of Turkish students to Syrian students, the situation of
Syrian students in Turkish schools and the approach of the parents.



Method: Qualitative
research methods and techniques were used in this study. Research data were
collected through semi-structured interviews and analyzed by content analysis.



Problem statement: The
aim of this study is to take the opinions of the teachers based on their
experience in the adaptation process of the Syrian students attending to
schools in Turkey.

References

  • Akgündüz, Y. E., Van Den Berg, M. & Haasink, W. (2018). The impact of the Syrian refugee crisis on firm entry and perfor-mance in Turkey. World Bank Policy Research Working Paper, 8323. https://openknowledge.worldbank.org/handle/10986/29291 adresinden edinilmiştir.
  • Akkaya, A. (2013). Suriyeli mültecilerin Türkçe algıları. Erzurum Kültür Eğitim Vakfı(EKEV) Akademi Dergisi, 56, 179-190.
  • Boyraz, Z. (2015). Türkiye'de göçmen sorununa örnek Suriyeli mülteciler. Zeitschrift für die Welt der Türken/Journal of World of Turks, 7(2), 35-58.
  • Bozan, İ. (2014). Türkiye’de iç göç hareketleri ve göçün eğitim üzerindeki etkisi: Bir durum çalışması (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Akdeniz Üniversitesi, Antalya.
  • Brown, J., Miller, J., & Mitchell, J. (2006). Interrupted schooling and the acquisition of literacy: Experiences of Sudanese refu-gees in Victorian secondary schools. Australian Journal of Language and Literacy, 29(2), 150–162.
  • Cırık, İ. (2008). Çok kültürlü eğitim ve yansımaları. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 34, 27-40.
  • Çavuşoğlu, M. (2016, Mart 5). 2016 yılı başında dış politikamız. http://www.mfa.gov.tr/site_media/html/2016-yili-basinda-dis-politikamiz.pdf adresinden edinilmiştir.
  • El-Khani, A., Ulph, F. & Calam, R. (2018). Syria: Refugee parents’ experiences and need for parenting support in camps and humanitarian settings. Vulnerable Children and Youth Studies, 13(1), 19-29.
  • Fraine, N., & McDade, R. (2009). Reducing bias in psychometric assessment of culturally and linguistically diverse students from refugee backgrounds in Australian schools: A process approach. Australian Psychologist, 44(1), 16–26.
  • Hargreaves, S. (2016). Concerns in Turkey about infections from refugees. The Lancet Infectious Diseases, 16(7), 782-783.
  • Harunoğulları, M. (2016). Suriyeli sığınmacı çocuk işçiler ve sorunları: Kilis örneği. Göç Dergisi, 3(1), 29-63.
  • Kihtir, A. (2003). Avrupa Birliği’nin eğitim politikası (Yayınlanmamış doktora tezi). İstanbul Üniversitesi, İstanbul.
  • Merriam, S. B. (2013). Nitel araştırma desen ve uygulama için bir rehber. (S. Turan, Çev.) Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
  • Nar, B. (2008). Göçü eğitime ve eğitim yönetimine etkileri (Dilovası örneği) (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Sakarya Üni-versitesi, Sakarya.
  • Öztürk, S. (Temmuz, 2015). Suriye’den göçün etkileri. Gsa Global’i Yaşamak Uluslararası Konferansında sunulmuş bildiri, Roehampton Üniversitesi, Londra.
  • Patton, M. Q. (2014). Nitel araştırma ve değerlendirme yöntemleri (M. Bütün & S. B. Demir, Çev.) Ankara: Pegem Akademi.
  • Reçber, S. (Kasım, 2014). Hayatın yok yerindekiler: Mülteciler ve sığınmacılar. VI. Sosyal İnsan Hakları ve Ulusal Sempozyu-munda sunulmuş bildiri, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir.
  • Saracaloğlu, C. (2014). Göçün eğitime ve eğitim yönetimine etkileri (Turgutlu örneği) (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Okan Üniversitesi, İstanbul.
  • Selçuk, B. (2014). Göçün eğitime ve eğitim kurumlarına yansımaları (Mersin il merkezi örneği) (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Toros Üniversitesi, Mersin.
  • Seydi, A. R. (2014). Türkiye’nin Suriyeli sığınmacıların eğitim sorununun çözümüne yönelik izlediği politikalar. Süleyman Demirel Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi, Nisan(31), 267-305.
  • Shany, M., Geva, E., & Melech-Feder, L. (2010). Emergent literacy in children of immigrants coming from a primarily oral literacy culture. Written Language & Literacy, 13(1), 24-60.
  • Söhn, J. & Özcan, V. (2006). The educational attainment of Turkish migrants in Germany. Turkish Studies, 7(1), 101–124.
  • Szalanska, J. (2017). Legal protection of Syrian refugees in Turkey against the background of international legal determinants. Polish Quarterly of İnternational Affairs, 26(1), 73-84.
  • Szente, J., Hoot, J., & Taylor, D. (2006). Responding to the special needs of refugee children: Practical ideas for teachers. Early Childhood Education Journal, 34(1), 15-20.
  • Uzman, N. ve Kösten, R. (2016). Suriyeli akademisyenlerin bakış açısından Türkiye-Suriye ilişkileri ve sığınmacılar meselesi. Hacettepe Üniversitesi Türkiyat Araştırmaları Dergisi, Bahar(24), 251-272.
  • Uzun, E. M. ve Bütün, E. (2016). Okul öncesi eğitim kurumlarındaki Suriyeli sığınmacı çocukların karşılaştıkları sorunlar hak-kında öğretmen görüşleri. Uluslararası Erken Çocukluk Eğitimi Çalışmaları Dergisi, 1(1), 72-83.
  • Üner, S. (1972). Nüfusbilim sözlüğü. Ankara: Hacettepe Üniversitesi Yayınları.
  • Yabancılar ve uluslararası koruma kanunu. (2013). İçişleri Bakanlığı Göç İdaresi Genel Müdürlüğü. http://www.goc.gov.tr/files/files/goc_kanun.pdf adresinden edinilmiştir.
  • Yalçın, C. (2004). Göç sosyolojisi. Ankara: Anı Yayıncılık.
There are 29 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Studies on Education
Journal Section Review Article
Authors

Rahime Filiz Kiremit This is me

Ümmühan Akpınar

Aysel Tüfekci Akcan

Publication Date November 15, 2018
Acceptance Date March 24, 2018
Published in Issue Year 2018

Cite

APA Kiremit, R. F., Akpınar, Ü., & Tüfekci Akcan, A. (2018). Suriyeli Öğrencilerin Okula Uyumları Hakkında Öğretmen Görüşleri. Kastamonu Education Journal, 26(6), 2139-2149. https://doi.org/10.24106/kefdergi.428598

Cited By





























10037