Bu araştırmanın amacı, Konczak, Stelly ve
Trusty tarafından geliştirilen Güçlendirici Liderlik Ölçeği’ni eğitim örgütleri
için Türkçe’ye uyarlamak ve ölçeğin geçerlik ve güvenirlik analizlerini
yapmaktır. Ölçeğin dil geçerliği çalışmaları yapılmış, dilsel eşdeğerliğe sahip
olduğu görüldükten sonra, 2015-2016 öğretim yılında Malatya ilinde görevli 220
öğretmene uygulanmıştır. Doğrulayıcı faktör analizi (DFA) sonucunda ölçeğin
orijinalindeki altı faktörlü yapısının doğrulanamaması üzerine örneklem sayısı
421’e çıkarılarak istatistiksel analizler tekrar yapılmıştır. Ölçeğin tek
faktörlü yapıdan yedi faktörlü yapıya kadar formları denenmiş ve üç faktörlü
yapının kabul edilebilir uyum değerlerine sahip olduğu görülmüştür. Geçerlik ve güvenirlik çalışmaları sonucunda,
okul müdürlerinin Güçlendirici Liderlik davranışlarını ölçmede geçerli ve
güvenilir bir ölçme aracı olarak kullanılabilecek üç faktörlü Türkçe formu
oluşturulmuştur.
This
study aims to adapt Empowering Leadership Scale developed by Konczak, Stelly
and Trusty, and to carry out reliability and validity analyses for educational
organizations in Turkey. Linguistic validity studies were carried out, and as
it was proved to have linguistic equivalence, the scale was administered to 220
teachers working in Malatya in 2015-2016 academic year. As a consequence of
unreliable results, the sample size was
increased to 421 and statistical analyses were reiterated. Forms of the scale from the one-factor
structure to the seven-factor structure were tested and it was found that the
three-factor structure had
acceptable
fit values. At the end of the validity and reliability studies, a three-factor
Turkish form has been developed and it can be used as a valid and reliable
measurement tool to measure Empowering Leadership behaviors of school
principals.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Review Article |
Authors | |
Publication Date | July 15, 2018 |
Acceptance Date | October 25, 2017 |
Published in Issue | Year 2018 |